Discussie beroepshouding hulpverlener n.a.v. film Ambupleeg

Auteur Topic: Discussie beroepshouding hulpverlener n.a.v. film Ambupleeg  (gelezen 64851 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #250 Gepost op: 29 juli 2010, 21:17:15
Ze zullen er best zijn die erg doorschieten maar dan nog zal het slechts een deel zijn. Te weinig om alles en iedereen over één kam te scheren.

Heb je gelijk in. Maar als het de zoveelste ergernis op 1 dag is...tja, het zijn net mensen...


tower-ladder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,406
Reactie #251 Gepost op: 29 juli 2010, 22:33:07
Citaat
Maar ik kan mij bijna niet voorstellen dat er 112-sites zijn die een fotoreportage maken van een ambulance die een terminale patiënt thuis ophaalt.

Nou dat gebeurt dus wel, vooral als de Brandweer om hulp gevraagd wordt staan ze er weer met zijn allen bovenop.Zie dit voorbeeld: http://www.regio15.nl/actueel/lijst-weergave/12-hulpverlening/3494-brandweer-assisteert-ambulancedienst  Doodzieke mensen, die echt niet zitten te wachten op al die belangstelling, familieleden die hun dierbare misschien wel voor de laatste keer het eigen huis zien verlaten. En dat wordt dan ook  nog op websites gepubliceerd en nog een verhaaltje bij verzonnen ook.  Hier is zeer zeker geen persbericht door de brw of ambuance  over uit gegeven omdat het gewoon geen nieuwswaarde heeft. De officiele fotografen zie je dan ook niet bij dit soort taken.En de brandweerman of ambulance broeder hoeft echt geen afdrukje van deze foto's hoor >:(
Kijk en zo krijg je langzaam een lichte irritatie als je ze weer ziet staan met de hesjes en foto en video camara´s.
Als de temperatuur van het water dat via het zolderraam naar binnen wordt gespoten gelijk is aan de temperatuur van het water dat via de voordeur naar


P2000man

  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 157
  • At work
Reactie #252 Gepost op: 29 juli 2010, 22:36:33
Weet ik niet. Aangifte wegens stalking lijkt mij een lastige zaak. In de hulpverlening zal het niet snel gaan om de persoon hoop ik.
En ik weet hoe het voelt. In IJmuiden loopt ook zo'n kneus rond die er een gewoonte van maakt om óf achter me aan te lopen en te vertellen wat ik moet fotograferen óf hij gaat foto's van mij maken :-(

Ik denk dat die kapitein er meer voor kiest als een hulpverlener.

Jij maakt toch ook ongevraagd foto's van mensen die dat mischien wel helemaal niet willen, en loopt toch ook achter de hulpverleners aan naar ongevallen enz. En dan kan je er niet tegen als iemand jou fotograveerd, en dat is dan maar meteen een Kneus??
Het soort volk zoekt elkaar op zulle we maar zeggen


LarsAmbu

  • Aanstormend EHVer
  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 383
Reactie #253 Gepost op: 29 juli 2010, 22:42:21
Ik heb een keer een Ambulance moeten bellen voor m`n vader, ik was 12.. Een zeer ingrijpende ervaring voor mij, het was toen ook goed mis. Toen ik naar buiten kwam, om het Ambulancepersoneel naar binnen te begeleiden, stond de halve buurt op het oprit, 2 mensen met een camera. Ik ben toen zo boos geworden op die mensen, dat ze nooit meer wat tegen mij gezegd hebben. Ik zal niet herhalen wat ik toen gezegd heb, maar voor een 12 jarige ben ik toen wel over de schreef gegaan, als je vader daar in de kamer ligt, en de hele buurt staat op de stoep te kijken wat er wel niet is ben je in mijn ogen gruwelijk onbeschoft bezig! Blijf weg bij dat soort dingen tenzij je ook er daadwerkelijk iets te zoeken hebt! Ga er niet voor jan lul bijstaan en foto`s maken! Want zulk soort foto`s hebben totaal geen nieuwswaarde, en dragen niets maar dan ook niets bij aan een website. Ik kan me er dan ook ongelofelijk kwaad over maken, grotendeels door eigen ervaringen.

