Roze Vlet

Auteur Topic: Roze Vlet  (gelezen 7119 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

uitkijk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 961
  • Dit forum is het helemaal !
Gepost op: 18 juni 2010, 20:47:57
Amsterdam moet een ''maatschappijbrede Gay Straight Alliance vormen'', een samenwerking tussen homoseksuelen en heteroseksuelen om discriminatie en uitsluiting van homo's uit te sluiten.

Dit zette me aan het denken.
Tijdens Amsterdam Gay Pride varen op 7 augustus o.a. medewerkers van defensie en de politie mee met de Canal Parade.
Zou het geen goed idee zijn als Reddingsbrigade Nederland als grote sportorganisatie en waterhulpverlener hier "kleur zou bekennen"?

Kees  8)




muistroom

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 955
Reactie #1 Gepost op: 18 juni 2010, 23:09:54
Amsterdam moet een ''maatschappijbrede Gay Straight Alliance vormen'', een samenwerking tussen homoseksuelen en heteroseksuelen om discriminatie en uitsluiting van homo's uit te sluiten.

Dit zette me aan het denken.
Tijdens Amsterdam Gay Pride varen op 7 augustus o.a. medewerkers van defensie en de politie mee met de Canal Parade.
Zou het geen goed idee zijn als Reddingsbrigade Nederland als grote sportorganisatie en waterhulpverlener hier "kleur zou bekennen"?

Kees  8)

Kees,
Ja jij mag in je rose string en verenkam in een bondsvlet
 ;D


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #2 Gepost op: 19 juni 2010, 02:17:21
Ik ben van mening dat geen enkele overheidsorganisatie zich in lederen / roze / afwijkende kleding zou moeten vertonen.

Een uniform, van welke tak van sport dan ook, draag je met trots en een zekere ''mission statement''.  Daar behoren geen roze tierelantijnen bij. Wat je in je vrije tijd doet moet je zelf weten, maar betrek je (professionele) beroep er niet bij.


Docus

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 197
Reactie #3 Gepost op: 19 juni 2010, 10:30:03
Ik denk da je de vlet oranje moet laten, maar meedoen zou een prima statement zijn dat de organisatie best past (ik kan niet)


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,398
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #4 Gepost op: 19 juni 2010, 11:28:52
Amsterdam moet een ''maatschappijbrede Gay Straight Alliance vormen'', een samenwerking tussen homoseksuelen en heteroseksuelen om discriminatie en uitsluiting van homo's uit te sluiten.

Dit zette me aan het denken.
Tijdens Amsterdam Gay Pride varen op 7 augustus o.a. medewerkers van defensie en de politie mee met de Canal Parade.
Zou het geen goed idee zijn als Reddingsbrigade Nederland als grote sportorganisatie en waterhulpverlener hier "kleur zou bekennen"?

Kees  8)
Ik zie niet in waarom een organisatie kleur moet bekennen bij iets wat misschien helemaal niet speelt bij de organisatie. Als er individuele leden zijn die de behoefte voelen dan is het aan hun om dat kenbaar te maken. Zodra dat gebeurd zal je als organisatie hier verstandig mee om moeten gaan (b.v. beleid van anderen volgen).
Maar hoe dan ook is het m.i. niet aan leden van dit forum om iets op te rakelen wat misschien helemaal niet speelt.


uitkijk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 961
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #5 Gepost op: 19 juni 2010, 13:13:30
Ik zal in volgorde op de gegeven reacties reageren.

Ik geloof dat het niet bepaald een meerwaarde zou hebben voor Reddingsbrigade Nederland als ik met een hanekam en in roze string op een bondsvlet door Amsterdam zou varen, in tegendeel zelfs.
Uiteraard was dit ook niet de achterliggende gedachte maar dat hadden de meesten waarschijnlijk wel door.  

Wat wel de gedachte was is een combinatie van zaken. Ten eerste de gemiste kans van Reddingsbrigade Nederland t.a.v. profilering op Sail Amsterdam. Verder wat persberichten van openlijk geweld en dat vooral in de voetbal topsport homoseksualiteit nog een taboe is. Ik heb overigens geen idee hoe dat bij overige sporten ligt.

Belangrijk is om eerst te kijken naar de voorwaarden welke worden gesteld aan defensie- en politiepersoneel voor het meevaren met de Canal Parade alvorens een reactie te geven die stemming makend is en niet ter zake doet.

