Discussie beroepshouding hulpverlener n.a.v. film Ambupleeg

Auteur Topic: Discussie beroepshouding hulpverlener n.a.v. film Ambupleeg  (gelezen 64279 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Snyper

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 614
Reactie #20 Gepost op: 16 juli 2010, 21:54:25
In één woord: ongepast.


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #21 Gepost op: 16 juli 2010, 21:56:32
Mijn persoonlijke mening is dat de houding niet gepast is voor een hulpverlener. Dat is duidelijk en geen speld tussen te brengen.

Echter als je vind dat dit niet kan is dit dan wel de juiste weg??  Je zou er ook voor kunnen kiezen om meteen de pleeg in kwestie aan te spreken of eventueel een klacht neer te leggen bij de RAV waar het om gaat. De maker maakt vaker filmpjes van prio 1 ritten dus de kans dat je elkaar vaker tegen komt is dan groot. En wil je de relatie een beetje goed houden is de vraag of dit wel erg handig is?

We weten inmiddels dat de redactie van geenstijl hier ook gewoon mee leest en voor je het weet...........


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #22 Gepost op: 16 juli 2010, 22:02:20
Mijn persoonlijke mening is dat de houding niet gepast is voor een hulpverlener. Dat is duidelijk en geen speld tussen te brengen.

Echter als je vind dat dit niet kan is dit dan wel de juiste weg??  Je zou er ook voor kunnen kiezen om meteen de pleeg in kwestie aan te spreken of eventueel een klacht neer te leggen bij de RAV waar het om gaat. De maker maakt vaker filmpjes van prio 1 ritten dus de kans dat je elkaar vaker tegen komt is dan groot. En wil je de relatie een beetje goed houden is de vraag of dit wel erg handig is?

We weten inmiddels dat de redactie van geenstijl hier ook gewoon mee leest en voor je het weet...........



Helemaal mee eens! Onnodig om hier publiekelijk iemand aan de schandpaal te nagelen. Men kent de achtergrond niet voor deze aktie. (van beide zijden, zowel de filmer als de pleeg)
Aktie is van beide zijden niet handig te noemen.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Spartan

  • Verpleegkundige
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 252
Reactie #23 Gepost op: 16 juli 2010, 22:03:14
Ik vind dit echt niet kunnen wat hier gebeurt.

Als je er dan zoveel last van hebt, loop een keer haar de maker dan de film toe en spreek deze erop aan dat je dit niet prettig vind. en hierna nog even rustig aankomen bij een reanimatie oid. lef!


Snyper

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 614
Reactie #24 Gepost op: 16 juli 2010, 22:07:31
Mijn persoonlijke mening is dat de houding niet gepast is voor een hulpverlener. Dat is duidelijk en geen speld tussen te brengen.

Echter als je vind dat dit niet kan is dit dan wel de juiste weg??  Je zou er ook voor kunnen kiezen om meteen de pleeg in kwestie aan te spreken of eventueel een klacht neer te leggen bij de RAV waar het om gaat. De maker maakt vaker filmpjes van prio 1 ritten dus de kans dat je elkaar vaker tegen komt is dan groot. En wil je de relatie een beetje goed houden is de vraag of dit wel erg handig is?

We weten inmiddels dat de redactie van geenstijl hier ook gewoon mee leest en voor je het weet...........



Anno 2010, waarbij iedere voorbijganger een mobiel met foto/video heeft en er vele belangstellenden zijn welke voertuigen op de foto/video vastleggen voor de fun, moet dit soort zaken zeker niet doen. Het risico is dan dus dat het op een forum terecht komt of door geenstijl behandeld wordt.


Snyper

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 614
Reactie #25 Gepost op: 16 juli 2010, 22:10:39
Men kent de achtergrond niet voor deze aktie.

Die hoef ik niet te weten, dit past niet in het profiel van een proffesioneel hulpverlener. Het is niet anders.


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #26 Gepost op: 16 juli 2010, 22:13:53
Ik vind het ongepast om hier je gram te halen. Aan de hand van de beelden kan ik geen oordeel vellen. Dat het niet handig is een feit. Het blijft echter een eenzijdig verhaal. Zoals eerder gezegd, soms zijn het net mensen bij de hulpdiensten.
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


Tim Van de Cavey

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 113
Reactie #27 Gepost op: 16 juli 2010, 22:14:20
Het is niet netjes en vooral niet slim. Je weet natuurlijk niet wat de voorgeschiedenis is. Zo was er enkele jaren geleden een rotjoch met een cameraatje dat regelmatig op interventies foto's stond te nemen. Nu hebben wij een zeer goede relatie met een aantal forum- en persfotografen maar dit ettertje ging er ver over. Aanspreken hielp niet en uiteindelijk heeft hij een spinal board "per ongeluk" tegen zijn voorgevel gekregen  bij een verkeersongeval.

Hij heeft alleszins nooit meer voor onze voeten gelopen  >:D
Emergency, Medical & Tactical - www.emtshop.be


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #28 Gepost op: 16 juli 2010, 22:15:45
Die hoef ik niet te weten, dit past niet in het profiel van een proffesioneel hulpverlener. Het is niet anders.

En met 10 ritten per dag, en daarbij 44 fotografen, dagelijks?

Ik kan mij voorstellen dat je net wat rot-casuïstieken hebt gehad, en dat je een soort van uitlaatklep hebt....en tegen camera nummer zoveel even een vingertje heft! Ik zeg niet dat ik het zou doen, of dat ik het goedkeur...maar ik kan het me voorstellen!

Je ziet als bemanning van verre dat je weer op de gevoelige plaat wordt vastgelegd; een dolletje is zo gemaakt. Oftewel; een vingertje is zo gemaakt. Moeten we daar met z'n allen over gaan piepen?  ::)


Jim

  • Ambulanceverpleegkundige & anesthesiemedewerker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 647
  • When in doubt, knock'em out
Reactie #29 Gepost op: 16 juli 2010, 22:16:47
We zijn weer lekker aan 't muggenziften..  ::) gelijk wordt er weer gekeken naar de 'beroepshouding' en worden er weer mensen afgerekend zonder dat er zelfs maar naar zijn kant van het verhaal wordt geluisterd..

Goed bezig mensen..
CHAOS: Chief Has Arrived On Scene Waar cyanose is, is leven; nog heel even!