Ervaringen met REDREG

Auteur Topic: Ervaringen met REDREG  (gelezen 9610 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

SARwacht

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 209
  • Hulpverlening is MIJN ding!
    • Ouddorpse Reddingsbrigade
Reactie #30 Gepost op: 6 april 2006, 17:02:27
Ik heb nu een paar keer geprobeerd het programmaatje te draaien maar elke keer loopt het niet lekker.

Je kan volgens mij een dag die aangemaakt is niet heropenen en wijzigen door leden of meldingen toe te voegen, eenmaal afgesloten lijk je er eigenlijk weinig meer mee te kunnen, erg lastig of ik moet het niet snappen, dat kan natuurlijk ook.

Voor de rest ziet het er best gelikt uit hoor.

gr,

Paul
Centralist Politie Meldkamer eenheid Rotterdam Verbindings-coördinator Ouddorpse Reddingsbrigade. Strandwacht ORB Ouddorp


T-J

  • Gast
Reactie #31 Gepost op: 6 april 2006, 17:19:41
Ik heb nu een paar keer geprobeerd het programmaatje te draaien maar elke keer loopt het niet lekker.
... Omdat dat er een fout in het programma zit, dat je computer niet snel genoeg is of om de volgende reden die je noemt?

Je kan volgens mij een dag die aangemaakt is niet heropenen en wijzigen door leden of meldingen toe te voegen, eenmaal afgesloten lijk je er eigenlijk weinig meer mee te kunnen, erg lastig of ik moet het niet snappen, dat kan natuurlijk ook.
Dat klopt. Gedurende een bewakingsdag (dus zolang als je dagrapport geopend is) kun je gewoon alles toevoegen/wijzigen wat je maar wil. Als een dag is afgelopen kun je je rapport sluiten. Het is logisch gezien dan ook niet meer mogelijk om hulpverleningen en dergelijke toe te voegen omdat je bewaking immers formeel is afgesloten. (en er formeel geen mensen meer aanwezig zijn, geen patrouilles meer worden uitgevoerd etc.) Wat wij doen in gevallen dat we TOCH nog een hulpverlening hebben na het sluiten van het dagrapport, is de hulpverlening op te nemen bij de volgende dag met een opmerking erbij. Zo blijft toch je registratie op orde!

Bedankt voorje reactie in ieder geval ;)


SARwacht

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 209
  • Hulpverlening is MIJN ding!
    • Ouddorpse Reddingsbrigade
Reactie #32 Gepost op: 6 april 2006, 20:50:09
Maar als je nou een keer een stroomuitval krijgt of iemand sluit het progje even af dan kun je dus niet meer bij de gegevens.

En als je twee redingsposten hebt wordt het ook lastig als je maar van een datum een dagrapport kan aanmaken. Ja met 2 computers werken zou een optie zijn maar die hebben we niet.

Jammer eigenlijk.

gr,

Paul
Centralist Politie Meldkamer eenheid Rotterdam Verbindings-coördinator Ouddorpse Reddingsbrigade. Strandwacht ORB Ouddorp


SARwacht

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 209
  • Hulpverlening is MIJN ding!
    • Ouddorpse Reddingsbrigade
Reactie #33 Gepost op: 6 april 2006, 22:49:29
Ik krijg ook met geen mogelijkheid de getijden tabel in redreg.

Ik doe precies wat er staat en toch werkt het niet :o >:(

Help! :'(
Centralist Politie Meldkamer eenheid Rotterdam Verbindings-coördinator Ouddorpse Reddingsbrigade. Strandwacht ORB Ouddorp


T-J

  • Gast
Reactie #34 Gepost op: 7 april 2006, 10:06:42
Met stroomuitval heb je geen problemen. Zolang je geen eindtijd van de bewaking/sluitingstijd van de post invult kun je van die dag alles nog bijwerken. Wat betreft die getijdentabel: zal ik even naar kijken, want dat gebruiken we niet in Leidschendam.


AS

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 109
Reactie #35 Gepost op: 7 april 2006, 10:27:00
Wij hebben er nu ook een jaar mee gewerkt. Nog geen idee of we er mee door gaan.

Maar dezelfde klachten in feite als SARwacht.. overigens is het ons uiteindelijk wel gelukt de getijdentabel er in te krijgen (met dank aan de wizzkids).

Na drukke dagen gebeurt het vaak dat gegevens dag erna of  zelfs later worden verwerkt. Gewoonweg omdat het te druk was..
Dus achteraf bij kunnen werken .. ook met name vanwege gemaakte fouten zou prettig zijn.
Stroomuitval ..tja zal ook wel van de pc afhangen .. maar dan is het programma  helemaal ontregeld..
Ook als het programma opnieuw is geinstalleerd laten de oude dagraopprten zich niet zomaar maar meer openen.

Voor de rest wel aardig programma


SARwacht

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 209
  • Hulpverlening is MIJN ding!
    • Ouddorpse Reddingsbrigade
Reactie #36 Gepost op: 7 april 2006, 19:04:59
Is hier iets mee te doen T-J wat AS schrijft. Wij hebben ook wel eens een topdag waardor je achteraf het e.e.a bij wilt werken.

Dat is nu het grote nadeel vind ik.

Waarom is dat eigenlijk zo beveiligd, wat is de achterliggende gedachte?
gr,

Paul
Centralist Politie Meldkamer eenheid Rotterdam Verbindings-coördinator Ouddorpse Reddingsbrigade. Strandwacht ORB Ouddorp


SARwacht

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 209
  • Hulpverlening is MIJN ding!
    • Ouddorpse Reddingsbrigade
Reactie #37 Gepost op: 12 april 2006, 22:07:14
TJ heb je nog een reactie op het bovenstaande?

We wachten met smart ;D
gr,


Paul
Centralist Politie Meldkamer eenheid Rotterdam Verbindings-coördinator Ouddorpse Reddingsbrigade. Strandwacht ORB Ouddorp


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #38 Gepost op: 13 april 2006, 12:00:21
TJ heb je nog een reactie op het bovenstaande?

We wachten met smart ;D
gr,


Paul

Bij veel van deze programma's loopt de tijd mee, zodat daar aan af te leiden is hoelang er verliep tussen het een en ander. Om te voorkomen dat daarmee geknoeid wordt is achteraf invoeren vaak onmogelijk gemaakt. Zo moeten vaak sluizen de scheepsnaam, tonnage enz. direkt invullen anders kloppen de tijden niet meer. Ik heb geen verstand van dit programma, maar kan mij voorslellen dat dit de reden is.

Henk


SARwacht

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 209
  • Hulpverlening is MIJN ding!
    • Ouddorpse Reddingsbrigade
Reactie #39 Gepost op: 26 april 2006, 16:46:09
Jammer dat we geen tegenreactie meer ontvangen van TJ, het programma gaat nu op deze manier weer de kast in, wel een gemiste kans denk ik.

gr,

Paul
Centralist Politie Meldkamer eenheid Rotterdam Verbindings-coördinator Ouddorpse Reddingsbrigade. Strandwacht ORB Ouddorp