andere kleding

Auteur Topic: andere kleding  (gelezen 13282 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

jos1961

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 128
  • EHBO en EHV rode kruis sigma lid exbrw a,dam DAN o
Reactie #10 Gepost op: 4 augustus 2010, 15:31:05
De kleding die het landelijke indertijd heeft aangeschaft is ontworpen door frans molenaar is dus erg fasionata, maar niet draag vriendelijk voor de gebruikers/sters zeker de dames onder ons hebben een groot probleem met de broek die valt als een hobbezak om het lichaam.En amsterdam heeft inderdaad nog veelop voorraad liggen van deze kleding ,het is van het merk klm en door molenaar ontworpen in het amsterdamse hebben we onder tussen ook wat bodywarmers van g&s en truien van een andere fabrikant


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #11 Gepost op: 4 augustus 2010, 21:45:32
De kleding die het landelijke indertijd heeft aangeschaft is ontworpen door frans molenaar is dus erg fasionata, maar niet draag vriendelijk voor de gebruikers/sters zeker de dames onder ons hebben een groot probleem met de broek die valt als een hobbezak om het lichaam.En amsterdam heeft inderdaad nog veelop voorraad liggen van deze kleding ,het is van het merk klm en door molenaar ontworpen in het amsterdamse hebben we onder tussen ook wat bodywarmers van g&s en truien van een andere fabrikant

Dan is het met die hobbezak-uitvoering vast een ontwerp van een stagiair geweest van Frans M, maar dan dus uiteindelijk wel weer met een prijskaartje van Frans Molenaar erop...en bijbehorend honorarium.
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


Jasper

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 168
Reactie #12 Gepost op: 5 augustus 2010, 08:58:20
Weet iemand hoe lang die verplichte winkelnering bij KLM kleding nog doorloopt voor de NRK kleding? Of zijn afdelingen vrij om zelf te bepalen waar ze de kleding aanschaffen? Ik zou me kunnen voorstellen dat je een samenstelling kunt maken uit diverse leveranciers en daarmee rekening houden met het functioneel gebruik van de kleding. Daarnaast zou enige concurrentie wellicht ook de prijs wat kunnen drukken. En of iedereen er nu een beetje anders uit ziet maakt toch niet uit? Bij andere hulpverleningsdiensten als RAV en BRW is het gehele land ook niet gelijk gekleed. Wie maakt zich daar druk om? Mijns inziens gaat het meer om een bepaalde kleurstelling, gecombineerd met logo's, die de herkenbaarheid maken.
SB Calamiteiten UMCN / Event Medical Service Uden / Het Nederlandse Rode Kruis afd. Nijmegen


Chopsticks

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 302
Reactie #13 Gepost op: 5 augustus 2010, 16:00:32
De verplichte KLM kleding (via Wenaas) blijft net zolang totdat de ALV anders besluit. Aangezien er tot heden geen reden is om anders te besluiten (het gros van de afdelingen maakt zich op bestuurlijk niveau (het niveau waar het er toe doet) niet druk om), zal het nog wel even blijven.


Marnix

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 757
  • Ned. Rode Kruis
    • Rode Kruis
Reactie #14 Gepost op: 5 augustus 2010, 19:52:42
Afgelopen jaar is de kleding door een werkgroep opnieuw onder de loupe genomen en heeft er een oproep gestaan om ideeën en ervaringen door te geven. Dat is zo veel mogelijk verwerkt. Ook stond er een stand op Ivic vorig jaar, waarbij om ervaringen werd gevraagd. Vrijwel jaarlijks vinden aanpassingen in de kledinglijn plaats op verzoek van de gebruiikers.
CN NRK


Jasper

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 168
Reactie #15 Gepost op: 5 augustus 2010, 21:05:43
Als er jaarlijks toch aanpassingen plaatsvinden is het niet meer origineel. Is het dan niet mogelijk om te gaan voor een compleet ander (lees: functioneler) model?
SB Calamiteiten UMCN / Event Medical Service Uden / Het Nederlandse Rode Kruis afd. Nijmegen


