houding van hulpverleners

Auteur Topic: houding van hulpverleners  (gelezen 16576 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

tatuta

  • NRK - EHBO'er
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 418
  • Geinterreseerde
    • Valvas Multimedia
Reactie #20 Gepost op: 4 augustus 2010, 20:50:35
Natuurlijk komt het voor... Ik ken ook EHBO stichtingen waar mensen in Korte Broek op een post staan.  Echter ik vind dat onverantwoord, als je kijkt naar een gemiddeld risicoprofiel, en veiligwerken en bijbehorende arbo normen..  (Daar hebben ze meestal nog nooit over nagedacht..  VCA, wat is dat  ?)
Als je kijkt naar representativeit vind ik dat het ook meestal niet kan..

En het hoeft ook niet.. Er is genoeg zomerbroeken die dun, ventileren etc..  (owja, je moet misschien een extra broek kopen..)

VCA veiligheids checklist aannemers basis / Voor Operationele leidinggevenden.

een ehbo vereniging heeft niks de maken met de cursussen VCA die op dit moment overal gegeven worden,
deze zijn meer toegepast op bouw en industrie. ik denk dat jij en ik het wel eens zijn dat hiervoor ook aandacht moet
komen ( eigen veiligheid). zolang dat er niet is kan het voor iedereen wel een keer een gevaarlijke situatie tegen komen,
waarin hij/zij niet weet wat zij/hij moet doen.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

maar mijn richtlijnen zouden meer betrekking hebben op de cursus:

EHBO
Persoonlijke berschming
sociale vaardigheden
basisleerstof communicatie  ( lijkt me handig)
basisleerstof geloof (een moslim mag andere dingen dan een christen)
NRK:                                         District ’s-Hertogenbosch e.o.       EHBO’er


peter_730

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 112
Reactie #21 Gepost op: 29 augustus 2010, 20:20:47
Deze foto zag ik vandaag op het net. Ondanks de ongetwijfelde goede bedoelingen gaat hier echt vanalles mis!

Het meest positieve is het  "te koop" bordje (in de hoop dat er GEEN caravan ervoor terug komt).

Roken (volgens wordt dat gedaan) voor de post is natuurlijk helemaal geen uitstraling.

( ik krijg de foto hier niet geplakt vandaar de link)

http://partyflock.nl/photo/612756.html


Gast48368

  • Gast
Reactie #22 Gepost op: 29 augustus 2010, 20:25:56
Het roken zou je inderdaad even achter de caravan kunnen doen. Verder vraag ik me af wat je bedoelt met van alles mis?


peter_730

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 112
Reactie #23 Gepost op: 29 augustus 2010, 20:36:21
Het roken zou je inderdaad even achter de caravan kunnen doen. Verder vraag ik me af wat je bedoelt met van alles mis?

- een caravan is (in mijn ogen) totaal ongeschikt als behandel unit ( het is een dance event en dus een reele kans op een slachtoffer die liggend moet worden vervoerd (GHB))
- geen adequate afzetting om publiek tegen te houden ( je zou maar een slachtoffer van een knokpartij in de caravan behandelen en 15 man komt nog even verhaal halen.
- stroomvoorziening is niet echt "hufterproof"
- schoeisel ziet er niet uit als een veiligheidsschoen..... en dat op een evenemententerrein


Gast48368

  • Gast
Reactie #24 Gepost op: 29 augustus 2010, 20:41:16
Ok, dan is het mij duidelijk. Gezien de achtergrond deed de tent mij denken aan een circustent. Zo zie je maar dat je zonder inhoudelijke info een vertekend beeld kunt krijgen van een foto.  ;)


Alwin

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 513
  • Fotograaf en EHBO er
    • aw foto
Reactie #25 Gepost op: 30 augustus 2010, 16:01:28
Wij van de EHBO vereniging Vriezenveen hebben een eigen ambulante hulppost. Met een apart behandel gedeelte met brandcar. Werkt wel goed tijdens evenementen.



Foto ik zelf.


Joris

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,491
Reactie #26 Gepost op: 30 augustus 2010, 16:24:16
Met een apart behandel gedeelte met brandcar.
Met een wát? :|
343, never forget.


Alwin

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 513
  • Fotograaf en EHBO er
    • aw foto
Reactie #27 Gepost op: 30 augustus 2010, 17:20:36


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #28 Gepost op: 30 augustus 2010, 17:28:40
Wij van de EHBO vereniging Vriezenveen hebben een eigen ambulante hulppost. Met een apart behandel gedeelte met brandcar. Werkt wel goed tijdens evenementen.

Volgens mij is dit een Brandcar  0098:

Arts  www.alphalog.nl


Ba(a)s

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,055
Reactie #29 Gepost op: 30 augustus 2010, 17:29:57
Volgens mij is dit een Brandcar  0098:


Maar of dat nou handig is bij evenementen... ::) ;)
You flyin' with me? You better wear your seatbelt..