Uiteraard heb ik gekozen voor een beetje provocerende titel en tekst om te prikkelen tot lezen en reageren.
Het zou mijns inziens passen als Reddingsbrigade Nederland bij een dergelijk waterevenement met zoveel potentieel risico aanwezig zou zijn voor het garanderen van de veiligheid van deelnemers en publiek.
De rampenvlet uiteraard in normale striping met een keurig geüniformeerde bemanning met hooguit een roze strik op de boeg ter aanduiding dat alle mensen zowel gay als straight bij de reddingsbrigade als sport- en veiligheidsorganisatie welkom zijn en dat iedereen zonder aanziens des persoons wordt gered en geholpen. Tevens is dit mijns inziens een fantastische kans om je als organisatie aan een groot publiek te laten zien.

Het stellen dat een zekere vorm van discriminatie niet speelt bij een organisatie en dat iedereen dat maar individueel kenbaar moet maken en beleid van andere organisaties in deze moet volgen is vrees ik iets wat mogelijk helaas ooit de aanleiding is geweest tot een Gay Parade.
Dat het niet aan een individu is om een bepaald topic aan te kaarten vind ik eigenlijk te zot om op te reageren maar doe het lekker toch.  ;)

Om het gelijk maar iets verder door te trekken, waarom bieden de afbeeldingen van personen in instructieboeken (van bijv. Reddingsbrigade Nederland), dit in tegenstelling tot bijv. Amerika en Engeland geen doorsnee van de Nederlandse bevolking maar overwegend autochtonen? Mijns inziens is dit een gemiste kans t.a.v. integratie van bevolkingsgroepen die veel meer aandacht zou mogen hebben.

En schiet U weer maar!

Kees  8)


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,398
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #6 Gepost op: 19 juni 2010, 17:25:33
...
Belangrijk is om eerst te kijken naar de voorwaarden welke worden gesteld aan defensie- en politiepersoneel voor het meevaren met de Canal Parade alvorens een reactie te geven die stemming makend is en niet ter zake doet.
Je haalt mij de woorden uit de mond ;-)

Uiteraard heb ik gekozen voor een beetje provocerende titel en tekst om te prikkelen tot lezen en reageren.
Provoceren en prikkelen zijn veel gehoorde argumenten als men kritiek krijgt.

Het zou mijns inziens passen als Reddingsbrigade Nederland bij een dergelijk waterevenement met zoveel potentieel risico aanwezig zou zijn voor het garanderen van de veiligheid van deelnemers en publiek.
...
Tevens is dit mijns inziens een fantastische kans om je als organisatie aan een groot publiek te laten zien.
Dát ben ik met je eens ;-)

Het stellen dat een zekere vorm van discriminatie niet speelt bij een organisatie en dat iedereen dat maar individueel kenbaar moet maken en beleid van andere organisaties in deze moet volgen is vrees ik iets wat mogelijk helaas ooit de aanleiding is geweest tot een Gay Parade.
Stel je nu dat een zekere vorm van discriminatie wel aanwezig is??

Dat het niet aan een individu is om een bepaald topic aan te kaarten vind ik eigenlijk te zot om op te reageren maar doe het lekker toch.  ;)
Ga je gang ;-)

Om het gelijk maar iets verder door te trekken, waarom bieden de afbeeldingen van personen in instructieboeken (van bijv. Reddingsbrigade Nederland), dit in tegenstelling tot bijv. Amerika en Engeland geen doorsnee van de Nederlandse bevolking maar overwegend autochtonen? Mijns inziens is dit een gemiste kans t.a.v. integratie van bevolkingsgroepen die veel meer aandacht zou mogen hebben.
Ik heb niet de indruk dat de reddingsbrigades discrimineren. Maar als je op het strand kijkt zie je weinig allochtonen. Mogelijk dat dat doorwerkt bij de brigades?


Reddend Krabje

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 28
Reactie #7 Gepost op: 22 juni 2010, 13:11:15
Je haalt mij de woorden uit de mond ;-)
Provoceren en prikkelen zijn veel gehoorde argumenten als men kritiek krijgt.
Dát ben ik met je eens ;-)
Stel je nu dat een zekere vorm van discriminatie wel aanwezig is??
Ga je gang ;-)
Ik heb niet de indruk dat de reddingsbrigades discrimineren. Maar als je op het strand kijkt zie je weinig allochtonen. Mogelijk dat dat doorwerkt bij de brigades?

Ko dan moet ik je toch even beetje bijsturen hoor.
ook op het strand zie ik regelmatig mensen met een iets ander kleurtje dan de oer-hollander. En nee dit is niet wegens het  
Maar goed dit kan natuurlijk heel erg van gebied-tot-gebied schelen.
Het zonnige zeeland ontvangt regelmatig allochtonen.

