GRIP 2 VOS 4 Noodlanding Boeing 737 Royal Air Maroc - Schiphol 06-06-2010

Auteur Topic: GRIP 2 VOS 4 Noodlanding Boeing 737 Royal Air Maroc - Schiphol 06-06-2010  (gelezen 57150 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Kuun

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 23
Het vluchtnummer van dit toestel was AT0685






jordy

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 20
Zie ook:

http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=37975.0    ;)

Ik vind het zeer laag hoe hier gereageert wordt op mensen die het van zeer dichtbij hebben meegemaakt.
Helaas weet ik zelf beter en achteraf klopte het wel wat ik zei over de hoogte na contact te hebben gehad met een aantal hulpverleners die het bevestigden

zoals twee brandweer mannen van schalkwijk oost die hebben het zelf ook gezien en die zeiden het zelfde qua hoogte! twee verschillende hoeken zelfde ingeschatte hoogte!

Maar goed nou weet ik 100% zeker hoe jullie met mensen opgaan!
Véél plezier met dit gedoe
Jordy Trans


Gast

  • Gast
Je KUNT geen hoogte inschatten met het blote oog!!
Als je al niet weet hoe lang een B737 is, hoe kun je dan met het blote oog weten hoe hoog het vliegt als je geen idee hebt hoe zo'n ding eruit ziet op 100, 200, 300, 400 of 500 meter hoogte.
Hulpverleners KUNNEN die hoogte niet bevestigd hebben, want ook zij kijken met het blote oog. Dan kun je wel kinderachtig gaan reageren met je "véél plezier met dit gedoe" en "nu weet ik hoe jullie met mensen omgaan" maar de hand in eigen boezem steken en kijken naar je eigen koppigheid is er niet bij, laat staan het willen aannemen dat je met geen mogelijkheid secuur een hoogte van een vliegtuig schatten kunt.


Docus

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 197
Ik vind het zeer laag hoe....enz..

Ja, dat het laag was daar zijn wel het wel over eens, maar hoe laag, dat kun je nou net niet inschatten  ;)

Niet zo opwinden he, hij is blijven vliegen  :)


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Hoogte is dan misschien moeilijk in te schatten, maar als je al jaaaaren onder de vliegroute van schiphol woont, waarbij je dagelijks tientallen vliegtuigen ziet overkomen, op dezelfde hoogte dan schrik je je wel het leplazarus als er eentje 'vlak' over je huis scheert........
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Dokterswacht

  • fotograaf/AED bediener
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 691
Dat het vliegtuig op een andere hoogte zat dan gewend staat wel vast. Vanaf de grond met het blote oog een hoogte schatten is niet te doen. Zelf woon ik onder een laagvliegroute van defensie, en daar mogen vliegtuigen op 150meter hoogte over komen als ik het goed heb. Toch heb ik regelmatig het idee dat ze maar net over de boomtoppen gaan. De eerste boom in Nederland die bijna 150m is, heb ik nog niet gezien.

Ik heb een youtube video van 3 jaar geleden van een soortgelijk incident op Manchester Airport gevonden (stond al even op mijn HD) waar je kunt zien wat 1 vogel doet: ThomsonFly 757 bird strike & flames captured on video

Is een duidelijke video. Het gaat het in de video om een 757 van Thomson.


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
En maar weer back on topic O0


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Ik vind het zeer laag hoe hier gereageert wordt op mensen die het van zeer dichtbij hebben meegemaakt.

Ik zie een nette discussie ontstaan waarbij mensen met tal van argumenten komen, maar jij niet.

Helaas weet ik zelf beter

Discussieer jij altijd op deze wijze?  ::)

zoals twee brandweer mannen van schalkwijk oost die hebben het zelf ook gezien en die zeiden het zelfde qua hoogte! twee verschillende hoeken zelfde ingeschatte hoogte!

Op dit forum zitten zo links en rechts ook wat hulpverleners. Maar als zelfs iemand van de LVNL (Caprice 9C1) je niet eens kan overtuigen...

Maar goed nou weet ik 100% zeker hoe jullie met mensen opgaan!
Véél plezier met dit gedoe

Dan stoppen we hierbij inderdaad de discussie omtrent het inschatten van hoogtes, dat kan eventueel hier: http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=37975.0  

 O0