Regionale Voorziening Reddingsbrigades (RVR) kans van slagen?

Auteur Topic: Regionale Voorziening Reddingsbrigades (RVR) kans van slagen?  (gelezen 24633 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

strandwacht texel

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 3
Reactie #10 Gepost op: 8 augustus 2010, 11:49:35
hoi daar,

Het kan ook zo maar gebeuren dat het RVR gebeuren deels word over genomen door de veiligheids regio.......

Groet Stefhan.


vistuig

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 447
    • KNRM Dordrecht
Reactie #11 Gepost op: 8 augustus 2010, 13:11:19
Citaat
Het kan ook zo maar gebeuren dat het RVR gebeuren deels word over genomen door de veiligheids regio.......

Nu de brandweer korpsen flink moeten gaan bezuinigen en alle brandweerkorpsen de laatste jaren een nieuwe boot hebben aangeschaft? Ik verwacht het niet.
en in alle gewesten  wordt de stem van het water  met zijn eeuwige rampen  gevreesd en gehoord


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #12 Gepost op: 8 augustus 2010, 15:02:44
Het kan ook zo maar gebeuren dat het RVR gebeuren deels word over genomen door de veiligheids regio.......

Groet Stefhan.

Wat bedoel je precies met 'deels wordt overgenomen'? Dat ze de aanbevelingen overnemen? De taken? De regie?
En waar baseer je dat op? :)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


muistroom

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 955
Reactie #13 Gepost op: 8 augustus 2010, 21:42:25
Wat bedoel je precies met 'deels wordt overgenomen'? Dat ze de aanbevelingen overnemen? De taken? De regie?
En waar baseer je dat op? :)

Kijk maar naar NHN.
Er is een stuk geschreven, grotendeels met de stukken uit het RVR 8)


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #14 Gepost op: 8 augustus 2010, 23:40:25
Kijk maar naar NHN.
Er is een stuk geschreven, grotendeels met de stukken uit het RVR 8)

Heb je misschien een titel of een link? Ben wel benieuwd namelijk.
Vooralsnog heb ik alleen in de Noordwester iets kunnen vinden over vorming van de RVR in NHN, maar daarin wordt niets gemeld over wie die kar dan gaat trekken.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #15 Gepost op: 8 augustus 2010, 23:47:09
Heb je misschien een titel of een link? Ben wel benieuwd namelijk.
Vooralsnog heb ik alleen in de Noordwester iets kunnen vinden over vorming van de RVR in NHN, maar daarin wordt niets gemeld over wie die kar dan gaat trekken.

Er zijn wel meer ontwikkelingen, documenten, plannen, besprekingen, commisies, projecten en dergelijke, alleen is dat grotendeels nog 'intern' of wordt er niet duidelijk over gepubliceerd ;)


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #16 Gepost op: 8 augustus 2010, 23:51:02
Er zijn wel meer ontwikkelingen, documenten, plannen, besprekingen, commisies, projecten en dergelijke, alleen is dat grotendeels nog 'intern' of wordt er niet duidelijk over gepubliceerd ;)

Nou nou, het is allemaal wel omgeven door een sluier van geheimzinnigheid ::) 0098
Ach, we gaan het t.z.t. wel zien 123chill
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


joostvankempen

  • REDDINGSBRIGADE
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 944
  • projectmanager ICT lokale overheid
    • Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch
Reactie #17 Gepost op: 11 maart 2013, 20:03:52
Zo, even wat stof van een oud topic blazen  098uo

Het programma om te komen tot een landelijke invoering van de Regionale Voorziening Reddingsbrigades (RVR) is ondertussen flink op stoom, dus ik dacht: even een update! Ik ben ondertussen in onze regio niet meer de trekker, maar ben erg blij met de inzet en het enthousiasme waarmee een aantal anderen dit hebben overgepakt. RVR, wat was dat ook al weer:

In alle 25 Veiligheidsregio’s implementeert Reddingsbrigade Nederland een Regionale Voorziening Reddingsbrigades (RVR). De RVR is het samenwerkingsverband van de lokale reddingsbrigades op de schaal van de Veiligheidsregio. Vanuit de RVR wordt via 1 aanspreekpunt de relatie gecoördineerd met de hulpverleningspartners van en binnen de Veiligheidsregio, zoals Brandweer, GHOR en andere partners als de Kustwacht, KNRM, Waterschappen en Rijkswaterstaat. Deze kaart geeft de vorderingen weer van de vorming van deze RVR's:



Dit geeft dus alleen weer hoever Reddingsbrigade Nederland INTERN is met het laten samenwerken van Reddingsbrigade in een Veiligheidsregio. In een aantal van deze regio's is ook al de stap gezet om als collectief de samenwerking aan te gaan met hulpverleningspartners in die regio zoals Brandweer of GHOR.

Tot nu toe zie ik al een heleboel voordelen, al is het maar dat in de meeste regio's het contact met de buurtbrigades enorm is verbeterd omdat men elkaars 06-nummers heeft....  :D

Dit heeft al geleid tot uitwisselen van mensen en boten bij bewakingen, samen kennis delen over opleidingen etc. Juist dat wat veel brigades vaak misten bij de koepelorganisatie, waar alles over teveel schijven loopt. Nu heb je je netwerk gewoon dicht bij huis!  8)
Bestuurslid Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch


ZwinKuil

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 18
Reactie #18 Gepost op: 12 maart 2013, 20:01:44
Ik zeg print hem uit en hang hem aan de muur. Als kunstwerk doet ie het goed.


De reddende engel

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 84
Reactie #19 Gepost op: 12 maart 2013, 22:25:41
Ik zeg print hem uit en hang hem aan de muur. Als kunstwerk doet ie het goed.

Dan heb ik nog liever een poster van patty brard aan de muur..