Regionale Voorziening Reddingsbrigades (RVR) kans van slagen?

Auteur Topic: Regionale Voorziening Reddingsbrigades (RVR) kans van slagen?  (gelezen 24631 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Markvniel

  • Schipper bij de Vlaardingse ReddingsBrigade en Waterscouting groep de Geuzen.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 425
  • Reddingsbrigade, EHBO-er, BHV-er met AED
    • Vlaardingse Reddingsbrigade
Reactie #50 Gepost op: 7 april 2015, 10:02:27
Hier in de regio loopt het lekker, eerste gezamenlijke oefening gehad en een 2e staat al weer in de planning. Ook samenwerking tussen diverse brigade's zie je verbeteren! Kortom tot nu toe zeer geslaagd en ja het kan altijd beter ;-)
Waarneer de nood het hoogst is, zal je net zien dat het wc papier op is!


VIK

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 11
Reactie #51 Gepost op: 10 april 2015, 20:44:42
Ps. ik vind het over het gemeen stuitend dat Joost van Kempen zich profileert als de spreekbuis van Raymond van Mourik  >:D


Markvniel

  • Schipper bij de Vlaardingse ReddingsBrigade en Waterscouting groep de Geuzen.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 425
  • Reddingsbrigade, EHBO-er, BHV-er met AED
    • Vlaardingse Reddingsbrigade
Reactie #52 Gepost op: 14 april 2015, 10:55:11
Deze snap ik niet helemaal vind je het erg??

Citaat van: VIK link=msg=1342798 date=1428691482
Ps. ik vind het over het gemeen stuitend dat Joost van Kempen zich profileert als de spreekbuis van Raymond van Mourik  >:D
Waarneer de nood het hoogst is, zal je net zien dat het wc papier op is!


Markvniel

  • Schipper bij de Vlaardingse ReddingsBrigade en Waterscouting groep de Geuzen.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 425
  • Reddingsbrigade, EHBO-er, BHV-er met AED
    • Vlaardingse Reddingsbrigade
Reactie #53 Gepost op: 14 april 2015, 10:55:42
Citaat van: tymohuizinga link=msg=1341873 date=1428328905
en hoe staat het er mee in andere regio's? aankomende zaterdag gaan we in fryslân voor het eerst samen een grootschalige oefening doen

Hoe is de oefening gegaan Tymo?
Waarneer de nood het hoogst is, zal je net zien dat het wc papier op is!


tymohuizinga

  • lid reddingsbrigade drachten vig i.o
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 72
  • Trust me, I am a lifeguard
Reactie #54 Gepost op: 14 april 2015, 11:27:43
ja dit ging zeer goed we hadden een leuk senario opgezet waar ze lekker een middag mee bezig zijn geweest


Markvniel

  • Schipper bij de Vlaardingse ReddingsBrigade en Waterscouting groep de Geuzen.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 425
  • Reddingsbrigade, EHBO-er, BHV-er met AED
    • Vlaardingse Reddingsbrigade
Reactie #55 Gepost op: 16 april 2015, 11:16:50
Citaat van: tymohuizinga link=msg=1343473 date=1429003663
ja dit ging zeer goed we hadden een leuk senario opgezet waar ze lekker een middag mee bezig zijn geweest
Zijn er nog verslagen, foto's van terug te vinden?
Waarneer de nood het hoogst is, zal je net zien dat het wc papier op is!


Doruz

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,483
  • De beste stuurlui staan aan wal.
Reactie #56 Gepost op: 16 april 2015, 11:59:02
Citaat van: tymohuizinga link=msg=1343473 date=1429003663
ja dit ging zeer goed we hadden een leuk senario opgezet waar ze lekker een middag mee bezig zijn geweest

Ik hoop niet dat "lekker een middag bezig zijn" de oefendoelstelling was? ::)


tymohuizinga

  • lid reddingsbrigade drachten vig i.o
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 72
  • Trust me, I am a lifeguard
Reactie #57 Gepost op: 16 april 2015, 12:07:52
hahaha nee ik bedoel in de zin van dat ze hard hebben moetten werken om het senario op te lossen 98uiye


tymohuizinga

  • lid reddingsbrigade drachten vig i.o
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 72
  • Trust me, I am a lifeguard
Reactie #58 Gepost op: 16 april 2015, 12:09:55
fotos volgen zodra t persbericht gepubliceerd is dan komen de fotos ook online


joostvankempen

  • REDDINGSBRIGADE
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 944
  • projectmanager ICT lokale overheid
    • Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch
Reactie #59 Gepost op: 17 april 2015, 00:05:35
Citaat van: VIK link=msg=1342798 date=1428691482
Ps. ik vind het over het gemeen stuitend dat Joost van Kempen zich profileert als de spreekbuis van Raymond van Mourik  >:D

