Geweld

Auteur Topic: Geweld  (gelezen 6847 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #10 Gepost op: 22 november 2004, 18:56:13
Het is wel degelijk belangrijk in welke situatie geweld wordt gebruikt en door wie dat gedaan wordt.

Jij als beveiligingsbeambte krijgt scholing in zelfverdediging en het omgaan met agressieve "klanten". De vrijwilliger in de wereldwinkel, niet.

Het maakt voor jouw ook uit of je een hengst van een bezopen klant krijgt of een hengst van een collega in de koffieruimte zonder dat je wist dat hij boos op je was....


firemanr

  • Gast
Reactie #11 Gepost op: 23 november 2004, 22:36:51
Zijn er mensen die al eens te maken hebben gehad binnen hun bedrijf met fysiekgeweld, het zei van een collega of een klant. Hoe is daar mee omgegaan en hoe trainen jullie je daarin. Of wordt dat overgedragen aan de beveiliging?

Ik zit bij een bedrijf waar ongeveer 100 man werkt, wij hebben dus geen beveiliging rondlopen. Ik zelf heb de cursus gedaan omgaan met geweld, en ik probeer datbinnen het bedrijf te promoten. Niet alleen voor de BHVer maar ook voor de baliemedewerk(st)ers. Want deze hebben er als eerste mee te maken.

Gelukkig is het nog niet vaak voorgekomen, maar toch als het er is moet je er toch na kunnen handelen mijns inziens.
Hier kun je idd niet van weten wat voor soort bedrijf het is en als ik de vraagstelling zo zie van Stefan, vindt ik het persoonlijk geen gekke vraag van Thijs wat betreft of het een open instelling is of niet :-\ En is dan dus wel degelijk van belang.


Target77

  • Gast
Reactie #12 Gepost op: 24 november 2004, 19:14:53

Hier kun je idd niet van weten wat voor soort bedrijf het is en als ik de vraagstelling zo zie van Stefan, vindt ik het persoonlijk geen gekke vraag van Thijs wat betreft of het een open instelling is of niet :-\ En is dan dus wel degelijk van belang.

Alleen maakt het niet uit of er wel of geen geweld plaats vind. Geweld kan overal plaatsvinden. Die dreun voor je kop komt even hard aan in een open object als in een gesloten object.  ;)


Thijs

  • Gast
Reactie #13 Gepost op: 25 november 2004, 08:06:43
Geachte directeur van het beveiligingsbedrijf,

Ik hoef U toch niet te vertellen dat je te maken hebt met verschillende soorten mensen. Bij de Sociale Dienst komen vaak andere mensen dan bij een bibliotheek enz.


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #14 Gepost op: 25 november 2004, 09:50:54


Alleen maakt het niet uit of er wel of geen geweld plaats vind. Geweld kan overal plaatsvinden. Die dreun voor je kop komt even hard aan in een open object als in een gesloten object.  ;)

Fysiek hebt je daar gelijk in, maar voor de psychische dreun maakt het wel degelijk uit in welke situatie dat gebeurd. Zie je het een risico van het vak of wordt je wereld totaal overhooop gegooid door het geweld.

Met de beperkte tijd en middelen, die wij als mens nu eenmaal hebben, kun je niet alle risico´s beperken door trainingen te geven.

Gevaar is elk ongwenst effect wat schade, hinder of letsel veroorzaakt.

Risico is de kans dat een een gevaar met een bepaalde ernst daadwerkelijk optreedt.

Veiligheid is het bewust nemen van aanvaarde risico´s.

Vanuit die visie heeft een goede, uitgebreide geweldsinstructie voor de baliemedewerker van de sociale dienst wel een hoge prioriteit en voor een baliemedewerker van de bibliotheek in een klein dorp veel minder.


Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #15 Gepost op: 25 november 2004, 16:36:05
Geachte directeur van het beveiligingsbedrijf,

Ik hoef U toch niet te vertellen dat je te maken hebt met verschillende soorten mensen. Bij de Sociale Dienst komen vaak andere mensen dan bij een bibliotheek enz.

Thijs, waarom zo een neerbeguigende toon? Als je zo ook op je werk doet, is de kans vrij groot dat je binnenkort ook een dreun krijgt! Als iemand zo tegen mij te keer gaat, dan vertel ik 'm toch ook wel even hoe ik er over denk, en niet iedereen doet dat, er zijn er ook bij die slaan direct. Maar als beveiligingsbeambte moet je dat nauurlijk weten... ;) 8)

Christian


Thijs

  • Gast
Reactie #16 Gepost op: 25 november 2004, 16:59:21
terug naar de vraag dan maar weer?


Target77

  • Gast
Reactie #17 Gepost op: 25 november 2004, 17:02:15
terug naar de vraag dan maar weer?

Voor zover ik zie zijn we nog steeds met hetzelfde vraagstuk bezig hoor  ;D ;D ;D


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #18 Gepost op: 25 november 2004, 17:05:41
o dan zal ik even de andere bril opzetten. 8)
het wordt voor jou zo langzamerhand tijd om normaal te reageren


Thijs

  • Gast
Reactie #19 Gepost op: 25 november 2004, 17:08:04
Peter, verwijder niet steeds mijn postings.