Discussie beroepshouding hulpverlener n.a.v. film Ambupleeg

Auteur Topic: Discussie beroepshouding hulpverlener n.a.v. film Ambupleeg  (gelezen 64846 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

martjuh.denb

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 18
  • Brabant-Noord D1
Reactie #60 Gepost op: 17 juli 2010, 22:21:41
Ik trek mij volledig terug uit dit topic. Vind dat er zat over is heen en weer gepraat over wat wel en niet mag en het plaatsen etc.
De 2 plaatjes van mij zou ik graag verwijderd zien worden uit mijn post, verdere maatregelen heb ik al genomen. Ik kijk hier niet meer, als er een probleem of iets dergelijks is, zie ik dit graag in een Bericht naar mij.
Ik heb de plaatjes enkel laten zien, omdat er een bepaalde gezichtuitdrukking te zien was op het gezicht van de Verpleegkundige, die ik niet geheel kon ontcijferen, behalve misschien de "Het is goed jongens" uitdrukking. Ik heb door dit kleine incidentje geen vonkje respect voor de Ambulance verloren, zij leven toch iedere dag tientallen en tientallen mensen, en als er iets met mij of jullie gebeurt, staan zij binnen 15 minuten naast je.
Nogmaals, Vragen of problemen met mij(niet zo bedoelt)? Stuur een bericht, en dan beantwoord ik ze gewoon zoals ik normaal doe.
Groet.
Brabant-Noord  D1 s'Hertogenbosch-Rosmalen


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #61 Gepost op: 17 juli 2010, 22:29:57
Ik trek mij volledig terug uit dit topic. Vind dat er zat over is heen en weer gepraat over wat wel en niet mag en het plaatsen etc.
De 2 plaatjes van mij zou ik graag verwijderd zien worden uit mijn post, verdere maatregelen heb ik al genomen. Ik kijk hier niet meer, als er een probleem of iets dergelijks is, zie ik dit graag in een Bericht naar mij.
Ik heb de plaatjes enkel laten zien, omdat er een bepaalde gezichtuitdrukking te zien was op het gezicht van de Verpleegkundige, die ik niet geheel kon ontcijferen, behalve misschien de "Het is goed jongens" uitdrukking. Ik heb door dit kleine incidentje geen vonkje respect voor de Ambulance verloren, zij leven toch iedere dag tientallen en tientallen mensen, en als er iets met mij of jullie gebeurt, staan zij binnen 15 minuten naast je.
Nogmaals, Vragen of problemen met mij(niet zo bedoelt)? Stuur een bericht, en dan beantwoord ik ze gewoon zoals ik normaal doe.
Groet.

 ::) ::)

Als je gewoon je wijsvinger opsteekt is het geen probleem.
En we blazen het niet op, hij steekt gewoon keihard zijn middelvinger uit, terwijl hij ook gewoon niks kan doen en bijvoorbeeld kan zwaaien etc.
Dan is er natuurlijk niks aan de hand.

Hij lacht in het begin, ja daar heb je gelijk in, maar hij kijkt daarna vlak voor hij uit beeld gaat alsof hij wilt zeggen; Ja jongens, Het is goed zo.
[img width=529 height=495]http://img80.imageshack.us/img80/766/86593212.jpg
[img width=374 height=495]http://img688.imageshack.us/img688/9628/25062363.jpg

Waarom ben je van mening verandert? ???


martjuh.denb

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 18
  • Brabant-Noord D1
Reactie #62 Gepost op: 18 juli 2010, 09:40:29
Ik heb dezelfde gezichtuitdrukking zoals die Verpleegkundige deze volgens mij heeft; Het is goed zo jongens ;)
Brabant-Noord  D1 s'Hertogenbosch-Rosmalen


Jim

  • Ambulanceverpleegkundige & anesthesiemedewerker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 647
  • When in doubt, knock'em out
Reactie #63 Gepost op: 18 juli 2010, 12:32:38
Eerst effe de beroepshouding van ambulancepersoneel door t slijk halen, vervolgens de onschuld zelve spelen en niets meer met je eigen post te maken willen hebben.. ::) ::)

Wat was t weer een nuttige topic O0
CHAOS: Chief Has Arrived On Scene Waar cyanose is, is leven; nog heel even!


