KNRM Harlingen krijgt boete na slepen

Auteur Topic: KNRM Harlingen krijgt boete na slepen  (gelezen 42903 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

donderslag

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 92


Berichten worden geplaatst op persoonlijke titel.


JaVaZee

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 183
Reactie #1 Gepost op: 26 juli 2010, 11:34:36
GPTV: KNRM Harlingen krijgt bizarre beuring

Hier kan ik mij écht om boos maken >:(
Groet, Nils Dekkers.  - Panasonic DMC-FZ8 - Uniden Bearcat C30XLT


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #2 Gepost op: 26 juli 2010, 11:52:22
Dit soort dingen kan je niet als komkommertijdnieuws wegschrijven.
Zal wel weer e.e.a. medianieuws op afkomen.
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Reactie #3 Gepost op: 26 juli 2010, 12:19:16
En mensne hebben weer een aanleiding om lekker ongenuanceerd iets te roepen over DE politie.

Overigens schijnt in het informele circuit al sprake te zijn van kwijtschelding van de bekeuring.

Zie: http://www.scannernet.nl/nieuws-uit-harlingen-en-omstreken/actueel-nieuws/246-boete-knrm-harlingen-ingetrokken.html
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #4 Gepost op: 26 juli 2010, 13:47:52
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2010/07/politie_sleept_reddingsboot_op.html

Smile je staat op geenstijl

Ik heb bij het op youtube geplaatste filmpje de volgende (voorspelbare ::) ) reactie geplaatst:

De zaak licht gecompliceerd. Aan de ene kant probeert de KNRM iedereen zo goed mogelijk te helpen met een zo groot mogelijk skala aan hulpverlening. Aan de andere kant leidt dat tot een te grote belasting waar de vrijwilligers regelmatig hun beklag over doen. Het voorkomen van het stranden van een schip is reddingswerk en goed zeemansschap. Daarna het schip op sleep nemen naar de haven degradeert een reddingsboot tot sleepboot en ziet een berger als broodroof.

Henk Wijga,
Reddingboot Seeker


JaVaZee

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 183
Reactie #5 Gepost op: 26 juli 2010, 17:18:17
En mensne hebben weer een aanleiding om lekker ongenuanceerd iets te roepen over DE politie.

Overigens schijnt in het informele circuit al sprake te zijn van kwijtschelding van de bekeuring.

Zie: http://www.scannernet.nl/nieuws-uit-harlingen-en-omstreken/actueel-nieuws/246-boete-knrm-harlingen-ingetrokken.html


En inderdaad, ik roep nu iets over DE politie. Want ik vind dit echt een schandaal.  :-X
Groet, Nils Dekkers.  - Panasonic DMC-FZ8 - Uniden Bearcat C30XLT


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #6 Gepost op: 26 juli 2010, 17:20:39
Ik zal niet gauw iets roepen over de politie, zeker in dit geval niet. Maar wel iets met Nederland Regeltjesland... :-X :D

En mensen hebben weer een aanleiding om lekker ongenuanceerd iets te roepen over DE politie.


tcf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 882
Reactie #7 Gepost op: 26 juli 2010, 19:16:13
Ik zal niet gauw iets roepen over de politie, zeker in dit geval niet. Maar wel iets met Nederland Regeltjesland... :-X :D


Inderdaad, je moest eens weten aan hoeveel regels de politie zelf moet voldoen. Nog meer dan de gemiddelde burger en het wordt steeds gekker!!!


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #8 Gepost op: 26 juli 2010, 19:31:04
Weet iemand de plaats van het incident en de plaats van de haven waar de boot met storing is binnen gebracht? Is dit de dichtsbijzijnde haven?

Gaat de burgemeester over 'kwijtschelden' van bekeuringen of justitie?


http://www.friesenieuwsflitsen.nl/content/boete-knrm-ingetrokken

Boete KNRM ingetrokken
Bron: Regio Noordwest Fryslan.nl
Datum: 23 juli 2010 - 22:22 uur

HARLINGEN – De Waterpolitie heeft de boete van 1250 euro die de Harlinger KNRM vorige week kreeg, ingetrokken
Dat gebeurde na goed overleg tussen betrokken partijen, meldt burgemeester Paul Scheffer.
Bron : Harlinger Courant


.


Whalertje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 190
Reactie #9 Gepost op: 26 juli 2010, 21:08:56
Zou te bizar zijn voor woorden. :o :-\

Dit doet me herinneren aan het jaar 1995 toen in de zomer het KLPD met hun P96 (RP18) zelf als "bergers" optraden. Er waren op die dag verschillende schepen met pech en blijkbaar een ervan werd door het KLPD geholpen. Een charterschip hadden ze aan hun SB-zijde. Ik lag achter hen in de Tjerk Hiddeszsluis richting binnenwater. Een politiebeambte vroeg me nog netjes of ik geen last had van hun uitlaatgassen en schroefwater; dat had ik niet.

Al bij het weg varen in de sluis ging het mis doordat de schipper van de P96 niet in rechte lijn kon wegvaren, maar het samenstel trok naar SB. Met stootkussens en blokken werd de schade tussen het zeilschip tegen de betonnen muur beperkt.

Toen we aankwamen bij de Koningsbrug, moest de P96 even wachten. Er stonden passagiers van het charterschip aan dek. Ik bleef erachter te wachten met mijn motorbootje. De Koningsbrug ging vervolgens open, met het draaipunt aan SB-zijde. Er gebeurde waarvoor ik had gevreesd, maar de dappere KLPD-beambten in hun hulpverleningsdrift (met goede bedoelingen overigens) nog niet. Het samenstel zette zich in beweging en trik wederom naar SB (dus richting draaipunt van de brug).

De houten mast ramde de schuin openstaande brug en de onderdelen met kabels en vele splinters vielen naar beneden op het dek van het charterschip en in het Van Harinxmakanaal. Men ging door het oog van de naald; dit had als een drama kunnen aflopen door vallende mastdelen op de passagiers. Er vielen echter wonder boven wonder geen doden of gewonden en het samenstel ging naar een verderop gelegen reparatiewerf. Enkele foto's heb ik gemaakt van het voorval, maar er werd niet gevraagd om dit bewijsmateriaal ter lering, of ondersteuning bij de verzekeringskwestie. Op mijn aanbod of ik hulp moest verlenen door trope uit het water op te ruimen of zo werd afwijzend gereageerd. Ik vervolgde mijn weg richting Franeker.

Volgens mij heeft er niets over het bizarre ongeval in de Harlinger of regionale krant gestaan; wel werd er in Harlingen wat lachering gedaan over dit gestuntel.

Waarschijnlijk is deze kwestie en de oorspronkelijke boete een uitvloeisel van de actie uit 1995 van het KLPD zelf.
Gelukkig is de boete teniet gedaan.