Diederick

  • Student, vrijwilliger
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 96
  • SIGMA, NRK, COC, student HBO-V
Reactie #16 Gepost op: 5 augustus 2010, 22:54:50
Ik heb al wat afdelingen gezien hier in het Noorden, en doordat de kleding niet landelijk wordt aangeschaft zijn er natuurlijk wat kleine details die bij iedereen weer anders is. Zo miste ik bij mijn vorige afdeling het Rode Kruis embleem op de zak aan mijn rechterbeen, nu heb ik niet meer het venstertje waar je een ID achter kan schuiven en de trui is volgens mij zelfs binnen de afdelingen vaak verschillend. De tassen zijn vaak verschillend (bruin, rood, blauw, etc.). Bovendien zie ik in spotjes van het NRK mensen nog in de oude polo lopen. En de petten, als daar al een richtlijn voor bestaat, daar is helemaal geen touw aan vast te knopen.

Maar we zijn herkenbaar en daar gaat het om.

Waar ik meer problemen mee heb is dat de kleding niet lekker zit en nergens op lijkt. De broek is wel oké, maar de blouse!? Vreselijk. Alsof iedereen binnen het Rode Kruis zwaarlijvig is... bij zowel lange als kortere mensen valt op dat de breedte te ruim is genomen. Bovendien zit dat ding voor geen meter, zeker niet met dat opgeplakte RK logo achterop. Alsof je met een stuk karton op je rug loopt.
“Nothing in the world is more dangerous than a sincere ignorance and conscientious stupidity.”  - Martin Luther King Jr.


LarsAmbu

  • Aanstormend EHVer
  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 383
Reactie #17 Gepost op: 5 augustus 2010, 22:58:07
De afdeling in Emmen heeft de KLM kleding wel, en gaat geloof ik niet veranderen. Helaas als je het mij vraagt, er is zo veel meer moois te krijgen dan de klm kleding. :'(
Waar een wil is, is een weg.. Ik wil Ambulanceverpleegkundige worden. --------------------------------------------------------------------------------


Diederick

  • Student, vrijwilliger
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 96
  • SIGMA, NRK, COC, student HBO-V
Reactie #18 Gepost op: 5 augustus 2010, 23:15:34
Wat ik ook mis is een sobere uitvoering van het NRK uniform, voor EHBO bij bijvoorbeeld theatervoorstellingen, beurzen of andere indoor-evenementen waar het uitstralen van rust door kleding belangrijk is.

Zo ziet de GGD ons liever in casual kleding met alleen de oude polo o.i.d. ter herkenning.
“Nothing in the world is more dangerous than a sincere ignorance and conscientious stupidity.”  - Martin Luther King Jr.


Chopsticks

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 302
Reactie #19 Gepost op: 6 augustus 2010, 06:20:38
Wat ik ook mis is een sobere uitvoering van het NRK uniform, voor EHBO bij bijvoorbeeld theatervoorstellingen, beurzen of andere indoor-evenementen waar het uitstralen van rust door kleding belangrijk is.

Zo ziet de GGD ons liever in casual kleding met alleen de oude polo o.i.d. ter herkenning.
Ambulancepersoneel heeft ook geen andere 'rustige' kleding. Dus waarom zouden wij dat wel moeten? Deze discussie is trouwens al eens gevoerd, zoals met alles waren hier ook vele voor- en tegenstanders.

Afgelopen jaar is de kleding door een werkgroep opnieuw onder de loupe genomen en heeft er een oproep gestaan om ideeën en ervaringen door te geven. Dat is zo veel mogelijk verwerkt. Ook stond er een stand op Ivic vorig jaar, waarbij om ervaringen werd gevraagd. Vrijwel jaarlijks vinden aanpassingen in de kledinglijn plaats op verzoek van de gebruiikers.
Als er jaarlijks toch aanpassingen plaatsvinden is het niet meer origineel. Is het dan niet mogelijk om te gaan voor een compleet ander (lees: functioneler) model?
Nogmaals: de enige officiele kledinglijn, cq kledingvoorschrift is nog steeds zoals voorgeschreven door de ALV (de KLM kleding). Al het andere wordt (soms in wat mindere mate, dan anders) gedoogd, maar is niet de officele lijn.

Informeer anders eens bij het servicebureau wat de officiele kledinglijn is. Dan zul je hetzelfde antwoord krijgen als wat ik geef: De KLM kleding zoals aan te schaffen bij Wenaas.