Vorming nationale politie

Auteur Topic: Vorming nationale politie  (gelezen 184258 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #360 Gepost op: 3 januari 2013, 18:08:24
Echt wel. 1 Nationale politie bestaande uit 10 regionale eenheden, bestaande uit een x-aantal robuuste basisteams.
Citaat van: Artikel 25 Politiewet
   1. Er is een landelijk politiekorps dat bestaat uit de volgende onderdelen:
        a. regionale eenheden, belast met de uitvoering van de politietaak;
        b. een of meer bij ministeriële regeling aan te wijzen landelijke eenheden, belast met de uitvoering van de politietaak;
        c. een of meer bij ministeriële regeling aan te wijzen ondersteunende diensten.
    2. Er is een regionale eenheid in elk van de arrondissementen, genoemd in de Wet op de rechterlijke indeling.
    3. Bij ministeriële regeling kan een gebied waarin een regionale eenheid de politietaak uitvoert worden opgedeeld in meerdere gebieden waarin een regionale eenheid de politietaak uitvoert.
    4. Een regionale eenheid kan in territoriale onderdelen worden verdeeld. Een territoriaal onderdeel kan slechts gelegen zijn in één regio, genoemd in de bijlage, bedoeld in artikel 8 van de Wet veiligheidsregio’s, tenzij Onze Minister, op een gezamenlijk verzoek van de betrokken burgemeesters en officieren van justitie, besluit dat een territoriaal onderdeel in meerdere regio’s gelegen is.


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #361 Gepost op: 3 januari 2013, 18:10:34
Echt wel. 1 Nationale politie bestaande uit 10 regionale eenheids, bestaande uit een x-aantal robuuste basisteams.

Oh, dus eigenlijk zijn we teruggegaan van 26 naar 10 regio's.
Ja, dan blijft het dus toch nog mogelijk om een andere regio deze ongevallen te laten onderzoeken.

Bedankt voor de antwoorden.  O0
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #362 Gepost op: 3 januari 2013, 18:39:01


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #363 Gepost op: 3 januari 2013, 19:48:20
http://www.herhaling.nl/ceremonile-start-nationale-politie-/4125/

Met in de eerste seconden 4 BMW K1600GT's? :)
Als ik hardop mag kuchen: Dienst Infra Eenheid Den Haag *kuch*

Iig de oude 'VP HGL'


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #364 Gepost op: 3 januari 2013, 19:52:58
Ik vond het wel grappig om het "verschil" te zien, vandaag moest ik toevallig 8844 bellen, werd nog wel door de computer doorverbonden met zaanstreek waterland, maar de servicemedewerker nam al netjes op met noordwest3...  :P

Wat leuk dat ze dan opneemt met een niet bestaande regio...  ;D de naam Noordwest3 is voor de NP nog nooit gevallen volgensmij  ::)
Is een veelgebruikte (interne) naam voor de (al jarenlange) samenwerking tussen NHN/KE/ZaWa van verschillende diensten/afdelingen binnen de korpsen.

Overigens mag de Eenheidsnaam niet meer genoemd worden aan de telefoon. Heb het protocol nog niet gelezen maar hij is er wel.

Waar ze voorheen bij ons op moesten nemen met "Goedenmiddag/morgen/avond Politie Kennemerland u spreekt met ..... wat kan ik voor u doen?"
moeten mijn collega's van het LTP nu opnemen met "Goedenmiddag/morgen/avond u spreekt met de Politie met ...... wat kan ik voor u doen?"


Rickvb

  • Ambulance / Brandweer / Reddingsbrigade
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 565
Reactie #365 Gepost op: 3 januari 2013, 19:55:08
Wat leuk dat ze dan opneemt met een niet bestaande regio... de naam Noordwest3 is voor de NP nog nooit gevallen volgensmij  ::)

Haha sorry Jeroen, mijn fout denk ik  98uiye

Het was toch wel iets met Noordwest of praat ik nu nog meer onzin?  ::) excuus!


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #366 Gepost op: 3 januari 2013, 19:57:59
Haha sorry Jeroen, mijn fout denk ik  98uiye

Het was toch wel iets met Noordwest of praat ik nu nog meer onzin?  ::) excuus!

 ;)

Het is Eenheid Noord-Holland nu  :) (heb hierboven nog gesproken over een niet bestaande "regio". Erg wennen nog hoor die nieuwe termen haha...)
(Binnen die eenheid wel nog de districten, NHN, ZaWa, KE. De voormalige korpsen zijn nu de districten)


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #367 Gepost op: 3 januari 2013, 19:59:50
Haha sorry Jeroen, mijn fout denk ik  98uiye

Het was toch wel iets met Noordwest of praat ik nu nog meer onzin?  ::) excuus!
Het is Noord-Holland ( http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Nationale_politie_(Nederland) ).


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #368 Gepost op: 3 januari 2013, 20:00:51
Overigens mag de Eenheidsnaam niet meer genoemd worden aan de telefoon. Heb het protocol nog niet gelezen maar hij is er wel.

Ik heb het wel gelezen en dat klopt idd.


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #369 Gepost op: 3 januari 2013, 21:38:07
Nog een kijktip: om 16:15 wordt op Ned1 de officiele start van de nationale politie uitgezonden. Waaronder ook de officiele beediging van Bouman.

Gerard Bouman beëdigd als korpschef nationale politie

http://www.politie.nl/nieuws/2013/januari/3/00-start-nationale-politie-op-tv.html
Laatste update: 03-01-2013 | 16:27

Den Haag - Donderdagochtend vond in de Ridderzaal in Den Haag de officiële beëdiging van Gerard Bouman tot korpschef van de nationale politie plaats. Tijdens de ceremonie hielden minister Opstelten, korpschef Gerard Bouman, en de Almeerse recherchecoördinator Arjan van de Kamp een speech. Vanaf 16.15 uur zendt omroep MAX de beelden uit.

Speeches
Lees hier de speeches van minister Opstelten, korpschef Gerard Bouman en Arjan van de Kamp.

Tijdens de ceremonie werden de onderstaande twee filmpjes vertoond. Een over de historie van de politie en een waarin medewerkers hun mening geven over de nationale politie.

Omroep Max zendt een uitgebreid verslag van de bijeenkomst uit vanaf 16.15 uur op Nederland 1. De uitzending is ook te zien via www.uitzendinggemist. Het NOS-journaal besteedt eveneens ruimschoots aandacht aan de ceremonie.

Nederland en de politie (quotes)
Nederland en de politie (quotes)
politie·    
Gepubliceerd op 3 jan 2013
Quotes over de vorming van de nationale politie
Samen sterk in de hulpverlening!