GRIP 1 Hoogwerker Hoofddorp 351 gekanteld - Schiphol 06-06-2010

Auteur Topic: GRIP 1 Hoogwerker Hoofddorp 351 gekanteld - Schiphol 06-06-2010  (gelezen 21084 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Foto Miché

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 330
  • Foto Miché
    • Foto Miché   Brandweer fotografie 112 fotografie Persfotografie
Reactie #40 Gepost op: 7 juni 2010, 12:24:33
op www.fotomix.nl staat een reportage van de berging van de hoogwerker

twitter : @fotomiche , @regio14nl


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #41 Gepost op: 7 juni 2010, 16:34:13
discussie over inzet redvoertuig en UGS verplaatst naar het betreffende VOS4 topic: http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php/topic,40473.0.html
Samen sterk in de hulpverlening!


Bart S

  • Gast
Reactie #42 Gepost op: 7 juni 2010, 18:59:25
Hier het topic daarover. Staan overigens geen foto's meer in, maar die heeft Bart vast nog wel.
http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php/topic,10414.0.html

Ze staan inmiddels ergens in een archiefje op een andere harddisk. Als er behoefte aan is wil ik zeker wat plaatsen, ik meen dat er al een foto van mijn hand is opgedoken cq. gaat opduiken in dit topic :) Inderdaad een deja-vu, de vorige hoogwerker was een DAF en ook die ging in een linkerbocht onderuit. Hij was al aan vervanging toe maar werd nu vervroegd vervangen door de gisteren verongelukte Scania. In de tussentijd stond er een demo-MAN op kazerne Hoofddorp.


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #43 Gepost op: 7 juni 2010, 21:06:53
ik meen dat er al een foto van mijn hand is opgedoken cq. gaat opduiken in dit topic :) Inderdaad een deja-vu, de vorige hoogwerker was een DAF en ook die ging in een linkerbocht onderuit. Hij was al aan vervanging toe maar werd nu vervroegd vervangen door de gisteren verongelukte Scania. In de tussentijd stond er een demo-MAN op kazerne Hoofddorp.
Heb je foto inmiddels in het bewuste topic gezet  O0

Hoogwerker Haarlemmermeer gekanteld - Hoofddorp 07-02-2004
Samen sterk in de hulpverlening!


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #44 Gepost op: 14 juni 2010, 21:36:58
Vandaag vernomen van iemand redelijk dicht bij het vuur dat het voertuig op de boot gaat/staat en richting Zweden gaat.
Aldaar zal er gekeken worden of het voertuig nog te repareren valt.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #45 Gepost op: 16 juni 2010, 16:50:56
Laatste filmpje vanuit de hoogwerker Hoofddorp HW351   :'(

&feature=digest

Brandweerhoofddorp — 7 juni 2010 — Laatste filmpje vanuit de hoogwerker Hoofddorp HW351
Zondag 6 Juni 2010 verongelukte de hoogwerker van Hoofddorp

www.brandweerhoofddorp.web-log.nl
Samen sterk in de hulpverlening!


SimonSt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,431
Reactie #46 Gepost op: 25 augustus 2010, 07:43:51
Ik plaats deze maar even hier, omdat ik wel weet dat het hieraan gelinkt is:

Schalkwijk zit zonder ladderwagen
Gepubliceerd op 24 augustus 2010, 22:30

Haarlem - Flatbewoners in Schalkwijk lopen bij branden extra gevaar, doordat de brandweer in dat deel van Haarlem geen ladderwagen meer paraat heeft staan. Dat stelt de gemeenteraadsfractie van de Haarlemse Actiepartij. Zij toont zich verontrust over de veiligheid van Schalwijkers.

De fractie heeft B en W van Haarlem inmiddels om opheldering gevraagd. Volgens Actiepartijlid Jan Baaijens, zelf werkzaam bij de Amsterdamse brandweer, maken veel brandweerlieden in Haarlem zich eveneens ernstige zorgen over de situatie. Ook vanwege hun eigen veiligheid. Leidinggevenden bij het korps Kennemerland zouden hen echter een spreekverbod hebben opgelegd.

Bron: http://www.haarlemsdagblad.nl/nieuws/regionaal/haarlemeo/article6336253.ece/Schalkwijk-zit-zonder-ladderwagen

Voor diegenen die de link nog niet snappen; de ladder van Haarlem Oost staat tijdelijk op Hoofddorp totdat de hoogwerker opnieuw is opgebouwd; deze is naar verwachting eind dit jaar weer terug.
En dan nog; er staat nog een ladder op Haarlem West (oké, die is iets korter), een hoogwerker op Heemstede, een ladder op Zandvoort en nog één op Velsen; allemaal volgens mij dichtbij genoeg en binnen de norm. Wat zal het verschil zijn, hooguit een paar minuten?


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #47 Gepost op: 25 augustus 2010, 13:36:14
En dan nog; er staat nog een ladder op Haarlem West (oké, die is iets korter), een hoogwerker op Heemstede, een ladder op Zandvoort en nog één op Velsen; allemaal volgens mij dichtbij genoeg en binnen de norm. Wat zal het verschil zijn, hooguit een paar minuten?

Tsja, volgens mij stonden er ''teveel'' (lees meer dan nodig) hoogwerkers cq. autoladders op een (relatief) klein gebied. Schalkwijk is natuurlijk veel hoogbouw, maar er is in dat gebied inderdaad veel ''rest''dekking van Heemstede & Haarlem-West.
Daarnaast is er bij grotere calamiteiten ook snel bijstand vanuit Hoofddorp mogelijk (via de Zuidtangent-busbaan).
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #48 Gepost op: 25 augustus 2010, 16:03:21
Tsja, volgens mij stonden er ''teveel'' (lees meer dan nodig) hoogwerkers cq. autoladders op een (relatief) klein gebied.

Gebaseerd op welke gegevens? In een ander topic zei ik het ook al, maar ik kan 3 factoren bedenken die een rol spelen :

  • Aanrijtijd
  • Gelijktijdige inzetten (inzetfrequentie)
  • Backup (bijstand, maar ook uitval ivm onderhoud/reparatie)


Je kunt het materieel wel heel erg strak en krap gaan spreiden zodat er geen speld meer tussen te krijgen is, maar als je dan gelijktijdige inzetten hebt (of een bijzonder grote brand, nieuwe meldingsclassificatie) waarbij meerdere hoogwerkers nodig zijn, of een van de voertuigen valt uit ivm onderhoud dan heb je toch een probleem.

Enerzijds zou je kunnen stellen dat het onmogelijk is om met elke uitzonderlijke situatie rekening te houden, maar anderzijds kun je het ook weer niet verkopen dat iemand in dergelijke gevallen "dan maar wat langer in de rook op het balkon moet blijven staan". De burger betaalt en de brandweer heeft een bepaalde kwaliteit hoog te houden. Uitzonderingen zullen er altijd wel blijven, zolang die maar niet in regels veranderen......


gignnl

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 964
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #49 Gepost op: 25 augustus 2010, 17:18:15
Men kan toch ook voor een bepaalde tijd een voertuig huren of een tweede handsje pakken.
In parkstad en gooi en vechtstreek heeft men dat bv gedaan.