Discussie over brandweerkraan Den Haag

Auteur Topic: Discussie over brandweerkraan Den Haag  (gelezen 33613 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Snyper

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 614
Reactie #50 Gepost op: 1 augustus 2010, 21:05:51
Voor wat wordt die nou werkelijk ingezet?
Hij hangt in ieder geval aan uitrukvoorstellen mbt de tram en rijd mee bij een melding auto te water.

Als we die uitrukken even niet meetellen, is het een apparaat wat wel erg minimaal eruit gaat/nodig is.


Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Reactie #51 Gepost op: 1 augustus 2010, 22:16:41
Voor wat wordt die nou werkelijk ingezet?
Hij hangt in ieder geval aan uitrukvoorstellen mbt de tram en rijd mee bij een melding auto te water.

Als we die uitrukken even niet meetellen, is het een apparaat wat wel erg minimaal eruit gaat/nodig is.


De uitrukken t.b.v.het hersporen van trams is misschien wel de reden dat de gemeente 's Gravenhage nog steeds de grote kraan op sterkte heeft staan bij de brandweer.
De reden dat de brandweer met deze taak is belast heeft als belangrijkste oorzaak dat geen andere organisatie 365/7/24 zo paraat is als de brandweer.
Dus is in 's Gravehage is het hersporen van trams een van de kerntaken van de brandweer.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #52 Gepost op: 1 augustus 2010, 22:33:03
De reden dat de brandweer met deze taak is belast heeft als belangrijkste oorzaak dat geen andere organisatie 365/7/24 zo paraat is als de brandweer.

Zo'n beetje elke berger die er zijn brood mee verdient en (toch al) vast zit aan de opkomsttijden van CMI/CMV ....
Kan me niet voorstellen dat het ''goedkoper'' is om 24/7/365 een grote kraan en twee fulltime medewerkers in dienst te hebben  ::)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #53 Gepost op: 1 augustus 2010, 22:35:20
Zo'n beetje elke berger die er zijn brood mee verdient en (toch al) vast zit aan de opkomsttijden van CMI/CMV ....
Kan me niet voorstellen dat het ''goedkoper'' is om 24/7/365 een grote kraan en twee fulltime medewerkers in dienst te hebben  ::)

zit er een vaste bemanning op of een springbemanning?  ??? :)


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #54 Gepost op: 1 augustus 2010, 22:51:00
zit er een vaste bemanning op of een springbemanning?  ??? :)

Een springbemanning die zowel de GK als de 7840 kan bemannen :

http://www.regio15.nl/brandweer/brwvoertuigen/234-157480


Pyro_loe

  • Oranje Kolom
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 968
  • OvD-Bevolkingszorg
Reactie #55 Gepost op: 2 augustus 2010, 09:01:38
Heilige huisjes in brandweerland, dat wordt nog wat op onze strategische reis.  :-X
Safety is the state of being "safe", the condition of being protected against physical, social, spiritual, financial, political, emotional, occupation


Snyper

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 614
Reactie #56 Gepost op: 2 augustus 2010, 09:18:28
Een springbemanning die zowel de GK als de 7840 kan bemannen :

http://www.regio15.nl/brandweer/brwvoertuigen/234-157480

Die KK kan ook afgevoerd worden.
De TWH die hij standaard zou moeten rijden kan dan op Rijswijk geplaatst worden. Is ook dichtbij de A4/A12/A13.


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #57 Gepost op: 2 augustus 2010, 14:36:40
Die KK kan ook afgevoerd worden.
De TWH die hij standaard zou moeten rijden kan dan op Rijswijk geplaatst worden. Is ook dichtbij de A4/A12/A13.

Je kan het ook andersom bekijken. Wat dacht je van een extra voertuig op Leidschenveen? Zoals een HV bijvoorbeeld. Waar die dan vandaan moet komen weet ik ook niet (Leidschendam?) zodat je in elk geval snel op de snelwegen bent, daar gebeurt immers het nodige. Zo krijg je ook een betere spreiding van het materieel en die 2 man op Leidschenveen zitten minder duimen te draaien...


Snyper

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 614
Reactie #58 Gepost op: 2 augustus 2010, 14:56:28
Je kan het ook andersom bekijken. Wat dacht je van een extra voertuig op Leidschenveen? Zoals een HV bijvoorbeeld. Waar die dan vandaan moet komen weet ik ook niet (Leidschendam?) zodat je in elk geval snel op de snelwegen bent, daar gebeurt immers het nodige. Zo krijg je ook een betere spreiding van het materieel en die 2 man op Leidschenveen zitten minder duimen te draaien...

HV-en zijn er al in overschot.
Verplaatsen naar Leidschenveen is denk ik geen optie. Dat rayon is afgedekt door Zoetermeer en Rijswijk.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #59 Gepost op: 11 augustus 2010, 13:00:30
zit er een vaste bemanning op of een springbemanning?  ??? :)

Een bemanning die dus springt tussen een haakarmvoertuig met kraan en de grote kraan ...
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !