GRIP 2 VOS 4 Noodlanding Boeing 737 Royal Air Maroc - Schiphol 06-06-2010

Auteur Topic: GRIP 2 VOS 4 Noodlanding Boeing 737 Royal Air Maroc - Schiphol 06-06-2010  (gelezen 57036 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

jelle

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 135
Klopt niet.
Het is de D228 vanaf 21.39.59 te zien op Casper Frontier, links van Haarlem...enop een hoogte van ong. 870ft en 175 kts over Haarlem vliegt, waarna de cijfertjes allerlei vormen aannemen en de route duidelijk afwijkend is.

Weet je zeker dat dit niet het vliegtuig van de kustwacht is? Ik denk dat namelijk wel.
Koninklijke Luchtmacht: Dornier 228 Kustwacht vliegtuigen


Gast

  • Gast
Het betrof een B737 van Royal Air Maroc, dus geen THY1955 of D228 van de kustwacht. Er zijn GEEN glijbanen gebruikt, gewoon een trap.

De mij ter beschikking staande info spreekt over een fire in engine nr.1 (de linker motor) wat de reden voor de terugkeer is.
Fire in het landingsgestel zou kunnen komen van de landing (hard remmen)
Het toestel is niet op eigen kracht teruggetaxied naar de gate, dit is absoluut onjuist. (fotografisch bewijs daarvan op ATCBOX o.a.)


Gast

  • Gast
...De vliegtuig was op dat moment nog aan het dalen want de neus was neer beneden gericht en was ook bij ons nog maar op 350/400 meter hoogte,
Waarbij wij maar 1 motor duidelijk hoorde en waarbij het toestel zeer moeilijk in de hand aan het houden was.............

Hoogtes kun je niet inschatten met het blote oog.
Kun jij het verschil horen tussen 2 motoren op normaal vermogen en 1 motor op vol vermogen?? Ik ook niet.
Kun jij oordelen of een toestel moeilijk in de hand te houden is?? Slingerde het??  Suggestieve opmerkingen schieten we niet zoveel mee op. Ooggetuigen-verslagen zijn mooi maar je ogen kunnen je goed voor de gek houden.


jordy

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 20
Hoogtes kun je niet inschatten met het blote oog.
Kun jij het verschil horen tussen 2 motoren op normaal vermogen en 1 motor op vol vermogen?? Ik ook niet.
Kun jij oordelen of een toestel moeilijk in de hand te houden is?? Slingerde het??  Suggestieve opmerkingen schieten we niet zoveel mee op. Ooggetuigen-verslagen zijn mooi maar je ogen kunnen je goed voor de gek houden.



Heb jij het meegemakt hier in mijn huis NEE ik spreek de waarheid de vliegtuig was erg aan het slingeren indd het verschil van de motoren hoor duidelijk als het recht boven gaande is weet jij dat niet (spottersplek) kan je het meemaken

  Suggestieve opmerkingen  zijn het zeker niet dus aub als jij het beter weet zelf weten ik heb het meegemaakt!!!!!
Jordy Trans


Peter.

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 38
  • Verpleegkundig docent
Mogelijk is het hele incident dan niet niet op Casper te zien..

Het lijkt in ieder geval onmogelijk de 1955 te zijn...Deze is al veel eerder te zien, waar hij aan komt vliegen vanuit Duitsland.
Dat kan ook niet want de 1955 kwam UIT Turkije..i.p.v dat hij net vertrokken was van Schiphol.
WeeT WaT Je ZeGT, MaaR ZeG NieT aLLeS WaT Je WeeT!!!


Gast

  • Gast
Heb jij het meegemakt hier in mijn huis NEE ik spreek de waarheid de vliegtuig was erg aan het slingeren indd het verschil van de motoren hoor duidelijk als het recht boven gaande is weet jij dat niet (spottersplek) kan je het meemaken

  Suggestieve opmerkingen  zijn het zeker niet dus aub als jij het beter weet zelf weten ik heb het meegemaakt!!!!!
Je verhaal zou met leestekens een stuk beter te lezen zijn. Duidelijk te zien is dat je je behoorlijk opwindt over mijn antwoord.

