groen zwaailicht

Auteur Topic: groen zwaailicht  (gelezen 10656 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #10 Gepost op: 18 juli 2004, 18:59:37
wees allen gerust, er heeft nog geen publcatie in de staatscourant gestaan, dat het groene ''licht'' voor de politie een bepaalde status heeft, dus kan er nog geen enkel recht aan ontleend worden en afhankelijk van de situatie gaat het het bekneld slachtoffer, of ander leed voor, jammer voor die sporen, al zetten ze het zwaailicht op hun pet.
het lijkt wel weer een zoveelste proefballon zoals ze die in de politiek ook regelmatig oplaten.
nou als ik zie hoe ze er mee lopen te venten dat de politie dat groene zwaailicht krijgt,zijn ze volgens mij vrij ver daarmee.
Maar ik hoop toch niet dat dit een"vrijbrief"gaat worden om brandweer en ambulancediensten dwars te zitten in de hulpverlening.
Omdat er misschien wat sporen gewist kunnen worden


voske83

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,368
Reactie #11 Gepost op: 18 juli 2004, 19:47:00
Dat het bij een misdrijf zonder slachtoffers of in geval van het reeds overlijden van de slachtoffers bij een misdrijf of ongeval gebruikt gaat worden, daar heb ik geen moeite mee. Maar als dus het redden van de slachtoffers in de verdrukking komt vanwege het intact laten van de bewijzen, dan ontstaat toch een vreemde situatie. De juridische afdeling van de politie kan zich dan toch klaar gaan maken voor een paar stevige claims als er dan iets mis gaat. Maar ja ... we zien wel.


wicher

  • Gast
Reactie #12 Gepost op: 18 juli 2004, 22:16:55
Dat de politie sporen wilveiligstellen dat snap ik maar al te goed . Ik denk toch echt niet dat ze de hulpverlening in gevaar willen brengen. Een knappe agent die mij van mijn werk houd om een patiënt te helpen. Waarom is er niet voor een rood zwaailicht gekozen? Rood licht aan betekend dan niet verder betreden ivm sporen e.d Maar mensen levens mogen hierdoor niet in gevaar komen. Ik heb het idee dat er weer eens door de mensen van kantoor iets bedacht is , maar weer eens niet naar de praktijk mensen is geluisterd. Wanneer mag een agent de hulpverlener de toegang weigeren als er slachtoffers zijn? Ze mogen zelf geen enkele diagnose stellen, dus hoe dit zal gaan in de praktijk ik ben benieuwd ;D


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #13 Gepost op: 20 juli 2004, 03:07:04
Volgens mij zien een aantal mensen spoken.
Nergens staat dat het behouden van sporen, zou betekenen dat slachtoffers moeten wachten tot de poltie alle sporen heeft onderzocht.

Wat hier gebeurd is typisch voor veel van dit soort discussies. Weinig vertrouwen in de andere takken van de hulpverlening


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #14 Gepost op: 24 juli 2004, 13:06:41
Het lijkt mij ideaal...al is het alleen maar om bij een ongeval met een(1) looppad te creeren, zodat inderdaad er geen sporen verloren gaan. Die 5 meter die je dan misschien es een keer om moet lopen komt een brandweerman vast wel overheen ;). Dat zijn nl de simpele dingen waardoor een onderzoek makkelijker uitgevoerd kan worden...
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-