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #64 Gepost op: 18 juli 2010, 13:03:08
Ik heb door dit kleine incidentje geen vonkje respect voor de Ambulance verloren, zij leven toch iedere dag tientallen en tientallen mensen, en als er iets met mij of jullie gebeurt, staan zij binnen 15 minuten naast je.
Als je respect hebt voor hulpverleners dan accepteer je dat ze een keertje geen zin hebben in je camera. Dan had je dit stukje er uitgeknipt en later eens aan de pleeg laten zien. Dan had je er samen om kunnen lachen. Nu kan je dat wel vergeten.
En nogmaals, dit soort filmpjes is geen nieuws maar hobby. En een pleeg hoeft niet mee te werken aan jouw hobby.

Edit: typo


martjuh.denb

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 18
  • Brabant-Noord D1
Reactie #65 Gepost op: 18 juli 2010, 13:38:58
Maar hij hoeft hem natuurlijk ook niet te verpesten ;)
Oke wij staan een paar dagen achter elkaar daar, maar dan nog.
Het is gewoon onze tijdsindeling om daar te staan. Wij gaan ergens zitten en komt er een melding staan wij op en gaan wij filmen.

En ik haal echt niks door het slijk, ik laat een foto zien, zeg niks over het vak zelf, en dat is het.
Op de foto had ook een zwaaiende man kunnen staan, maar dit was niet zo.

En wat betreft het accepteren van het filmen, wij staan op openbare grond en filmen zo.
Wij filmen gewoon binnen 2 minuten, want dan komen ze langs.
Brabant-Noord  D1 s'Hertogenbosch-Rosmalen


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #66 Gepost op: 18 juli 2010, 18:14:25
Ja ... Kan me er iets bij voorstellen dat je verhaal gaat halen ... Ík zou dat op een normale manier doen, maar er zijn mensen die héél snel een overstromend emmertje hebben  ::)

We hebben het nu over agressie opwekken hm?

Nu heb ik vrij veel last van knulletjes met camera's en gsm, maar een sausje van agressie erbij heb ik nog nooit meegemaakt. Het is altijd of of , maar een agressief kind welke niet tevree is over het geschoten materiaal, moet ik nog tegenkomen. M.a.w: agressie genoeg, maar nog nooit van pubers met camera.

En verhaal komen halen over wat dan ook vind ik prima; lekker via mijn chef. Op straat ten tijde van welke uitvoering dan ook, krijg je lik op stuk met nog wat extra erbij.  >:D O0


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #67 Gepost op: 18 juli 2010, 18:35:44
Waarom reageert -ook hier weer bijna- iedereen als door een bij gestoken? Er is een filmpje gemaakt van iemand die zijn middelvinger opsteekt. Deze figuur is (waarschijnlijk hierdoor) ook herkenbaar in beeld gebracht. Van beiden duidelijk geen slimme actie.

Mocht één van de twee er op normale wijze met desbetreffende persoon nog even met elkaar over van gedachten wisselen weten ze elkaar ongetwijfeld te vinden en hebben wij verder niets mee van doen.

Dat lijkt mij het hele verhaal. Of denk ik nou weer te simpel...?  ::)


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #68 Gepost op: 18 juli 2010, 18:41:27
Waarom reageert -ook hier weer bijna- iedereen als door een bij gestoken?

Als door een bij gestoken..?

Valt best mee Dirk, ik lees keurige reacties uit tal van hoeken!  ;D

Of denk ik nou weer te simpel...?  ::)

Het woordje weer is wel erg suggestief, maar je zal het zelf het beste weten...


CM

  • Docent verpleegkunde/parttime ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,118
Reactie #69 Gepost op: 18 juli 2010, 19:26:55
Wat mij het meest verbaasd is dat wij 4 bladzijden vol krijgen over deze discussie. Het is niet handig, punt. Het zijn echter wel mensen. Mijn favoriete citaat is:

Citaat
En een pleeg hoeft niet mee te werken aan jouw hobby.


En zo is het maar net, ik erger me ook groen en geel aan. Ik  ind het ook telkens weer een aantasting van mijn privacy en dus draag ik deze collega stiekem een warme hart toe....... >:D
The exceptional is ubiquitous; to be entirely typical is a rare and lonely state - Andrew Solomon