Ik werk bij de Luchtverkeersleiding. Daar laat ik het verder bij.


Gast48368

  • Gast
Heb jij het meegemakt hier in mijn huis NEE ik spreek de waarheid de vliegtuig was erg aan het slingeren indd het verschil van de motoren hoor duidelijk als het recht boven gaande is weet jij dat niet (spottersplek) kan je het meemaken

  Suggestieve opmerkingen  zijn het zeker niet dus aub als jij het beter weet zelf weten ik heb het meegemaakt!!!!!

Even een beetje pas op de plaats maken kan geen kwaad.  

Dus we houden het hier netjes.

FF


Royofzo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,371
  • Gorinchem
    • ZHZActueel.nl
Mogelijk is het hele incident dan niet niet op Casper te zien..

Het lijkt in ieder geval onmogelijk de 1955 te zijn...Deze is al veel eerder te zien, waar hij aan komt vliegen vanuit Duitsland.
Dat kan ook niet want de 1955 kwam UIT Turkije..i.p.v dat hij net vertrokken was van Schiphol.
Het viel mij ook al op dat direct na het landen van de 1955 er meteen 2 andere vliegtuigen op dezelfde baan zijn geland. Vaak bij noodlandingen wordt de landingsbaan dan toch even niet gebruikt tot alles weer veilig is?  O0


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Hoogtes kun je niet inschatten met het blote oog.
en dat blijkt ook nog maar eens uit onderstaande ooggetuigenverslagen...  :|

Omwonenden van Schiphol reageren op voorzorgslanding

http://nos.nl/artikel/162546-omwonenden-van-schiphol-reageren-op-voorzorgslanding.html
NOS Update: zondag 6 jun 2010, 23:15

Ooggetuigen van de voorzorgslanding die een toestel van luchtvaartmaatschappij Royal Air Maroc heeft gemaakt op Schiphol reageren op de oproep van de NOS.

Zo schrijft W. van Dillewijn dat het vliegtuig een zogenoemde engine stall heeft gekregen, waarbij er steekvlammen uit de linker motor zijn gekomen. Ook zou het toestel ongewoon laag, zo'n 200 meter, over de ringvaart zijn gevlogen om zo snel mogelijk een noodlanding in te kunnen zetten.

MichaelSteenkist uit Vijfhuizen schrok zich een hoedje toen hij rond 21.45 uur opeens een vliegtuig hoorde met een raar geluid. "Het waren een soort van knalletjes", schrijft hij.

"Ik ben naar mijn raam gegaan en zag dit vliegtuig zeer laag, ongeveer 30 meter schat ik, vliegen vanaf schiphol richting Haarlem. Toen verloor ik hem uit het zicht. Ik ben ik naar mijn andere raam gerenden daar kon ik hem een langere tijd zien. Volgens mij waren er steekvlammen bij de linkervleugel of in ieder geval rond het landingsgestel, gelijktijdig met de knalletjes. Daarna kon ik hem niet meer zien."

Ook Marianne Kloos uit Haarlem keek raar op toen het toestel van Royal Air Maroc overkwam. "Wij wonen in Haarlem en zagen het vliegtuig heel laag over onze wijk, de Sportheldenbuurt, gaan. Het is heel ongebruikelijk, dat zoiets gebeurt. Hoewel wij dichtbij Schiphol wonen hebben wij, normaal gesproken, alleen de lusten maar niet de lasten."

Bram van Tongeren uit Haarlem dacht dat het toestel in de Spaarne zou neerstorten. "Ik zag goed hoe het toestel overtrekkende bewegingen maakte met het hoogteroer. Je kon duidelijk horen dat een motor vol gas stond en dat de piloot moeite had om hoogte te houden.
Samen sterk in de hulpverlening!


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
De vliegtuig was op dat moment nog aan het dalen want de neus was neer beneden gericht en was ook bij ons nog maar op 350/400 meter hoogte,

Zie ook:

http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=37975.0    ;)