Hoe is dit bij jullie geregeld. Patient van 75 jaar uit ambu gezet.

Auteur Topic: Hoe is dit bij jullie geregeld. Patient van 75 jaar uit ambu gezet.  (gelezen 10613 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Piles

  • Geďnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,157
Reactie #40 Gepost op: 3 augustus 2010, 08:28:25
Maar pleeg kan wel naar SEH verwijzen, dus indirect wel  0098
Dat zegt zustertje toch ook ::)

Maar ik moet zeggen dat dit topic wel nieuws voor me was. Had geen idee dat het zo kan gaan e050


SEH zustertje

  • SEH verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,416
Reactie #41 Gepost op: 3 augustus 2010, 11:58:45
Maar pleeg kan wel naar SEH verwijzen, dus indirect wel  0098
dat dan wel weer 0098


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #42 Gepost op: 7 augustus 2010, 00:37:55
Dat begrijp ik volkomen. Maar ik probeer een andere kant te belichten: de straatstenen eruit rijden voor (naar later blijkt) een griepje.... (gebeurt)

Jup, ook daar komen ''wij'' regelmatig bij ....
Feit is gewoon dat je dit soort dingen blijft houden ;)
Maarre, ..... ontopic e050 ......
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


SEH zustertje

  • SEH verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,416
Reactie #43 Gepost op: 7 augustus 2010, 08:43:40
omdat toch ook nog een streepje off topic te gaan

Ik denk als de overheid een campagne zou starten om voor de burger eens weer goed op een rij te zetten hoe het ook alweer allemaal hoort
en adverteren in de locale kranten m.b.t. HAP/ SEH/ ambulance zorg/112, men weer eens bewust geprikkeld wordt.

misschien een klein schrik effect in bouwen? (on terecht gebruik een boete?)  e050


Willem D.

  • Kritisch forumlid
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 764
  • EHV-er / BHV-er
Reactie #44 Gepost op: 9 augustus 2010, 17:35:21
Het feit dat betreffend slachtoffer 75 jaar is, doet eigenlijk niet terzake.
Het had ook een vitale jongeman of vrouw in de twintig kunnen overkomen en dan was er minder ophef geweest.
Ritten met een hogere urgentie moeten altijd voorrang krijgen en hebben op een lagere urgentie.
Hoe lullig het voorval ook mogen zijn, een A1 rit heeft voorrang.
En het woord "uitzetten" is een iets te ruwe uitdrukking.

Beschouw het als een soort triage, maar dan net even anders uitgevoerd.
Vrouw T3, ongeval T1/T2.
Ja en worden er keuzes gemaakt die voor sommige slachtoffers als minder prettig worden ervaren.
Ik heb een eigen mening, geen groepsmening. Elke toevallige overeenkomst is mooi meegenomen. Loopt mijn mening parallel met die van jouw, dan zijn we


CM

  • Docent verpleegkunde/parttime ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,118
Reactie #45 Gepost op: 10 augustus 2010, 08:12:00
Tsja, redelijk vaak bestellen ''wij'' ook een ambulance voor iemand die een klap op z'n kop heeft gehad en aanspreekbaar is, loopt én wat hechtingkjes nodig heeft ...
Alleen heeft dat meer met indekken te maken  :|

Tsja, ook een bron van irritatie bij mij. Ik vind dat je dezelfde regels moeten gelden voor jullie klanten als alle burgers. Het is negen van de tien keer namelijk gemakzucht. Een arrestant naar de de HAP brengen of een GGD arts waarschuwen vraagt wat moeite, dus wordt snel een beroep gedaan op de ambulance via de meldkamer. Is dat de juiste weg? Als je prive een snee oploopt, ga je toch ook geen ambu bellen?

Waar is ons gezond verstand trouwens gebleven? In bijna alle gevallen weet je dondersgoed dat er niets aan de hand is.

Het zal wel aan mij liggen............

M
The exceptional is ubiquitous; to be entirely typical is a rare and lonely state - Andrew Solomon


SEH zustertje

  • SEH verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,416
Reactie #46 Gepost op: 10 augustus 2010, 08:24:15
nee hoor wm dat ligt niet alleen aan jou 0098

Het is toch makkelijker om niet meer zelf na te denken en van jouw probleem, mijn probleem te maken?
eigen verantwoording?  wat is dat?

**sorry even sarcastische modus **   e050

 123chill


Bart S

  • Gast
Reactie #47 Gepost op: 10 augustus 2010, 12:50:32
Tsja, ook een bron van irritatie bij mij. Ik vind dat je dezelfde regels moeten gelden voor jullie klanten als alle burgers. Het is negen van de tien keer namelijk gemakzucht. Een arrestant naar de de HAP brengen of een GGD arts waarschuwen vraagt wat moeite, dus wordt snel een beroep gedaan op de ambulance via de meldkamer. Is dat de juiste weg? Als je prive een snee oploopt, ga je toch ook geen ambu bellen?

Waar is ons gezond verstand trouwens gebleven? In bijna alle gevallen weet je dondersgoed dat er niets aan de hand is.

Het zal wel aan mij liggen............

M

Ik denk dat je dat ook voor een deel bij de meldkamer (ambulance) moet zoeken. Bij ons wordt een politie-aanvraag vrijwel standaard gehonoreerd met een A1 rit, terwijl er vaak erg weinig info is. Wellicht ook daar beter uitvragen?


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #48 Gepost op: 10 augustus 2010, 13:20:09
Tsja, ook een bron van irritatie bij mij. Het is negen van de tien keer namelijk gemakzucht. Een arrestant naar de de HAP brengen of een GGD arts waarschuwen vraagt wat moeite, dus wordt snel een beroep gedaan op de ambulance via de meldkamer. Is dat de juiste weg?

Met arrestanten naar de eerste hulp gebeurd regelmatig, tevens is het inseinen van een GGD-arts bij ons normaal, echter de gevallen op straat (oma'tje gevallen, jongeren op de vuist etc) waarbij een slachtoffer niet zelfstandig naar de eerste hulp kan, daar vraag ik een ambu voor. Echter wél nadat we eerst gevraagd hebben of er ene mogelijkheid is om zelf te gaan

Ik denk dat je dat ook voor een deel bij de meldkamer (ambulance) moet zoeken. Bij ons wordt een politie-aanvraag vrijwel standaard gehonoreerd met een A1 rit, terwijl er vaak erg weinig info is. Wellicht ook daar beter uitvragen?

Ik merk ook dat wanneer we dus wél medische info meegeven aan onze meldkamer (die in een GMK zit) er alsnog geen/weinig info bij de ambu zelf terecht komt ...
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


EdM0

  • Gast
Reactie #49 Gepost op: 11 augustus 2010, 01:13:37
Het kan natuurlijk ook andersom.
De politie heeft de MKA wel eens gevraagd voor een ambulance voor een man met de arm uit de kom. De beste man was engelstalig, vrij agressief en had behoorlijk wat gedronken. Volgende de meldkamer was de melding niet urgent genoeg en de man moest zelf maar naar de spoedeisende eerstehulp komen.