Protocol inzet heli / bus Lifeliner1

Auteur Topic: Protocol inzet heli / bus Lifeliner1  (gelezen 3101 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Gepost op: 25 mei 2007, 11:48:59
Is er een vast protocol wanneer het  MMT van de Lifeliner1 zich met de heli verplaatst of wanneer het mmt met de bus ter plaatse gaat?

Ik heb al een aantal keren gezien dat het mmt de ene keer met de heli gaat en de volgende keer een grotere afstand moet afleggen met de MMT-Bus.
Ik doel hierbij niet op de avond / dag situatie maar op de dag situatie.


GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


royke777

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 220
Reactie #1 Gepost op: 25 mei 2007, 12:24:19
Heli kapot is een optie, en als ze hun zicht niet halen , 300 mtr verticaal 3 km horizontaal zicht .
dus als de weersomstandigheden niet meezitten gaan ze niet .
Bij de lifeliner 1 is het soms geloof ik ook als ze midden in amsterdam ergens moeten landen , dat ze vaker met de bus gaan
Groetjes Roy Loyson   My Pictures on airliners[/


sajo

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 25 mei 2007, 12:26:08
Hey Jerommeke,

Hier in Rotterdam vandaag zo'n soort gelijk geval,
Aangezien ik deze ploeg van het MMT ken, was dus ook mijn vraag waarom.

3 redenen waarvan 1 en 2 vanmorgen golden.

1: er was GEEN(?) piloot aanwezig, op het moment van alarmering.
2: Het ongeval cq de locaties waren met de heli (LL2) zeer slecht bereikbaar
lees geen directe landingsplaats in de nabije omgeving. en toevallig op een niet te lang afstand van elkaar.
3: kortstondig onderhoud dus op het moment van alarmering net even niet inzetbaar.

Maar of daar een protocol voor is?
Ik neem aan van wel maar hoe en wat,
 ik weet dat er hier ergens op dit forum een MMT lid meeleest/tikt misschien weet deze persoon meer.
Gr.J.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #3 Gepost op: 25 mei 2007, 15:41:21


1: er was GEEN(?) piloot aanwezig, op het moment van alarmering.
2: Het ongeval cq de locaties waren met de heli (LL2) zeer slecht bereikbaar
lees geen directe landingsplaats in de nabije omgeving. en toevallig op een niet te lang afstand van elkaar.
3: kortstondig onderhoud dus op het moment van alarmering net even niet inzetbaar.


Ik denk toch dat het tweede geld, in het Amsterdamse geval, ik vraag me dus af wie wanneer beslist of ze per bus of per heli gaan. Het lijkt mij daarom dat er een bepaald protocol voor is!
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


ArieScanner

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,623
  • Met vriendelijke Groet, ArieScanner
    • Persmoment.nl - This is the moment!
Reactie #4 Gepost op: 25 mei 2007, 15:56:55
Ik denk toch dat het tweede geld, in het Amsterdamse geval, ik vraag me dus af wie wanneer beslist of ze per bus of per heli gaan. Het lijkt mij daarom dat er een bepaald protocol voor is!



Ik denk dat het ook een beetje aan de piloot ligt. Als we even de hoofdstad voor ons pakken, weet ik meer van af dan van Nijmegen, dan zegt de ene piloot: inzet bij de Dam daar ga ik niet landen, de andere piloot zegt: ja leuk, gewoon vliegen!

Ook over inzetten vlakbij het ziekenhuis, je zou kunnen zeggen dat ze binnen een bepaalde straal niet met de heli gaan, omdat ze er sneller zouden zijn per bus. Maar ook dit hangt van de piloot af, heli is namelijk ooit geland om 400 meter hemelsbreed van het helidek.

Zo'n protocol zou ik na moeten vragen, misschien weet iemand anders het op het forum?
Persmoment.nl - Fotografie: www.persmoment.nl  Brandweer Diemen Web-Log: www.kazernediemen.web-log.nl


Martijn Slotboom

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,279
  • Laten we het gezellig houden op het forum
Reactie #5 Gepost op: 27 mei 2007, 11:31:41
Gister zat ik even bij de mannen van de heli ( tijdens de brand bij het VUMC ) , toen zeiden ze ook zet het busje maar buiten want als er hier om de hoek wel wat gebeurd , dan zijn we sneller