GRIP 3 Middelbrand na gasexplosie Viermasterstraat - Amsterdam 25-07-2010

Auteur Topic: GRIP 3 Middelbrand na gasexplosie Viermasterstraat - Amsterdam 25-07-2010  (gelezen 18492 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

zomervlinder

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 146
  • niet elke verandering is een verbetering.
Spannende discussie mensen wie de beelden gebruikt en wie de cameraman is. Er ligt ook een brandweerman op straat volgens mij. Het lijkt me belangrijker om te weten hoe het met deze persoon gaat. Iemand info?


AMSTERDAM - In een flatgebouw aan de Viermasterstraat in Amsterdam-Noord heeft zich zondagmiddag rond vier uur een gasexplosie voorgedaan. De ontploffing blies de voor- en achtergevel van een woning op de eerste etage eruit. Ook de vermoedelijke bewoner vloog het huis uit. Hij is zwaar gewond naar een ziekenhuis overgebracht, meldde de politie.

Zeker drie mensen die aan de overkant van de straat stonden, raakten gewond. Ze kregen glasscherven tegen zich aan. Het is niet bekend of ze naar een ziekenhuis zijn gebracht.

Enige info die ik kon vinden. lijkt me trouwens geen brandweerman..  mis het pak daarvoor.


bron nu.nl


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
* jvo stofzuigert wat verhalen over twitter en wie filmt enzo... discussie over twitter graag in het bijbehorende topic!
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


JelZo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,258
  • Brandweerman / Brandweerduiker
    • JelZo Fotografie
Ben ongeveer een uur na het incident ter plaatse geweest en wat foto's gemaakt.

Twee dingen vielen me op: het puin lag tientallen meters verderop en de glasscherven tot wel honderd meter. Aan de voorzijde van het pand staat een hoge bouwkraan op grofweg vijftien meter van de woning. Geluk bij een ongeluk dat die niet is omgegaan.







Guppie3335

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,143
p2kflex
16:05:25 25-07-10GROUP-2BR 1 BINNENBRAND WONEN (+Inc.net: 1+) (NB Brand: middel brand) VIERMASTERSTRAAT 200 ASD [ 9296 9292 9293 3051C 3151C 3032 3131 3681 9098 ]
p2kflex
15:55:10 25-07-10-ALPHA-HV 1 ONDERZOEK NAAR GASLUCHT (+Inc.net: 1+) VIERMASTERSTRAAT 200 ASD [ NET001 ]
0102998BRW Veiligheidsregio Amsterdam-Amstelland (Monitorcode)
p2kflex
15:52:25 25-07-10GROUP-1HV 1 ONDERZOEK NAAR GASLUCHT (+Inc.net: reg.inmeld+) VIERMASTERSTRAAT 200 ASD [ 9091 ]
0101204BRW Veiligheidsregio Amsterdam-Amstelland (OVD Noord Spoed)
p2kflex
15:22:57 25-07-10GROUP-1HV 1 ONDERZOEK NAAR GASLUCHT (+Inc.net: reg.inmeld+) VIERMASTERSTRAAT 200 ASD [ 3031 ]
0100719BRW Amsterdam-Amstelland - Kazerne IJsbrand (Lichtkrant)

Reeds 3 x eerder melding van gas lucht en niets gevonden? Zijn dit meldingen van bewoner zelf of omwonenden?

Trof op AT5 comments ook dit bericht van een oud bewoner.

"ik wist dat dit een keer ging gebeuren ik heb daar namelijk ook al 2 keer een gas lek gehad en sinds die renovatie vertrouwde ik de gas leidingen niet meer en ben ik vlug verhuist heel veel sterkte voor de bewoner die dit mee moest maken

groetjes van een oude bewoner"


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Ahum meldingen lezen is al heel wat....