Lars
Waar een wil is, is een weg.. Ik wil Ambulanceverpleegkundige worden. --------------------------------------------------------------------------------


Ba(a)s

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,055
Reactie #254 Gepost op: 29 juli 2010, 22:46:59
Ik heb een keer een Ambulance moeten bellen voor m`n vader, ik was 12.. Een zeer ingrijpende ervaring voor mij, het was toen ook goed mis. Toen ik naar buiten kwam, om het Ambulancepersoneel naar binnen te begeleiden, stond de halve buurt op het oprit, 2 mensen met een camera. Ik ben toen zo boos geworden op die mensen, dat ze nooit meer wat tegen mij gezegd hebben. Ik zal niet herhalen wat ik toen gezegd heb, maar voor een 12 jarige ben ik toen wel over de schreef gegaan, als je vader daar in de kamer ligt, en de hele buurt staat op de stoep te kijken wat er wel niet is ben je in mijn ogen gruwelijk onbeschoft bezig! Blijf weg bij dat soort dingen tenzij je ook er daadwerkelijk iets te zoeken hebt! Ga er niet voor jan lul bijstaan en foto`s maken! Want zulk soort foto`s hebben totaal geen nieuwswaarde, en dragen niets maar dan ook niets bij aan een website. Ik kan me er dan ook ongelofelijk kwaad over maken, grotendeels door eigen ervaringen.

Lars
Klinkt heel ingrijpend en ik snap het heel goed, maar ik snap ook heel goed dat die mensen daar staan. Hoe reageer jij als er met A1 een ambulance voor je huis langs suist? Blijf je dan rustig zitten? Ik niet hoor, en als ik de ambulancebemanning niet hinder zou ik misschien nog wel een foto van de ambulance maken ook. Wellicht waren de mensen (zonder camera) oprecht bezorgd om jouw vader en zijn gezin..?
You flyin' with me? You better wear your seatbelt..


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #255 Gepost op: 29 juli 2010, 22:47:52
Jij maakt toch ook ongevraagd foto's van mensen die dat mischien wel helemaal niet willen, en loopt toch ook achter de hulpverleners aan naar ongevallen enz. En dan kan je er niet tegen als iemand jou fotografeert, en dat is dan maar meteen een Kneus??
Het soort volk zoekt elkaar op zullen we maar zeggen
Zucht, wat een goed onderbouwde, inhoudelijke opmerking weer...  :|


LarsAmbu

  • Aanstormend EHVer
  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 383
Reactie #256 Gepost op: 29 juli 2010, 22:49:20
Klinkt heel ingrijpend en ik snap het heel goed, maar ik snap ook heel goed dat die mensen daar staan. Hoe reageer jij als er met A1 een ambulance voor je huis langs suist? Blijf je dan rustig zitten? Ik niet hoor, en als ik de ambulancebemanning niet hinder zou ik misschien nog wel een foto van de ambulance maken ook. Wellicht waren de mensen (zonder camera) oprecht bezorgd om jouw vader en zijn gezin..?
Kindertjes van 4 inclusief papa en mama die rustig over de vakantie staan te kletsen terwijl je vader daar in de kamer aan het zuurstof ligt? Ik snap dat niet, misschien loop ik wel achter op de medemens. De enige mensen die zich oprecht druk maakten, die waren al binnen. De rest had in mijn ogen niets op onze stoep te zoeken, kijk dan van een afstand.
Waar een wil is, is een weg.. Ik wil Ambulanceverpleegkundige worden. --------------------------------------------------------------------------------


BvE

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 676
  • 112, daar red je levens mee!
Reactie #257 Gepost op: 29 juli 2010, 22:50:00
Kneus is in dit geval ook met een kleine letter k.


Ba(a)s

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,055
Reactie #258 Gepost op: 29 juli 2010, 22:54:58
onze de stoep
De stoep is van de gemeente..

Kindertjes van 4 inclusief papa en mama die rustig over de vakantie staan te kletsen terwijl je vader daar in de kamer aan het zuurstof ligt? Ik snap dat niet, misschien loop ik wel achter op de medemens.
Lijkt mij gewoon een situatie waarin men elkaar weer eens ziet en praat over dingen die men heeft gedaan of heeft meegemaakt, maar vanuit jouw beleving is het natuurlijk veel heftiger omdat het om je eigen vader gaat.
You flyin' with me? You better wear your seatbelt..


LarsAmbu

  • Aanstormend EHVer
  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 383
Reactie #259 Gepost op: 29 juli 2010, 22:57:04
De stoep is van de gemeente..
Lijkt mij gewoon een situatie waarin men elkaar weer eens ziet en praat over dingen die men heeft gedaan of heeft meegemaakt, maar vanuit jouw beleving is het natuurlijk veel heftiger omdat het om je eigen vader gaat.
Dan hoef je dat niet te doen als je écht wel weet wat er daar binnen zich afspeelt, ik vind het onbeschoft, maar wie ben ik. De stoep is ons oprit, was spreekwoordelijk. ::)
Waar een wil is, is een weg.. Ik wil Ambulanceverpleegkundige worden. --------------------------------------------------------------------------------