Roze Vlet

Auteur Topic: Roze Vlet  (gelezen 7066 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,398
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #20 Gepost op: 30 juni 2010, 17:07:24
Maar dan wel op een heel andere manier: in verschillende andere culturen is het heel normaal om elkaar te helpen, als buren, vrienden of familie. Maar het gestructureerde vrijwilligerswerk zoals wij dat in Nederland (en ook Duitsland, Belgie) kennen, is hen totaal vreemd. Onbetaald werken voor 'vreemden' en je dan ook nog binden aan die organisatie, dat snappen ze echt niet.
....
Poe! Ik denk dat Joost hier een behoorlijke analyse neerzet vanuit de praktijk. Even een paar allochtone vrijwilligers aantrekken is er dus niet bij. Het geeft wel aan dat er serieus aandacht voor nodig is.
Goed gedaan Joost!


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #21 Gepost op: 19 juli 2010, 22:12:10
Ik zie niet in waarom een organisatie kleur moet bekennen bij iets wat misschien helemaal niet speelt bij de organisatie. Als er individuele leden zijn die de behoefte voelen dan is het aan hun om dat kenbaar te maken. Zodra dat gebeurd zal je als organisatie hier verstandig mee om moeten gaan (b.v. beleid van anderen volgen).
Maar hoe dan ook is het m.i. niet aan leden van dit forum om iets op te rakelen wat misschien helemaal niet speelt.



Pardon?? censuur?? wat is dat nou voor een opmerking in die laatste zin, bepaal jij wat er wel en niet ''opgerakeld'' mag worden?!
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,398
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #22 Gepost op: 20 juli 2010, 00:16:08
Pardon?? censuur?? wat is dat nou voor een opmerking in die laatste zin, bepaal jij wat er wel en niet ''opgerakeld'' mag worden?!
Nee, maar ik mag toch wel een mening hebben?
(m.i. = mijns inziens)


Rolanddeg

  • Docent, kerninstructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,300
  • Bee-doo Bee-doo
    • De Groot Brandwachten
Reactie #23 Gepost op: 24 juli 2010, 02:28:45
Pardon?? censuur?? wat is dat nou voor een opmerking in die laatste zin, bepaal jij wat er wel en niet ''opgerakeld'' mag worden?!
En toch ben ik het (uit ervaring) helemaal eens met Ko. Ik ben het inmiddels goed zat dat stichtingen met een homo-beleid zo graag met 'de buit' pronken. Ik heb het al tè vaak meegemaakt dat ik opeens tot boegbeeld van een organisatie word benoemd/ gedwongen, zodat een bestuur zich als sociaal kan voordoen. Het liefst tot in kranten aan toe! Binnen een mum van tijd sta je bekend als 'die homo die wat reddingsbrigadewerk doet', in plaats van 'die strandwacht die in z'n resterende beetje vrije tijd een vriend heeft. Door er veel aandacht aan te schenken krijg je juíst binnen een vereniging een stempel op je hoofd gedrukt, in plaats van de geaardheid een beetje op de achtergrond te houden. Wij homo's zijn op meer plekken dan jullie denken, en we weten onze weg te vinden. Ik ben nog geen homo tegen gekomen die zich voor een hobby heeft laten belemmeren door z'n geaardheid. Hooguit een stel relnichten die bang zijn voor zeewier, maar daar verlies je toch niks aan ;)

Het enige wat een homo-beleid hoeft voor te stellen is een papiertje met een protocol voor het moment dat er wél discriminatie/ buitensluiting optreedt. En er zijn inderdaad mensen die het niet prettig vinden om met een homo gezamenlijk te douchen: daar zijn we aan gewend. Maar dat is mooi wel hun probleem en niet de onze!

Allochtonen binnen de vereniging is een totáál andere discussie dan wat ik hierboven aanhaal. Voer deze 2 discussies aub. apart, want hier kan je geen gelijke maatregel voor treffen.



(Probeer trouwens een invalide allochtone homo binnen je organisatie te krijgen: daar kan je een partij subsidie voor vangen!!!)


Gast48368

  • Gast
Reactie #24 Gepost op: 31 juli 2010, 00:27:19


(Probeer trouwens een invalide allochtone homo lesbiene binnen je organisatie te krijgen: daar kan je een partij subsidie voor vangen!!!)

Een vrouw gaat altijd nog voor........ 0098

Goed stukje Roland, helamaal eensch.  998765


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #25 Gepost op: 4 augustus 2010, 22:07:34
En toch ben ik het (uit ervaring) helemaal eens met Ko. Ik ben het inmiddels goed zat dat stichtingen met een homo-beleid zo graag met 'de buit' pronken. Ik heb het al tè vaak meegemaakt dat ik opeens tot boegbeeld van een organisatie word benoemd/ gedwongen, zodat een bestuur zich als sociaal kan voordoen. Het liefst tot in kranten aan toe! Binnen een mum van tijd sta je bekend als 'die homo die wat reddingsbrigadewerk doet', in plaats van 'die strandwacht die in z'n resterende beetje vrije tijd een vriend heeft. Door er veel aandacht aan te schenken krijg je juíst binnen een vereniging een stempel op je hoofd gedrukt, in plaats van de geaardheid een beetje op de achtergrond te houden. Wij homo's zijn op meer plekken dan jullie denken, en we weten onze weg te vinden. Ik ben nog geen homo tegen gekomen die zich voor een hobby heeft laten belemmeren door z'n geaardheid. Hooguit een stel relnichten die bang zijn voor zeewier, maar daar verlies je toch niks aan ;)

Het enige wat een homo-beleid hoeft voor te stellen is een papiertje met een protocol voor het moment dat er wél discriminatie/ buitensluiting optreedt. En er zijn inderdaad mensen die het niet prettig vinden om met een homo gezamenlijk te douchen: daar zijn we aan gewend. Maar dat is mooi wel hun probleem en niet de onze!

Allochtonen binnen de vereniging is een totáál andere discussie dan wat ik hierboven aanhaal. Voer deze 2 discussies aub. apart, want hier kan je geen gelijke maatregel voor treffen.

(Probeer trouwens een invalide allochtone homo binnen je organisatie te krijgen: daar kan je een partij subsidie voor vangen!!!)

Nou das dan wel heel triest van zo'n organisatie als die een of meerdere homos als uithangbord (willen) gebruiken voor hun zogenaamde tolerante beleid en zelfs nog wat subsidie daarvoor op (willen) strijken. Ik zou mijn vereniging er  dan wel op aanspreken en laten weten dat ik het daar niet mee eens ben.

Ondanks het met de mond beleden tolerante beleid is het in de praktijk toch vaak heel anders bij organisaties die over het algemeen niet homovriendelijk waren in het recente verleden.De praktijk moet het beleid bewijzen.
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod