Vorming nationale politie

Auteur Topic: Vorming nationale politie  (gelezen 184980 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

JackM

  • HBT, ICET SAVER methodiek
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 896
Reactie #330 Gepost op: 1 januari 2013, 16:49:33
Misschien een stomme vraag, maar moeten jullie niet allemaal opnieuw beëdigd worden nu?
Wees duidelijk, niet halfbakken, en vooral : recht voor de raap wanneer nodig,dan kom je het verste.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #331 Gepost op: 1 januari 2013, 16:56:26
Misschien een stomme vraag, maar moeten jullie niet allemaal opnieuw beëdigd worden nu?

Nee, we hebben allemaal een landelijke aanstelling als AO alleen ben je in dienst van Amsterdam-Amstelland(in mijn geval). Dit staat ook op je akte van aanstelling. Deze zal worden omgezet in NatPol en eenheid Amsterdam. Verder zal er voor ons niks veranderen.

Groter "probleem" is er bij de BOA's binnen de regio's. Die zijn puur en alleen bevoegd voor de regio waarin ze zijn aangesteld. Dit is men nu aan het uitzoeken over het hoe en wat


JackM

  • HBT, ICET SAVER methodiek
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 896
Reactie #332 Gepost op: 1 januari 2013, 16:56:57
Duidelijk, dank voor je antwoord  O0
Wees duidelijk, niet halfbakken, en vooral : recht voor de raap wanneer nodig,dan kom je het verste.


TheBeast

  • Incident-service Manager
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 531
  • BHV
Reactie #333 Gepost op: 1 januari 2013, 17:12:59
Het veréénvoudigd het zelfs, vroeger moest je per korps beëdigd worden, nu maar 1x en is dan voor hele land geldig (1 werkgever nu).


Chris81

  • Rechercheur
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 160
Reactie #334 Gepost op: 1 januari 2013, 17:18:21
Nee, we hebben allemaal een landelijke aanstelling als AO alleen ben je in dienst van Amsterdam-Amstelland(in mijn geval). Dit staat ook op je akte van aanstelling. Deze zal worden omgezet in NatPol en eenheid Amsterdam. Verder zal er voor ons niks veranderen.

Groter "probleem" is er bij de BOA's binnen de regio's. Die zijn puur en alleen bevoegd voor de regio waarin ze zijn aangesteld. Dit is men nu aan het uitzoeken over het hoe en wat

Op zich is het niet zo heel moeilijk. Er zijn (heel) wat BOA's, met name in de Boven Regionale teams en landelijke teams, die nu al een aanstelling hebben voor het hele land.. Ik zou dus denken dat kan bij allemaal... Misschien wat naief, maar ach...
Hoofd Evenementenhulpverlening Twente Instructeur & Examinator verkeersregelaars Verkeersregelaar (landelijke aanstelling)


richard1074

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 92
Reactie #335 Gepost op: 1 januari 2013, 18:14:24
In BN/de Stem stond afgelopen zaterdag de nieuwe indeling van de eenheid Zeeland/West-Brabant; kan het alleen niet op het www vinden...
Bij deze : http://www.rijksoverheid.nl/bestanden/documenten-en-publicaties/rapporten/2012/06/27/bijlagen-inrichtingsplan-nationale-politie/lp-v-j-0000001259.pdf


André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,332
Reactie #336 Gepost op: 1 januari 2013, 20:31:37
Dit is 'm;bedankt voor het posten! O0


Oscar

  • Boa Domein I en II
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 202
Reactie #337 Gepost op: 1 januari 2013, 21:37:53
Ik weet niet hoe het bij de politie Boa's zit, maar als Boa van andere diensten ben je landelijk bevoegd. Echter als je buiten je normale werkgebied werkt, moet er een convenant gesloten worden met de dienst waar je dan voor optreedt.
Bijvoorbeeld heeft Staatsbosbeheer een convenant afgesloten met Het Zuid-Hollands Landschap en treden de Boa's van allebei de instanties op elkaars gebied op.
Een verbaal dat je buiten je gebied schrijft zonder dat er een convenant is afgesloten heeft echter wel rechtskracht.
Je moet dan wel verklaren waarom je toch opgetreden hebt. Als er sprake is van een ad hoc situatie die geen uitstel duld dan is het toegestaan om op te treden. (bijvoorbeeld heterdaad stroperij)
Indien er opgetreden is zonder directe noodzaak, is een disciplinaire maatregel mogelijk tegen de betreffende Boa.