Het begint met een tankautospuit die om 15:22 uur de melding krijgt.
om 15:52 uur wordt de OVD van de brandweer (gebiedje noord) ter plaatse gestuurd.
En achtereenvolgens wordt om 15:55 uur een incidentnet (communicatiekanaal) aan de beide wagens toegewezen.

Dus om het even in te vullen (hoe het vermoedelijk gegaan is) 15:22 melding, ze gaan meten en ontdekken inderdaad gas, dan vragen ze om 15:52 de OVD erbij en de meldkamer koppeld om 15:55 uur de OVD en de TAS op incidentnet 1.....
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Guppie3335

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,143
Ahum meldingen lezen is al heel wat....

Het begint met een tankautospuit die om 15:22 uur de melding krijgt.
om 15:52 uur wordt de OVD van de brandweer (gebiedje noord) ter plaatse gestuurd.
En achtereenvolgens wordt om 15:55 uur een incidentnet (communicatiekanaal) aan de beide wagens toegewezen.

Dus om het even in te vullen (hoe het vermoedelijk gegaan is) 15:22 melding, ze gaan meten en ontdekken inderdaad gas, dan vragen ze om 15:52 de OVD erbij en de meldkamer koppeld om 15:55 uur de OVD en de TAS op incidentnet 1.....
Ok.. duidelijke uitleg ...
maar zou dat kunnen wat die oud bewoner daar claimt ?
Lijkt me toch dat dit soort zaken bij eerdere meldingen dan toch wel onderzocht zouden zijn?
Zeker als om zo een renovatie project gaat?


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Ok.. duidelijke uitleg ...
maar zou dat kunnen wat die oud bewoner daar claimt ?
Lijkt me toch dat dit soort zaken bij eerdere meldingen dan toch wel onderzocht zouden zijn?
Zeker als om zo een renovatie project gaat?

Het zou kunnen uiteraard, alleen zou ik de comments altijd met wat korrels zout nemen..... (zeker die op at5.... wat een troep staat daar tussen zeg....)
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Guppie3335

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,143
Het zou kunnen uiteraard, alleen zou ik de comments altijd met wat korrels zout nemen..... (zeker die op at5.... wat een troep staat daar tussen zeg....)
Ok.. .want ook via de google o matic is daar niet veel over terug te vinden.Thnks voor de uitleg  O0


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Heb even vlug gezocht via een andere site, op de viermasterstraat te Amsterdam. Ik kan terug kijken tot 23-07-2009 en zie geen enkele andere melding van gas oid.
Dat zegt natuurlijk niet dat het niet zo is, (mogelijk is de inzetsmelding op een straat in de buurt geweest en dan zie ik het niet) maar het klinkt dus niet heeeel geloofwaardig.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


mvb

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,349
p2kflex
15:54:12 26-07-10GROUP-1HV 2 VIERMASTERSTRAAT ASD GRIP 3 [ 9091 9121 9292 9296 9098 9293 9294 9191 NET005 ]
GRIP 30100106BRW Amsterdam-Amstelland - Kazerne Amstelveen (Bevelvoerder Spoed)
GRIP 30100108BRW Amsterdam-Amstelland - Kazerne Amstelveen (Alle vrijwilligers Spoed)
GRIP 30100118BRW Amsterdam-Amstelland - Kazerne Amstelveen (Kazerne Techniek)
GRIP 30101058BRW Veiligheidsregio Amsterdam-Amstelland (HOvD)
GRIP 30101059BRW Veiligheidsregio Amsterdam-Amstelland (Voorlichting)
GRIP 30101111BRW Veiligheidsregio Amsterdam-Amstelland (AGS-1 Adviseur gevaarlijke stoffen)
GRIP 30101204BRW Veiligheidsregio Amsterdam-Amstelland (OVD Noord Spoed)
GRIP 30101304BRW Amsterdam - Amstelland (BrOn L+B) (Staffunctionaris Logistiek en Bevoorrading)
GRIP 30102998BRW Veiligheidsregio Amsterdam-Amstelland (Monitorcode)