Werkgevers lezen ook het hulpverleningsforum!!

Auteur Topic: Werkgevers lezen ook het hulpverleningsforum!!  (gelezen 2810 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Dokterswacht

  • fotograaf/AED bediener
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 691
Gepost op: 1 juli 2004, 16:57:49
Dat is mooi zou je denken. Niets is minder waar, in iedergeval niet op het gebied van het onderwerp HAP.
Wat wil het geval? Op een aantal vragen van mij naar werkgevers op het gebied van vacatures en daarmee het samenhangende salaris krijg ik van een werkgever (waar ik uit het oogpunt van privacy niet de naam van zal noemen) deze reactie per e-mail:
 quote "Wij zullen niet overwegen om u een dienstverband aan te bieden.Het heeft derhalve ook geen zin om uw vragen te beantwoorden. De reden hiervan zult u ongetwijfeld willen weten. Dat zit hem in het feit dat u zich met regelmaat negatief uitlaat over de salariëring van HAP-chauffeurs"

Dit houdt meteen een waarschuwing in voor potentiele werknemers, post niets over salarissen op het forum, dit wordt als negatief ervaren door werkgevers! Een open en eerlijke mening op dit gebied wordt door de heren en dames niet op prijs gesteld blijkbaar. Dat dit een kwalijke zaak is hoef ik niemand verder uit te leggen neem ik aan. Een open en eerlijke discussie op dit gebied wordt dus niet op prijs gesteld.

Laat dit een waarchuwing zijn voor toekomstige HAP chauffeurs, maar tegelijk ook een uitnodiging voor werkgevers om zich nu eens niet anoniem op ons mooioe forum te begeven, maar ook de moed te hebben dit open en eerlijk te doen. Dat zou een prettige sfeer op kunnen leveren.

Tino




Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #1 Gepost op: 1 juli 2004, 22:46:01
Wijze woorden, Tino! En als die werkgevers de postings lezen over het salaris, moeten hun ogen maar eens open gaan!!!
't Is toch bespottelijk dat je je mening niet op het forum kan geven, op straffe van 'niet aangenomen worden'? >:( :-\
Ik zou voor zulke lui helemaal niet willen werken. :-\

Christian


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #2 Gepost op: 1 juli 2004, 23:18:22
ik kan me alles indenken in jullie reacties,maar het lijkt me niet slim om hier op hetzelfde  forum die zelfde werkgevers zwart te gaan zitten maken.


firemanr

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 2 juli 2004, 14:28:37
Ze zetten wel hun vinger direct op de zere plek..... ::) ::)


Dokterswacht

  • fotograaf/AED bediener
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 691
Reactie #4 Gepost op: 2 juli 2004, 15:23:15
De postings die ik ooit op het forum heb gedaan aangaande de salarissen waren naar mijn idee niet zodanig negatief dat ik een reactie als deze had verwacht. Dat ik de vinger op de zere plek heb gelegd is wel duidelijk. Helaas is mijn kans op een baan in deze sector nu wel aanmerkelijk kleiner geworden. Niet dat ik nog bij een werkgever zou willen werken die op voorhand al aangeeft onder te betalen, nee dat is ook wel duidelijk. De goede werkgevers, die er echt wel zijn in deze sector, hoeven zich echt niet aangesproken te voelen. De slechten onder hen echter wel, en die zouden eens bij zichzelf te rade moeten gaan WAAROM er op een forum als dit over de salarissen wordt geklaagd over het salaris. Zou er misschien een reden voor zijn? Ja dus!

Tino


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #5 Gepost op: 2 juli 2004, 15:32:41
je hebt helemaal gelijk Tino,en ik denk dat een werkgever wel eens zou mogen gaan nadenken als dit soort zaken ter spraken komen op dit forum.

En het zou wel eens goed zijn als een werkgever hier op zou reageren,dan komt het verhaal niet van 1 kant.
Maar laten we niet alles over 1 kan scheren,en zeker benadrukken dat er ook goede werkgevers zijn ;)


Dokterswacht

  • fotograaf/AED bediener
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 691
Reactie #6 Gepost op: 2 juli 2004, 21:17:51
Dat zijn er zeker, gezien de positieve reacties die ook te lezen zijn op het forum. Ik vind het alleen jammer dat een paar opmerkingen van mij in dit forum bij werkgevers zo hard aan komen dat ze mij niet eens in een sollicitatie procedure op willen nemen, en dat nog durven te melden ook in hun e-mail. Als ik vervolgens om een uitleg met voorbeeld vraag laten ze het er bij zitten en hebben niet de moed om er op te reageren. Ook heb ik in mijn antwoord e-mail naar deze betreffende wekgever een uitnodiging gezet om de discussie op het forum voort te zetten, zodat ten overstaan van alle bezoekers ook hun standpunt naar voren kan komen. Totop heden hebben ze van deze gelegenheid geen gebruik (durven) maken. Erg jammer denk ik. (ook dit zal wel weer in mijn nadeel werken bij een evt volgende sollicitatie maar dat is dan niet anders). Ik blijf mijn mening hier op het forum rustig melden, en ik weet voor me zelf dat ik het tot nu toe op een heel nette en acceptabele manier heb gedaan zonder ook maar iemand te benadelen. Helaas vindt men dat niet gewenst dus.

Tino