andere kleding

Auteur Topic: andere kleding  (gelezen 13169 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #30 Gepost op: 28 september 2010, 01:12:35
Dit weekend hebben we een hulpverlening gedraaid waarbij collega's van diverse afdelingen aanwezig waren. Zo ook een afdeling die zijn kleding van GS betrok. Je kon de collega's op afstand op hun rug herkennen omdat het witte vlak rondom het Kruis op de rug van de jas compleet roze is geworden. Tevens laten de opgedrukte logo's voor op de borst los en scheuren in.

Eerder werd in een reactie gezegd dat het vreemd is dat het Rode Kruis als neutrale organisatie de te gebruiken kleding voorschrijft.

Dit heeft echter niets met neutraliteit te maken. Het motto van het Rode Kruis voor haar afdelingen is: "Samen Eén". Dat betekent dan ook dat we allemaal er hetzelfde bijlopen en bijrijden. Nou uit ervaring kan ik vertellen dat dat nog een hele klus gaat worden.
Kijk voor een goed voorbeeld maar een rond bij de Vierdaagse Nijmegen. Daar zie je de meest vreemde combinaties.

Jjaja, Samen Een, en dan allemaal verplicht rondlopen  in inadequate kleding.....
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


Diederick

  • Student, vrijwilliger
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 96
  • SIGMA, NRK, COC, student HBO-V
Reactie #31 Gepost op: 29 september 2010, 10:23:25

Jjaja, Samen Een, en dan allemaal verplicht rondlopen  in inadequate kleding.....
Inderdaad, als het landelijk bureau nou gewoon in passende, comfortabele en functionele kleding zou voorzien, was deze hele discussie overbodig. Dat we er allemaal hetzelfde uit moeten zien kan ik snappen, maar dat we er allemaal even maf en ongemakkelijk bij moeten lopen, is iets anders.
“Nothing in the world is more dangerous than a sincere ignorance and conscientious stupidity.”  - Martin Luther King Jr.


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #32 Gepost op: 3 oktober 2010, 22:08:50
Het zou voor het Rode Kruis wat mij betreft ook goede optie zijn om voor de pakken in blauw-gele kleurstelling te kiezen. Dat zie je steeds meer terug in de EHBO en is ook duidelijk voor de burger. Dat je van het rode kruis bent, kun je dan alsnog prima kenbaar maken door middel van het logo. Voor de ingetogen gelegenheden zul je dan nog wat anders moeten verzinnen.

Blauw+geel voor EHV'ers, turquoise+geel voor ambulance, rood+geel voor reddingsbrigade en groen+geel voor de GHOR. Wat wil je nog meer 8)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Diederick

  • Student, vrijwilliger
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 96
  • SIGMA, NRK, COC, student HBO-V
Reactie #33 Gepost op: 3 oktober 2010, 22:16:26
Het zou leuk zijn om EHBO'ers in dezelfde kleuren te krijgen, maar ik denk dat het Rode Kruis zich bewust onderscheid van andere EHBO-voorzieners.
“Nothing in the world is more dangerous than a sincere ignorance and conscientious stupidity.”  - Martin Luther King Jr.


amb

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 274
  • wat moet dat moet
Reactie #34 Gepost op: 4 oktober 2010, 16:49:12
Het zou leuk zijn om EHBO'ers in dezelfde kleuren te krijgen, maar ik denk dat het Rode Kruis zich bewust onderscheid van andere EHBO-voorzieners.
kijk dit is er weer 1 bewust onderscheiden waarom zijn rk meer of minder
tjonge wat een >>>>>>>>

oke zo even tussen door reageer hier maar niet op en terug ontopic


Golly

  • Medisch Milieukundig Adviseur en GAGS i.o. bij een GGD/VR
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,307
  • Hulpverlenen bij Rampen en Evenementen
    • Rode Kruis Den Haag
Reactie #35 Gepost op: 4 oktober 2010, 17:01:48
kijk dit is er weer 1 bewust onderscheiden waarom zijn rk meer of minder
tjonge wat een >>>>>>>>

