dak er af! hoe zit het met de verzekering?

Auteur Topic: dak er af! hoe zit het met de verzekering?  (gelezen 4329 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Robert H

  • Gast
Reactie #10 Gepost op: 4 juli 2004, 14:16:31
hallo,

ik ben de vriendin van Robert en ik werk zelf al 6 jaar in de verzekeringen dus ik hoop een beetje een duidelijk antwoord te kunnen geven op het bovenstaande. er zijn verschillende situaties mogelijk.

als je zelf een ongeluk hebt gehad en uit de auto geknipt moet worden zijn er de volgende mogelijkheden

1. je bent zelf de oorzaak van het ongeval en je bent alleen Wa verzekerd: de verzekering zal niks betalen (alleen aan de tegenpartij uiterraard).

2. je bent niet zelf de oorzaak van het ongeval en je bent alleen Wa verzekerd: de verzekering van de tegenpartij zal al jou schade moeten betalen, je eigen maatschappij zal er dus bijna niet aan te pas hoeven komen. deze situatie geld ook als je wel casco verzekerd zou zijn alleen gaat dan eerst je eigen maatschappij jou schadeloos stellen zodat in ieder je auto gemaakt is en het vervolgens verhalen op de tegenpartij

3. je bent zelf de oorzaak en je bent Wa + (beperkt) casco verzekerd: voor de beperkt casco verzekering zal je evengoed zelf voor de schade opdraaien (omdat bij beperkt casco alleen niet-ongevalsschade gedekt is), bij een volledig casco verzekering zal de maatschappij wel gewoon betalen (tenzij er natuurlijk drank, drugs ed in het spel zijn)

Dan is er natuurlijk ook nog de situatie dat je bij een ongeval komt en je laat een slachtoffer van dat ongeval in jou auto zitten. Ik weet niet zeker hoe het dan zal gaan met de verzekering maar ik denk dat het dan zo zou kunnen gaan:

1: ben je alleen Wa verzekerd zal jou maatschappij niets uitkeren, maar ze zullen gezien de situatie proberen de schade te verhalen op de ambulance dienst (die in tegenstelling tot eerdere berichten volgens mij wel gewoon aansprakelijk te stellen zijn, dit gebeurd namelijk ook bij bv mogelijke medische fouten). waarschijnlijk zal dan omdat de "schuld" toch een beetje bij beiden ligt de schade aan het op basis van fifty-fifty betaald worden. dit geldt ook bij Wa beperkt casco

2. als je een volledig casco verzekering hebt zal je verzekering (afhankelijk van de polisvoorwaarden en de uitgebreidheid hiervan) de schade volledig aan jou vergoeden en het vervolgens op de ambulancedienst proberen te verhalen (waarschijnlijk ook weer op basis van fifty-fifty). ;D

Renate :D