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #338 Gepost op: 1 januari 2013, 21:46:47
Op zich is het niet zo heel moeilijk. Er zijn (heel) wat BOA's, met name in de Boven Regionale teams en landelijke teams, die nu al een aanstelling hebben voor het hele land.. Ik zou dus denken dat kan bij allemaal... Misschien wat naief, maar ach...

Tja, maar helaas het is de politie. Voor Amsterdam (heb ik begrepen) zijn de BOA's enkel voor dat korps aangesteld. En omdat het korps straks niet meer bestaat .....  :'(. Het gros van de boa's zit dus te wachten op uitsluitsel:
  • zit ik zo zonder baan
  • kan ik blijven doen wat ik nu ook doe
  • wat mag/moet ik straks gaan doen
  • en ....

en wij (als verkeersdienst/ VHT Amsterdam) weten niet waar we aan toe zijn als bijvoorbeeld zometeen onze afdeling MatZak (MATeriele ZAKen en allemaal Boa's) opgedoekt wordt. Want er is in de inrichtingsplannen NaPo totaal niet over nagedacht dat "onze" afdeling Matzak een hele hoop doet:

- ondersteuning bij controles (VHT en VD)
- beheer verkeerscontrole materieel (2 aanhangers met pilonnen, flares, lion/ honac, etc etc)
- klein onderhoud voertuigen
- vervanging klein materieel (porto tasjes/ batterijen etc, pepper-spray, spreeksleutels, portofoons, blabla)
- sleutelregistratie en beheer reserve sleutels
- beheer voertuigen (registratie km standen, tijdig onderhoud, wisselen zomer/ winterbanden, updaten stom-stom, vervangen defecte uitrusting voertuigen etc etc)
- en weet ik veel wat nog meer (ik werk niet bij ze dus er zal nog veeeeel meer zijn)

Laatst was er al een discussie waarbij werd uitgelegd aan een BoBo van de NaPo dat wij met onze huidige wagenpark (5 voertuigen V50/v70 en 1x gos/ +/- 17 pan's en 4 ulms) absoluut niet kunnen voorspellen wanneer onze voertuigen met periodiek onderhoud moeten. Dat werd niet helemaal begrepen, totdat de cijfers op tafel kwamen. De dagelijkse waarheid is dat wij op het ogenblik (anno 01-01-2013) operationeel hebben:

1 Volvo V50 (*defect 3 Volvo's V50/ 1 Volvo V70)
1 Gos Volkswagen Gti
1 houran (wel VHT niet VD)
1 Vw Golf 1.langzaam (chef van dienst)
onbekend aantal Pan's en ulm (niet mijn "vakgebied")

En nu de cijfers: die ene operationele Volvo rijdt gemiddeld meer dan 300 km per dienst, 3 diensten per dag = 1000 km per dag. Elke analfabeet snapt dan dat je binnen 15 dagen met onderhoud moet, maar ja ...... stel dat de Volvo er al 11900 km op heeft zitten.....hoe snel moet je dan vervanging voor die ene Volvo geregeld hebben????? MatZak weet dat en doet er alles aan om ervoor te zorgen dat wij tijdig een andere auto hebben. Maar in de NaPo...

rara toverhoed dat is helaas niet mee genomen in de inrichtingplannen van de NaPo, dus heffen ze MatZak op en zitten wij met Volvo's die .....

 98uiye

tja je kan niet aan alles denken....
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #339 Gepost op: 1 januari 2013, 23:38:20
4 Volvo's kapot?

Das behoorlijk veel en zeker lastig. Wat is het kwaal bij die dingen??