Discussie over brandweerkraan Den Haag

Auteur Topic: Discussie over brandweerkraan Den Haag  (gelezen 33594 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

petre

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 314
Reactie #60 Gepost op: 13 augustus 2010, 22:59:32
Als de 9 burgemeesters in de veiligheidsregio Haaglanden er nu van overtuigd zijn dat de GK nuttig is om te hebben en in te zetten, waarom zouden wij het dan hier moeten goed- of afkeuren? De beslissing is niet aan ons en men vindt toch dat het nut heeft.
Dat zal dan wel te maken hebben met de meldingen waarvoor hij wordt ingezet (tram en auto/waterongevallen), kennelijk wordt dat door het korps Haaglanden ( geen aparte korpsen meer!), de veiligheidsregio en de burgemeesters als waardevol geacht.

Er wordt nog zat ander gemeenschapsgeld over de balk gegooid voor symboolpolitiek. 1 GK en 2 FTE kan er ook wel vanaf. Zolang de beslissers het er maar over eens zijn.


Piles

  • Geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,157
Reactie #61 Gepost op: 13 augustus 2010, 23:02:02
Er wordt nog zat ander gemeenschapsgeld over de balk gegooid voor symboolpolitiek. 1 GK en 2 FTE kan er ook wel vanaf.
Drogreden...

Citaat
Zolang de beslissers het er maar over eens zijn.
Bedenk even wat een forum precies is ;)
Een plaats waar mensen discussiëren over zaken waar ze niet direct invloed op hebben.


petre

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 314
Reactie #62 Gepost op: 13 augustus 2010, 23:05:49
En de conclusie is dat we er ook geen invloed op hebben en dat we het oneens zijn. What more to say?


Snyper

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 614
Reactie #63 Gepost op: 14 augustus 2010, 10:54:05
Als de 9 burgemeesters in de veiligheidsregio Haaglanden er nu van overtuigd zijn dat de GK nuttig is om te hebben en in te zetten, waarom zouden wij het dan hier moeten goed- of afkeuren? De beslissing is niet aan ons en men vindt toch dat het nut heeft.
Dat zal dan wel te maken hebben met de meldingen waarvoor hij wordt ingezet (tram en auto/waterongevallen), kennelijk wordt dat door het korps Haaglanden ( geen aparte korpsen meer!), de veiligheidsregio en de burgemeesters als waardevol geacht.

Er wordt nog zat ander gemeenschapsgeld over de balk gegooid voor symboolpolitiek. 1 GK en 2 FTE kan er ook wel vanaf. Zolang de beslissers het er maar over eens zijn.

De burgemeesters weten zelf echt niks af van de nut en noodzaak van een GK. Ze worden op een bepaald spoor gezet door een cdt van de brandweer. En als die een mooi verhaal maakt krijg je dus die situatie dat die er staat.


tower-ladder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,406
Reactie #64 Gepost op: 17 augustus 2010, 13:43:27
Citaat
De burgemeesters weten zelf echt niks af van de nut en noodzaak van een GK. Ze worden op een bepaald spoor gezet door een cdt van de brandweer. En als die een mooi verhaal maakt krijg je dus die situatie dat die er staat.
Correct en dat geldt voor alle CDT in Haaglanden( overschot HV's) en in Nederland. Interne nieuws al gehoord, er komt gewoon weer een nieuwe grote kraan, besloten  door alle CDT'n van de veiligheidsregio.
Als de temperatuur van het water dat via het zolderraam naar binnen wordt gespoten gelijk is aan de temperatuur van het water dat via de voordeur naar


Snyper

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 614
Reactie #65 Gepost op: 17 augustus 2010, 14:16:38
Correct en dat geldt voor alle CDT in Haaglanden( overschot HV's) en in Nederland. Interne nieuws al gehoord, er komt gewoon weer een nieuwe grote kraan, besloten  door alle CDT'n van de veiligheidsregio.

Goeie keuze de GK te vervangen, kunnen we er weer jaren tegen aan.


mfrankena

  • MoWIS IM+
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 333
  • MoWis
    • Familie site
Reactie #66 Gepost op: 22 augustus 2010, 21:42:40
even een simpele vraag, hebben jullie enig idee wat de opkomsttijd is voor CMV danwel CMI ?! Als er een zwaar voertuig of auto in de plomp ligt, wil ik toch liever de GK t.p. als (max.) een uurtje wachten op CMV ;-)

Daarnaast heeft die berger geen OGS en is dus zeker in de stad en hier in Haaglanden/Westland al helemaal, niet echt best af als het echt een noodgeval is.
Nieuwe GK ? Helemaal geweldig! Zeker in steden waar veel trams rijden zou zo'n machine gewoon standaard in het pakket van de Brw thuis horen wat mij betreft!
Groeten, Martin.  MOtor WegInSpecteur (IM+) -- Rijkswaterstaat -- VWM Randstad  LET OP: Ik verkondig alleen mijn EIGEN mening, NIET die van mijn werkg


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #67 Gepost op: 22 augustus 2010, 21:46:42
Goeie keuze de GK te vervangen, kunnen we er weer jaren tegen aan.

Ah, de HV-I's zijn overbodig geworden? ;)


Piles

  • Geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,157
Reactie #68 Gepost op: 22 augustus 2010, 21:55:58
Nieuwe GK ? Helemaal geweldig! Zeker in steden waar veel trams rijden zou zo'n machine gewoon standaard in het pakket van de Brw thuis horen wat mij betreft!
Mag ik dan voortaan de politie ook bellen als ik met een lekke band sta? ;)


tower-ladder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,406
Reactie #69 Gepost op: 22 augustus 2010, 22:34:37
Citaat
Mag ik dan voortaan de politie ook bellen als ik met een lekke band sta
Hebben die daar dan verstand van,  0098

Citaat
Ah, de HV-I's zijn overbodig geworden?

Als het grote MSP Haaglanden onthult wordt zullen er een aantal HV's overbodig worden, dus hou Marktplaats/Ebay.nl maar in de gaten.  ;)
Rekenvoorbeeld:
OVD heeft opkomst tijd van 15 min, en vanuit twee standplaatsen is de hele regio te behappen. Opkomsttijd ven een HV is ook 15 min, dus hoeveel heb je er minmaal en maximaal nodig. Geen 9 stuks denk ik, en als je die bezuinigd, met personeel bespaar je pas, en dat dan is het heel verstandig om een bijzonder voertuig gewoon te vervangen en in dienst te houden.
Als de temperatuur van het water dat via het zolderraam naar binnen wordt gespoten gelijk is aan de temperatuur van het water dat via de voordeur naar