Vorming nationale politie

Auteur Topic: Vorming nationale politie  (gelezen 183573 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #350 Gepost op: 3 januari 2013, 14:09:43
Nog een kijktip: om 16:15 wordt op Ned1 de officiele start van de nationale politie uitgezonden. Waaronder ook de officiele beediging van Bouman.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #351 Gepost op: 3 januari 2013, 16:58:16
Wat was het kado dat de nieuwe korpschef en andere leden kregen?

Een (nieuw) logo?
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #352 Gepost op: 3 januari 2013, 17:02:03
Even een geheel andere vraag.

In de oude situatie werd bij een ongeval waar een politievoertuig betrokken was een ander korps gewaarschuwd voor het objectieve onderzoek.
Hoe gaat dit nu gebeuren in de nieuwe setting?

En hoe zit het met schietincidenten, blijft de rijksrecherche nog bestaan?
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #353 Gepost op: 3 januari 2013, 17:08:27
Even een geheel andere vraag.

In de oude situatie werd bij een ongeval waar een politievoertuig betrokken was een ander korps gewaarschuwd voor het objectieve onderzoek.
Hoe gaat dit nu gebeuren in de nieuwe setting?

En hoe zit het met schietincidenten, blijft de rijksrecherche nog bestaan?

Ik vermoed dat bij ongevallen waarbij dienstvoertuigen betrokken zijn een andere regionale eenheid het onderzoek zal uitvoeren. De Rijksrecherche blijft inderdaad bestaan en valt niet onder de korpschef, maar rechtstreeks onder het College van Procureurs-Generaal van het OM. Overigens gaan de werkzaamheden van de Rijksrecherche veel verder dan onderzoeken naar gedragingen/incidenten binnen de politie. Ook onderzoeken naar bijvoorbeeld ambtelijke corruptie binnen de overheid vallen onder deze organisatie.
Senior GGP / Oost-Brabant


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #354 Gepost op: 3 januari 2013, 17:09:52
Bij de ceremonie heeft men ook stilgestaan bij de geschiedenis van de Nederlandse politie:
Nederland en de politie
Senior GGP / Oost-Brabant


Chris81

  • Rechercheur
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 160
Reactie #355 Gepost op: 3 januari 2013, 17:37:14
Wat een poppenkast weer. Dat heeft weer een hoop geld gekost. Nou ja, met volle moed er weer tegen aan.
Hoofd Evenementenhulpverlening Twente Instructeur & Examinator verkeersregelaars Verkeersregelaar (landelijke aanstelling)


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #356 Gepost op: 3 januari 2013, 17:59:29
Wat een poppenkast weer. Dat heeft weer een hoop geld gekost. Nou ja, met volle moed er weer tegen aan.

wat je gaat besparen moet je gelijk (of eerder) uitgeven en nooit bewaren voor als je het nodig hebt  0098
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #357 Gepost op: 3 januari 2013, 18:03:58
4 Volvo's kapot?

Das behoorlijk veel en zeker lastig. Wat is het kwaal bij die dingen??

Wat de schade/defect rapportages momenteel zijn weet ik helaas niet, ik zag wel dat we vandaag 1 V70 en 2 V50's operationeel hebben 098uo. 1 V70 is zwaar beschadigd (aandrijfsas, voorwielophanging, achteras, DSG bak en god mag weten wat nog meer).
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


Rickvb

  • Ambulance / Brandweer / Reddingsbrigade
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 565
Reactie #358 Gepost op: 3 januari 2013, 18:04:27
Ik vond het wel grappig om het "verschil" te zien, vandaag moest ik toevallig 8844 bellen, werd nog wel door de computer doorverbonden met zaanstreek waterland, maar de servicemedewerker nam al netjes op met noordwest3...  :P


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #359 Gepost op: 3 januari 2013, 18:07:20
Ik vermoed dat bij ongevallen waarbij dienstvoertuigen betrokken zijn een andere regionale eenheid het onderzoek zal uitvoeren. De Rijksrecherche blijft inderdaad bestaan en valt niet onder de korpschef, maar rechtstreeks onder het College van Procureurs-Generaal van het OM. Overigens gaan de werkzaamheden van de Rijksrecherche veel verder dan onderzoeken naar gedragingen/incidenten binnen de politie. Ook onderzoeken naar bijvoorbeeld ambtelijke corruptie binnen de overheid vallen onder deze organisatie.

Welke andere regionale eenheid? België, Duitsland?  ;D
Er bestaan toch geen regio's meer nu?
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.