Kan ik deze pager nog gebruiken?

Auteur Topic: Kan ik deze pager nog gebruiken?  (gelezen 2580 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

brandweerN.

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 27




P2000man

  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 157
  • At work
Reactie #1 Gepost op: 15 november 2010, 17:32:07
als je dat zelf nou eens zou proberen weten wij het ook allemaal :-X O0 O0 O0 O0 O0


brandweerN.

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 27
Reactie #2 Gepost op: 15 november 2010, 17:33:15
haha, ik heb alles al geprobeert maar ik kom er niet uit. ;)


brandweerN.

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 27
Reactie #3 Gepost op: 15 november 2010, 17:36:22
helaas kom ik er niet achter mensen. :'( ;)


Dion

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,214
Reactie #4 Gepost op: 15 november 2010, 17:44:18
Onderste link die je geeft:
Citaat
De Chilida CCF-6000 kan geen groepsoproepen decoderen en is daarom niet geschikt voor P2000. Deze pager kan een tweede leven krijgen door hem te voorzien van een discriminatoruitgang. Het resultaat is een eenkanaals ontvanger, die prima geschikt is voor het monitoren van P2000.


Bart S

  • Gast
Reactie #5 Gepost op: 15 november 2010, 18:07:03
En om het wat duidelijker te maken: bijna alle oproepen die over P2000 gaan zijn zogenaamde groepsoproepen. Elk persoon/ploeg/voertuig heeft een eigen code en meestal worden meerdere van deze codes tegelijk, dis in een groep, verzonden. De CCF-6000 kan daar niet mee omgaan en dus zal je vrijwel niets ontvangen met deze pager.

Wat je wél kan doen, en wat op de site van Discriminator te vinden is, is de pager ombouwen zodat hij het P2000 signaal doorgeeft naar je computer. Samen met een stukje software (PDW) kan je dan op je PC wel alle oproepen meekijken. De pager fungeert dan dus alleen als ontvanger.


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #6 Gepost op: 15 november 2010, 19:43:04
Bart heeft het uitstekend verwoord. Wel zou je die pager kunnen gebruiken voor een regio/discpline die -in principe- (het netwerk bepaalt immers) alleen individuele capcodes alarmeert, zoals bijvoorbeeld de CPA Limburg-Zuid of CPA Hollands-Midden. Ook binnen die diensten zijn er uitzonderingen waardoor meldingen niet ontvangen zouden kunnen worden.

Deze pager is zonder degelijk getest te zijn jaren geleden "bruikbaar" bevonden voor P2000 en groots ingekocht door een handelaar die er leuk geld mee dacht te kunnen verdienen. Helaas werd dat één groot fiasco, bij gebrek aan de juiste kennis. De Apollo's (Jupiters en dergelijken) werkten in het begin ook niet formidabel. Daar is echter tijd en moeite in gestoken, alvorens ze groots aan te bieden...


brandweerN.

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 27
Reactie #7 Gepost op: 16 november 2010, 16:58:11
Bedankt voor jullie reacties!

Zelf heb ik ook een Jupiter Pro V9.1 die ik gebruik, maar zag deze nog liggen. O0

Iedereen tot nu toe bedankt! O0