foto's maken bij controle

Auteur Topic: foto's maken bij controle  (gelezen 3875 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #10 Gepost op: 14 juni 2010, 21:45:23
maar ik ben een beetje allergisch voor figuren die gelijk van alles lopen te roepen op een toon van "ik ben de baas en jij gaat nu weg want ik wil dit en dat niet".

Maar door je dan als (amateur)fotograaf op een dergelijke (provocerende) wijze op te gaan stellen maak je al helemaal geen vrienden ... Resultaat is dat er een breuk gaat ontstaan en dat je bij ieder ander incident achter een lintje staat wat er vroeger nooit hing .... Geen perskaart, geen mogelijkheden. Een keertje nee accepteren en dan eens naar het politiebureau gaan om aldaar te vragen of je foto's mag maken bij een controle, of je van te voren aan te melden bij de persvoorlichting werkt dan vele malen beter.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


112Bemmel

  • Gast
Reactie #11 Gepost op: 14 juni 2010, 23:29:59
Klopt. En dan ga je daarover in discussie met oom agent. Resultaat: in ieder geval géén foto's van desbetreffende actie en ook niet bij volgende acties waar dezelfde oom agent bij aanwezig is.

Zoals al eerder gezegd: meldt je even bij de leider, zeg wat de bedoeling is, en wacht rustig af of het een "ja" of een "nee" wordt.  :)

En wat is "de pers" in dit geval? Die hebben over het algemeen een perskaart die vaak gewoon toegang geeft tot dit soort controles.  ;)

Ja maar het jammere is dat ik hem nog niet heb. Dit duurt nog ongeveer 3maanden dus ik vraag volgende keer wel eerst of het goed is dan leg ik ook uit waar het voor is.
bedankt voor de tips alvast O0


Gr. 112Bemmel

Bericht aangepast, persoonlijke berichten bedoeld voor slechts een lid kunnen gewoon per PM,

Mike
Moderator


112Bemmel

  • Gast
Reactie #12 Gepost op: 14 juni 2010, 23:33:24
Maar door je dan als (amateur)fotograaf op een dergelijke (provocerende) wijze op te gaan stellen maak je al helemaal geen vrienden ... Resultaat is dat er een breuk gaat ontstaan en dat je bij ieder ander incident achter een lintje staat wat er vroeger nooit hing .... Geen perskaart, geen mogelijkheden. Een keertje nee accepteren en dan eens naar het politiebureau gaan om aldaar te vragen of je foto's mag maken bij een controle, of je van te voren aan te melden bij de persvoorlichting werkt dan vele malen beter.


en hoe kan je je aanmelden voor zoiets?


KJS

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
  • Generalist OC
Reactie #13 Gepost op: 14 juni 2010, 23:40:14
en hoe kan je je aanmelden voor zoiets?


Als je PPK houder bent, zit je in de 'mail lijst' van de politie en sturen ze allerlei uitnodigingen om foto's te komen maken.

Dit word niet bij de 'normale perskaart' gedaan..
EHBO'er  - AED Bediener HTV'er Buitengewoon Opsporingsambtenaar                                                                                      


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #14 Gepost op: 14 juni 2010, 23:50:36
en hoe kan je je aanmelden voor zoiets?

Lees eens wat er staat ...
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #15 Gepost op: 14 juni 2010, 23:55:02
@Frank: de bovenstaande aanhalingen waren niet van jezelf, hoe weet je dan of ze anders bedoeld waren....  ::)

Ik las mee op de mobiele versie er daar is dat allemaal wat lastiger uit elkaar te halen.

Maar jij je zin: waar ik schrijf (amateur)pers, kan ook (amateur)fotograaf gelezen worden.


Timmos

  • Persfotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,326
    • Tim-Koster.nl
Reactie #16 Gepost op: 15 juni 2010, 00:10:01
Als je PPK houder bent, zit je in de 'mail lijst' van de politie en sturen ze allerlei uitnodigingen om foto's te komen maken.

Dit word niet bij de 'normale perskaart' gedaan..

Perskaart is niet nodig zolang je geaccrediteerd bent bij afdeling communicatie/voorlichting


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #17 Gepost op: 18 juni 2010, 19:39:26
Uit eigen ervaaring kan ik dit schrijven. Als je je gewoon bij een contolle of bij weet ik wat je meld krijg je vaak alle mede werking. Immers er zijn op dit forum een aantal personen die je altijd tegen komt op straat en daar wordt ook goed mee samen gewerkt.
Mijn mening is dan ook het maakt niet uit wie je bent meld je en je krijgt alle mede werking. Zorg er alleen voor dat ik en mijn col niet breedt uitgemten, dus herkenbaar, op elke sie staan.

Ach ja je kan ook gewoon van af de openbare weg je foto's maken, maar die zullen altijd minder zijn. Ja en soms krijg je ook wel eens nee te horen en dat is dan niet anders.