oke zo even tussen door reageer hier maar niet op en terug ontopic

zeg Rik, wat is dit nou voor een kolder.... we hebben bij het rk ook andere functies als ehbo en hebben dus ook andere scholing, bovendien staat het rode kruis voor bepaalde waarden (de 7 grondbeginselen) die je niet 123 bij andere verenigingen terugvindt. Daarnaast maakt het rk deel uit van de rampenbestrijdingsketen.
We zijn niet beter, we zijn  anders en daarom hebben we een ander pakkie, en het rode kruis is hardstikke herkenbaar in haar kleding.
Vrijwillig: Evenementenhulpverlener, TL Noodhulpteam, Onderzoeker Nederlandse Rode Kruis


Diederick

  • Student, vrijwilliger
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 96
  • SIGMA, NRK, COC, student HBO-V
Reactie #36 Gepost op: 5 oktober 2010, 11:01:19
kijk dit is er weer 1 bewust onderscheiden waarom zijn rk meer of minder
tjonge wat een >>>>>>>>

oke zo even tussen door reageer hier maar niet op en terug ontopic
Beetje jammer dat je dat zo opvat en ook zo terugkoppelt, Rik.

Ik bedoel deels wat Golly al zegt, maar ik zie ook het belang van afscheidende kleding omdat het Rode Kruis naast EHBO voorziener ook een goed doel is. Goede doelen moeten reclame maken en ik zie het werk van de EHBO'ers zeker als het promoten van de naam van het Rode Kruis. Mensen zien EHBO posten die altijd sterk uitgedost zijn met vaandels en tenten van het Rode Kruis, evenals de vrijwilligers en de voertuigen die voorzien zijn van duidelijke NRK kenmerken; dat naar buiten toe treden zie ik als een belangrijk stukje PR.
“Nothing in the world is more dangerous than a sincere ignorance and conscientious stupidity.”  - Martin Luther King Jr.


FireStorm

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 24
Reactie #37 Gepost op: 7 oktober 2010, 12:46:24
Het Rode Kruis is meer dan alleen maar EHBO ... en de onderscheid van uniformen mag wat mij betreft zeker weten wel en het heeft niks te maken met het meer of minder zijn ..

Voor de rest sluit ik me bij de bovenste 2 aan!
Ex Rode Kruis Medewerker, Ex Sigma lid, Ex Dierenambulance medewerker..


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #38 Gepost op: 11 oktober 2010, 22:55:11
Het zou voor het Rode Kruis wat mij betreft ook goede optie zijn om voor de pakken in blauw-gele kleurstelling te kiezen. Dat zie je steeds meer terug in de EHBO en is ook duidelijk voor de burger. Dat je van het rode kruis bent, kun je dan alsnog prima kenbaar maken door middel van het logo. Voor de ingetogen gelegenheden zul je dan nog wat anders moeten verzinnen.

Blauw+geel voor EHV'ers, turquoise+geel voor ambulance, rood+geel voor reddingsbrigade en groen+geel voor de GHOR. Wat wil je nog meer 8)

Afgezien van de kwaliteit van de kleding, we zijn en blijven rode kruizers in een wereldwijde humanitaire organisatie, of ik ehbo om de hoek  verleen of in de noodhospitalen van Soedan, we werken allemaal onder het RK symbool.


Chopsticks

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 302
Reactie #39 Gepost op: 12 oktober 2010, 14:11:03
Afgezien van de kwaliteit van de kleding, we zijn en blijven rode kruizers in een wereldwijde humanitaire organisatie, of ik ehbo om de hoek  verleen of in de noodhospitalen van Soedan, we werken allemaal onder het RK symbool.
Het RK symbool is niet alleen een kruis! Het is ook een halve maan en een ruit!

Het Rode Kruis is meer dan alleen maar EHBO ... en de onderscheid van uniformen mag wat mij betreft zeker weten wel en het heeft niks te maken met het meer of minder zijn ..

Voor de rest sluit ik me bij de bovenste 2 aan!
Zoals al vaker gezegd, we hebben geen uniform meer bij het RK, we hebben een werkpak!