Stuitend nog wel? Mij lijkt het toch niet raar dat een bestuurslid van een brigade die zich kan vinden in het gevoerde bondsbeleid dezelfde mening is toegedaan als de directeur die dit beleid moet uitvoeren? Ik post op dit openbare forum bewust onder mijn eigen naam, zodat iedereen weet met wie ze te maken hebben. En dat het niet stiekem Raymond van Mourik of een pr-medewerker is, of nog erger: een tegenstander van Raymond van Mourik die hier niet openlijk voor uit durft te komen  ;D

Het is geen geheim dat ik als persoon, maar ook als bestuurslid van de Bossche Reddingsbrigade, op hoofdlijnen achter het gevoerde beleid sta en de uitvoering daarvan door Raymond van Mourik en zijn medewerkers. Dat betekent zeker niet dat ik het overal mee eens ben (verre van dat, want ik vind graag iets van dingen), maar mijn opbouwende kritiek geef ik zoveel mogelijk direct aan de mensen die het betreft. Dan garandeert er meestal meer mee dan wanneer ik het hier neer zet. En soms ook hier, als ik wil weten wat andere daar van vinden.

Voor mij zijn 2 dingen heel belangrijk.

Ten eerste: Raymond van Mourik is niet Reddingsbrigade Nederland. Hij is de vertegenwoordiger, de uitvoerder, de spreekbuis. Veel controversiele onderwerpen, zoals de RVR, komen oorspronkelijk uit de kokers van commissies en vrijwilligers. De hele nieuwe opzet van de Reddingsvloot en ook het opstellen van het PvE voor de nieuwe boten komen uit werkgroepen met vrijwilligers en vertegenwoordigers van brigades. Uiteindelijk zijn er medewerkers die dit oppakken en er mee aan de slag gaan, waaronder Raymond van Mourik. Maar de plannen lagen er al. En die hebben we met alle brigades gezamenlijk goedgekeurd in de ledenvergadering. En ja, hij heeft zeker invloed op dat proces, misschien meer dan een uitvoerende directeur zou moeten hebben. Maar dat staat het bestuur toe, en daarmee staan wij dat als brigades toe.

Het tweede punt is dat ik vind dat we een uitgesproken directeur als Raymond van Mourik nodig hadden (en misschien wel hebben). Het is een vrij uitgesproken persoonlijkheid waarmee hij veel dingen heeft weten te regelen en/of door te drukken, maar ook heel veel mensen heeft geschoffeerd. Maar voor mij staat het eindresultaat nog steeds in de plus, en daar gaat het om. Na jaren van gepolder en poolse landdagen gebeurde er al jaren niks en gingen we gezellig met z'n allen onze eigen ondergang tegemoet. We hebben nu stappen gezet op het gebied van modernisering opleidingen, eenduidige uitstraling, samenwerking, professionaliteit etc. En allemaal met de bijbehorende nadelige effecten: medewerkers die weg moesten, vrijwilligers die zijn gestopt. En dat had misschien niet altijd gehoeven. Maar het heeft in ieder geval ook de positieve effecten gehad waar het om te doen was. En daar heb je een sterke directeur voor nodig. Nu nog een sterke voorzitter die wat tegengas kan geven voor de balans  0098

En je hebt gelijk: de financiering van de Reddingsvloot voor de langere termijn is niet gegarandeerd. Maar zonder de investering die nu is gedaan was die garantie er ook niet geweest. En had iedereen nog rond gevaren in vletjes. Nu heb je een vloot waar door andere hulpdiensten vol lof over wordt gesproken. Hierdoor ontstaat er in ieder geval een kans op financiering. Met het behoud van de vletjes hadden we geen enkele kans gehad. Soms moet je een stap zetten, een investering doen, terwijl je niet weet of het gaat lukken. Als je dat niet doet houd je vanzelf een keer op te bestaan als organisatie.

en voor verdere informatie verwijs ik je graag naar www.reddingsbrigade.nl  ^-^
Bestuurslid Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch