Vorming nationale politie

Auteur Topic: Vorming nationale politie  (gelezen 182550 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

joops

  • gepensioneerd ambtenaar en oud bestuurder ABVA-KABO
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 121
Reactie #580 Gepost op: 19 mei 2016, 14:29:21
Den haag wil de burger tegemoet komen door de belasting te verlagen. Haast iedereen blij, maar wat dan niet meer kan heeft de rekenkamer goed verwoord. Een belastingverhoging is nodig om de problemen bij politie en leger op te lossen. Maar wie wil daaraan vlak voor nieuwe verkiezingen.


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #581 Gepost op: 20 mei 2016, 12:59:31
Is het inderdaad een kwestie van een simpele belastingverhoging?

Als ik met mijn lekenkop naar de vorming van de Nationale Politie kijk, dan ziet het er meer uit als een volledig uit de klauwen gelopen hersenspinsel van de politiek en wat topambtenaren waar je rustig honderden miljoenen bij kan flikkeren.

Maar verbeter je daarmee inderdaad de politiezorg en de veiligheid of ben je dan nog steeds bezig met het dempen van een bodemloos putje?

Ik denk dat het zo langzamerhand eens tijd wordt voor een parlementaire enquete over hoe dit zo ver heeft kunnen komen.


Bollie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 408
Reactie #582 Gepost op: 20 mei 2016, 13:25:39
DB,

Dat gaat niet, stel je voor dat de 2e kamer iets doet waarvoor ze daar zitten, dat kan helemaal niet. Dat lijkt op werken. Nee we gaan liever een Fyra enquette doen, waarvan ze uiteindelijk zelf de oorzaak zijn.... Pffff

 :-X :-X :-X


koenb

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 643
  • Surveillant Vrijpol
Reactie #583 Gepost op: 20 mei 2016, 13:56:49
Citaat van: enrico1972 link=msg=1424649 date=1463582875
Uit de jaarrekening van de Nationale Politie blijkt dat er het afgelopen jaar een tekort van 72 miljoen euro in de boeken is gezet. De politieleiding noemt het grote tekort zelf 'zorgelijk'.

Een daadwerkelijk tekort van 72 miljoen of geven we 72 miljoen teveel uit aan zaken die gewoon goedkoper konden?


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #584 Gepost op: 20 mei 2016, 17:00:13
Een daadwerkelijk tekort van 72 miljoen of geven we 72 miljoen teveel uit aan zaken die gewoon goedkoper konden?
Ga daar maar niet van uit. Met het bericht dat vandaag in de krant helemaal.
Als je politiewerk over de gehele linie goed wilt uitvoeren denk ik dat er zeker 500 miljoen bij moet...
Misschien zelfs het dubbele. Zo niet zal e.e.a. maar weinig verbeteren. Iets met:
"If you pay peanuts you get monkeys."


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #585 Gepost op: 20 mei 2016, 19:02:45
Citaat van: koenb link=msg=1424991 date=1463745409
Een daadwerkelijk tekort van 72 miljoen of geven we 72 miljoen teveel uit aan zaken die gewoon goedkoper konden?

klopt! hogere loonkosten, 42 miljoen euro voor vakantiegeld met terugwerkende kracht. Zullen we dat dan maar even terugdraaien?


koenb

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 643
  • Surveillant Vrijpol
Reactie #586 Gepost op: 20 mei 2016, 19:20:49
Citaat van: MNL-5200 link=msg=1425088 date=1463763765
klopt! hogere loonkosten, 42 miljoen euro voor vakantiegeld met terugwerkende kracht. Zullen we dat dan maar even terugdraaien?

Ik doel meer op de tonnen kostende adviseurs, misgelopen ICT projecten en aanbestedingen.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #587 Gepost op: 20 mei 2016, 23:15:20
ICT en overheid is als vloeken in de kerk. Daar is vrij recent nog een mooi rapport over geschreven.

Er kan absoluut bespaard worden bij de politie. Probleem is alleen dat alle bezuinigingen nu vooral op de werkvloer plaats vinden terwijl er mijn inziens bovenin best gesaneerd mag worden. Waarom heeft de Politieacademie een hele eigen onderzoekstak welke vol zit met hoofdinspecteurs en commissarissen terwijl je die studies ook heel goed bij de universiteiten kwijt kan. Waarom worden er meerdere keren per jaar vergaderingen gehouden door alle inspecteurs en hoger binnen een basisteam en wordt er dan gekozen voor een "hutje op de hei" omdat de privacy dan gewaarborgd is? Dat hutje is trouwens meestal wel een hotel...

Aanbestedingen zijn juist een goed middel om de kosten te drukken, maar dan moeten de aanbestedingen wel beter verlopen als die voor de voertuigen. Bovendien moet de plicht van het aanbesteden er af gaan, want nu worden soms de meest stompzinnige dingen aanbesteed waardoor er op de werkvloer maanden tot jaren gewacht moet worden.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #588 Gepost op: 21 mei 2016, 17:20:09
Citaat van: DiNozzo link=msg=1425147 date=1463778920
Waarom worden er meerdere keren per jaar vergaderingen gehouden door alle inspecteurs en hoger binnen een basisteam en wordt er dan gekozen voor een "hutje op de hei" omdat de privacy dan gewaarborgd is? Dat hutje is trouwens meestal wel een hotel...

Ja gebeurt dit vaak? Als we het hebben over vergaderingen zonder externen is 95% binnen een politiegebouw, de overige 5% is vrijwel altijd kostenneutraal (bij een gemeente, provincie of defensie) omdat het soms inderdaad fijn is om buiten de eigen omgeving te zitten. Misschien 1 of 2x per jaar dat ik in een hotel/conferentieruimte zit en dat is dan puur en alleen omdat er 100+ deelnemers zijn.

Maar ach.. ons Zeeuwen bin zuunig  :P
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #589 Gepost op: 21 mei 2016, 21:17:48
Binnen de basiseenheid gebeurt het minimaal eenmaal per jaar, en dan nog minimaal eenmaal per jaar voor schaal 10 en hoger binnen het district.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein