Mogelijkheden en onmogelijkheden van een fusie tussen reddingsbrigades en KNRM

Auteur Topic: Mogelijkheden en onmogelijkheden van een fusie tussen reddingsbrigades en KNRM  (gelezen 13623 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Op de grotere wateren (randmeren) lekker alles onder knrm weg zetten. Redned heeft hier niets in de melk te brekkelen en waarom twee organisatie die het zelfde doen. Strandbewaking is anders, het kan onder de knrm en onder redned. Van belang is het om landelijk afspraken hierover te maken en daar heeft de Redned een voortrekkersrol in. Een goede aansluiting bij de knrm is ook van belang, de huidige boten kunnen weinig doen dicht bij het strand. Laat de knrm mee denken over de materiaal keuze, er is veel kennis binnen de maatschappij welke goed gebruikt kan worden.


9910001
9910001


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Op de grotere wateren (randmeren) lekker alles onder knrm weg zetten. Redned heeft hier niets in de melk te brekkelen en waarom twee organisatie die het zelfde doen. Strandbewaking is anders, het kan onder de knrm en onder redned. Van belang is het om landelijk afspraken hierover te maken en daar heeft de Redned een voortrekkersrol in. Een goede aansluiting bij de knrm is ook van belang, de huidige boten kunnen weinig doen dicht bij het strand. Laat de knrm mee denken over de materiaal keuze, er is veel kennis binnen de maatschappij welke goed gebruikt kan worden.


9910001

Dus de Reddingsbrigades Naarden, Almere en Veluwenmeer moeten zich maar opheffen ten gunste van de KNRM, terwijl zij 90% van de hulpverleningen op hun naam zetten? Bedenk dat de KNRM Huizen slechts in een paar gevallen (4 of 5 dit jaar denk ik) enige rol van betekenis heeft gespeeld bij de over de 50 hulpverleningen tot nu toe op de Randmeren en het IJmeer dit jaar. Dat komt op hoogstens 10%.

Bedenk dat de KNRM géén patrouillerende instantie vormt en dat hulp geboden door een gewaarschuwde reddingsbrigade op het water paraat per definitie altijd veel sneller is.

Hoe verklaar je dat een redder tegen snelle hulp is en liever voor de KNRM kiest :o . Daar steekt vast meer achter.

Henk


Frank Tamis

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 26
...... Laat de knrm mee denken over de materiaal keuze, er is veel kennis binnen de maatschappij welke goed gebruikt kan worden.........


9910001

Op het gebied van strandbewaking is geen materiaal kennis. De materiaal keuze voor Terschelling is een rechtstreekse kopie van de RNLI lifeguards. Daar zit geen enkele input van de KNRM bij.


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Dit materiaal is al een verschil ten opzichte van het door redned aangeboden materiaal. Hiernaast heeft de matschappij veel kennis en ervaring opgedaanmet de float serie. Ik zeg niet dat je deze brigades moet opheffen, echter krijgen ze geen ondersteuning voor deze taak vanuit redned.  

9910001
9910001


roel

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 40
  • Soms zit het mee, meestal zit het tegen.
    • KNRM wijk aan zee
Het is hoog tijd voor meer samenwerken.

Dan denk ik aan een gezamelijk servicecenter en samen opleiden en natuurlijk samen oefenen.

Dat had 10 jaar terug al geregeld moeten zijn en lijkt er nu eindelijk van te komen.


Vind ik mooi om te lezen van een echte "brigade" man (niet negatief) helemaal mijn idee.

Ik ben zelf ook wel van mening dat het samenwerken een veel betere uitstraling heeft naar de buitenwereld een kwestie van tijd denk ik.
Hoe was het een aantal jaren terug ook al weer 2 reddingmaatschappijen in Nederland "De Noord" en "De Zuid" die konden ook niet lekker met elkaar overweg en moet je nu eens kijken.

Misschien wel leuk om deze discussie over een jaar of tien weer eens te lezen met wat we dan allemaal weten en doen.

groeten van roel
plv. schipper knrm wijk aan zee


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Dit materiaal is al een verschil ten opzichte van het door redned aangeboden materiaal. Hiernaast heeft de matschappij veel kennis en ervaring opgedaanmet de float serie. Ik zeg niet dat je deze brigades moet opheffen, echter krijgen ze geen ondersteuning voor deze taak vanuit redned.  

9910001

Nou als je alles bij elkaar optelt heb je binnen RN denk ik 10x meer ervaring met verschillende boten ;D ;) Maar verder klopt het dat RN alleen onderhoud doet en verder het beheer van de nationale rampenvloot en de boten van 'ondersteuning'. De rest van de eenheden (boten, voertuigen) zijn regionaal/lokaal gestationeerd en aangekocht... en daar heeft RN dus (nog) niks over te zeggen.

Ik roep ook al een tijdje : SAMENWERKEN... en geen overnames, ruzie en dergelijke zaken. Voorlopig iedereen zijn eigen taken (wettelijk vastleggen?) en elkaar ondersteunen in bijvoorbeeld opleiding (mwaa zoiets als het Lifeboat College in Poole zou niet slecht zijn ;D 8)...past dat nog ergens op de Dokweg? )


Rescue-Boy

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 235
  • Velocitas-Vis-Nostra
    • Arctic-challenge
Op het gebied van strandbewaking is geen materiaal kennis. De materiaal keuze voor Terschelling is een rechtstreekse kopie van de RNLI lifeguards. Daar zit geen enkele input van de KNRM bij.

Nou het hele gedoe op Terschelling wordt getrokken door Dhr G, deze heeft al ongeveer 100 jaar ervaring in de Noord kop bij de red.brig van Egmond Aan Zee.

Voorts het RN natuurlijk niets te zeggen over wel of geen fusie, de meeste bewakende brigade's zijn verenigingen, en daar gaat RN niet over.

Res ( die RN sowieso een waardeloos of nietszeggend orgaan vind, die enkel in spiegels en kralen handelen, )
NoordBorgh go's North again in 2009


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Citaat
Voorts het RN natuurlijk niets te zeggen over wel of geen fusie, de meeste bewakende brigade's zijn verenigingen, en daar gaat RN niet over.

Res ( die RN sowieso een waardeloos of nietszeggend orgaan vind, die enkel in spiegels en kralen handelen, )

Nou een aantal bewakende (strand) brigades schijnen dus duidelijk nee te hebben gezegd tegen een aanbod.

En m.b.t. RN; daar kan ik de laatste tijd weinig negatieve dingen over opmerken. Het hele 'kralen handeltje'begint steeds beter te lopen... zeker als het RVR project en de nieuwe opleidingen binnenkort worden gerealiseerd.


stormvogel

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 139
zeg roel hebben we een beetje eenheid in de klasse bij de knrm wil jij al die verschillende boten van de brigades over de vloer halen heb je soms nog niet genoeg werk in de werkplaats volgens mij komen jullie toch regelmatig handen tekort


roel

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 40
  • Soms zit het mee, meestal zit het tegen.
    • KNRM wijk aan zee
He stormvogel

Nee ik had meer in gedachte wel samenwerken en een dubbele werkplaats vooralsnog de jongens van RN blijven nog even waar ze zitten en wij ook en in de loop van de tijd als iedereen er aan gewend is dat we samenwerken alles in een grote NIEUWE werkplaats. (leuk ideetje toch)

groeten van roel
plv. schipper knrm wijk aan zee