Ook bij mijn thuisclubje hebben we meerdere allochtonen Nederlanders.
Ik denk dat Uitkijk zeker gelijk heeft met wat hij aan geeft. Ons boek is te "blank", daarnaast is het boek ook erg "strait" grepen staan netjes met M-V (atthans binnenwater) als ik het me goed herinner.

Gezien het huidige theorie boek binnenwater uit 2001 stamt en strand uit 2004 is het denk goede zaak hier is extra aandacht aan te gaan besteden.
We krijgen nu toch nieuwe opleidingen dus neem het mee wijze heren van de commissie opleidingen.

Uitkijk! ik zeg op naar de Kanaal parade! Wereld publiciteit voor het reddingswerk is altijd goed!
Veiligheid op en aan het water!

Waarom alleen een roze strik op de boot :P gewoon heel de kabelaring roze!


Sporten moet voor iedereen toegankelijk zijn, laat zien dat Reddingsbrigades in Nederland homo's, allochtonen en welke andere vergeten bevolkingsgroep dan ook van harte welkom is.


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,398
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #8 Gepost op: 22 juni 2010, 14:00:44
Ko dan moet ik je toch even beetje bijsturen hoor.
ook op het strand zie ik regelmatig mensen met een iets ander kleurtje dan de oer-hollander. En nee dit is niet wegens het  
Maar goed dit kan natuurlijk heel erg van gebied-tot-gebied schelen.
Het zonnige zeeland ontvangt regelmatig allochtonen.
Dat kan inderdaad per gebied verschillen. In IJmuiden zie je ze vrijwel niet terwijl het achterland genoeg allochtonen kent.

Ook bij mijn thuisclubje hebben we meerdere allochtonen Nederlanders.
Ik denk dat Uitkijk zeker gelijk heeft met wat hij aan geeft. Ons boek is te "blank", daarnaast is het boek ook erg "strait" grepen staan netjes met M-V (atthans binnenwater) als ik het me goed herinner.
De boeken ken ik niet, maar wat ik zie bij de brigades en de landelijke oefeningen is dat de allochtonen afwezig zijn. Wel een enkele homo die zeer zeker voor zich zelf kan opkomen.

We krijgen nu toch nieuwe opleidingen dus neem het mee wijze heren van de commissie opleidingen.
Laat het ze weten zou ik zeggen!

Uitkijk! ik zeg op naar de Kanaal parade! Wereld publiciteit voor het reddingswerk is altijd goed! Veiligheid op en aan het water!
Waarom alleen een roze strik op de boot :P gewoon heel de kabelaring roze!
Van mijn part tjet je de hele vlet roze. Als je hem daarna maar weer omkleurt ;-)

Sporten moet voor iedereen toegankelijk zijn, laat zien dat Reddingsbrigades in Nederland homo's, allochtonen en welke andere vergeten bevolkingsgroep dan ook van harte welkom is.
Stel het voor aan Reddingsbrigade Nederland zou ik zeggen! Dat lijkt mij beter als dat een buitenstaander hier op dit forum zo maar wat roept ;-)


Reddend Krabje

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 28
Reactie #9 Gepost op: 22 juni 2010, 14:30:12
Dat kan inderdaad per gebied verschillen. In IJmuiden zie je ze vrijwel niet terwijl het achterland genoeg allochtonen kent
Zit meer in het zonnige zuiden weet niet hoe het daar gaat.

De boeken ken ik niet, maar wat ik zie bij de brigades en de landelijke oefeningen is dat de allochtonen afwezig zijn. Wel een enkele homo die zeer zeker voor zich zelf kan opkomen
Komt vanzelf wel, de redders zitten meer in generatie 3-4-5 zij zijn meer ingeburgerd in de Nederlandse cultuur, en ook meer bekend met clubs en verenigingen.
Een van de weinige clubs welke ze kennen zijn de werkgroepen enz. uit geloofsovertuiging. De intergratieslag wordt steeds meer gemaakt.


Laat het ze weten zou ik zeggen!
Stel het voor aan Reddingsbrigade Nederland zou ik zeggen! Dat lijkt mij beter als dat een buitenstaander hier op dit forum zo maar wat roept ;-)
Dat gebeurt! weest niet bang de mensen uit het hoofdkantoor zijn ook niet gek!

Van mijn part tjet je de hele vlet roze. Als je hem daarna maar weer omkleurt ;-)
Beetje flauw wou de hele boot gewoon roze laten  :o  en de hele huisstijl van RedNed omgooien.
Ik stem voor baby of zuurstok roze.
Roze heeft de kracht  
 O0