21 doden en ruim 500 gewonden bij Love Parade - Duisburg 24-07-2010

Auteur Topic: 21 doden en ruim 500 gewonden bij Love Parade - Duisburg 24-07-2010  (gelezen 97980 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #20 Gepost op: 24 juli 2010, 18:51:15






Twitpic.com


lithium

  • junior BHV
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 13
Reactie #21 Gepost op: 24 juli 2010, 18:52:33
WDR meldt nu 15 doden.


Roare

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 811
Reactie #22 Gepost op: 24 juli 2010, 18:53:31
Het is wel een zeer dichtbevolkt gebied, dus hulp kan snel ter plaatse komen.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #23 Gepost op: 24 juli 2010, 18:54:17
Bij Duitse media nog geen oorzaak van de massapaniek te vinden:




''Duisburg (dts) - Bei der "Loveparade" in Duisburg hat es offenbar einen tragischen Unfall gegeben. Im Verlauf einer Massen-Panik im Tunnel der Karl-Lehr-Straße seien nach bisherigen Erkenntnissen offenbar zehn Personen ums Leben gekommen. Zehn Menschen seien reanimiert worden, etwa 15 Personen seien verletzt worden, sagte Polizeisprecher Ralf Klauck der dts Nachrichtenagentur. Zuvor hatte die Polizei den Veranstaltungsort schon wegen Überfüllung geschlossen.''


http://www.elo-forum.net/Topaktuell/Topaktuell/-2010072420056.html

Editje: feest gaat tot nog toe wel door:

Reporter: Party geht bei "Loveparade" weiter       Drucken        E-Mail
Samstag, 24. Juli 2010
Duisburg (dts) - Trotz der Massenpanik mit vielen Toten bei der "Loveparade" in Duisburg geht die Party zur Stunde weiter. Das berichtet ein Reporter der dts Nachrichtenagentur. Weitere Details wer...[...]

Duisburg (dts) - Trotz der Massenpanik mit vielen Toten bei der "Loveparade" in Duisburg geht die Party zur Stunde weiter. Das berichtet ein Reporter der dts Nachrichtenagentur. Weitere Details werden in wenigen Minuten gesendet.


© - dts Deutsche Textservice Nachrichtenagentur GmbH


DJSmiley

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 159
Reactie #24 Gepost op: 24 juli 2010, 18:55:15
Het is wel een zeer dichtbevolkt gebied, dus hulp kan snel ter plaatse komen.

Hulpverlening is volgens mij een minder groot probleem dan de manier-van-aanpak. Met 1.4 miljoen mensen op die lokatie is dat een groter probleem... immers, als je het nu aflast, waar laat je al die mensen en hoe voorkom je verdere ellende als die tegelijk weggaan.


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #25 Gepost op: 24 juli 2010, 18:56:00
Voor zo ver ik het kan thuis brengen zie ik de Christoph europe 1(Aken) en de Christoph europe 2(Rheine) en de Lifliner 3. Andere heli's kan ik nog niet thuis brengen.

gr
Mike


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931


Roare

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 811
Reactie #27 Gepost op: 24 juli 2010, 19:00:58
Hulpverlening is volgens mij een minder groot probleem dan de manier-van-aanpak. Met 1.4 miljoen mensen op die lokatie is dat een groter probleem... immers, als je het nu aflast, waar laat je al die mensen en hoe voorkom je verdere ellende als die tegelijk weggaan.


Ja 1.4 miljoen mensen is ook wel extreem veel, wij vinden 250.000 al veel. Maar ik bedoelde ze dat ze relatief veel ambulances, mits ze niet gehinderd worden door al het publiek, op die locatie kunnen krijgen. Er wonen daar meer dan 20 miljoen mensen op een relatief klein gebied.


Feder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 854
Reactie #28 Gepost op: 24 juli 2010, 19:01:26
De Love Parade zou eigenlijk in Bochum plaatsvinden, maar omdat die plaats de veiligheid niet kon garanderen is het evenement in Duisburg gehouden. Duisburg dacht de veiligheid wel te kunnen waarborgen, alsdus een WDR-reporter


DJSmiley

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 159
Reactie #29 Gepost op: 24 juli 2010, 19:01:44
WDR: Terrein zou voor 500.000 zijn, schatting 1.4-2miljoen bezoekers, tunnel onder stations zijn de enigste toegangsweg naar het festivalterrein.

Als dat idd de feiten zijn, dan was dit enigszins te verwachten...