drank

Auteur Topic: drank  (gelezen 18133 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

benII

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 274
  • pluk de dag voor je in een vaas eindigt
Gepost op: 12 juli 2004, 16:11:40
hoi hoi

Wat zijn de regels bij jullie mbt tot het drinken van alcohol als jullie in uniform cq op de post zitten.

ik hoor het wel

max




Jos Kaldenhoven

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 313
  • How can I help you?
    • Jos Kaldenhoven fotografie
Reactie #1 Gepost op: 12 juli 2004, 16:36:20
Max, zonder de discussie gelijk af te willen kappen: er is eerder dit jaar al heel erg uitgebreid over alcoholgebruik gesproken tijdens inzetten(http://www.hulpverlening.net/forum/index.php?board=12;action=display;threadid=2991) Daar vind je ook tussen de regels door de mening van redders die vinden dat je gewoon niet mag drinken op de post

Toch is jouw vraag relevant als de reacties zich uitsluitend richten op de afspraken die de reddingbrigades hebben hierover.

Ik ben benieuwd!


Annemiek

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,285
  • Reddingsbrigade
Reactie #2 Gepost op: 12 juli 2004, 21:39:51
De jaren dat ik strandwacht heb gelopen in Domburg mochten we in onze 'uniformen' van en naar de post lopen,maar absoluut niet met een RB-shirt de kroeg in.
Ook bij de jaarlijkse BBQ moesten de shirts/truien uit danwel binnestebuiten....
  Ta


benII

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 274
  • pluk de dag voor je in een vaas eindigt
Reactie #3 Gepost op: 13 juli 2004, 10:04:45
thx annemiek

ik heb het inmiddels gelezen. Mijn vraag komt voort uit het feit dat ik op het strand liep te wandelen zo rond 1700 uur en dat de locale reddings brigade bij hun post liep met een open blikje bier....

dat maakte een vreemde niet proffi indruk. Ik mag als hv van het rk zelfs geen alcohol vrij bier drinken.

snap je

max


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #4 Gepost op: 13 juli 2004, 11:40:34
Duidelijke afspraken over drank, alleen tijdens georganiseerde feestjes (1 of 2 keer per jaar) en altijd iemand nuchter aanwezig, en laat op de avond. Bij voorkeur niet in brigade kleding, over het in brigade kleding naar de kroeg gaan zijn geen duidelijke afspraken wel een afspraak dat brigade kleding alleen voor brigade doeleiden gebruikt mag worden. Zlef vind ik het wel zo netjes om het uit te trekken, dag later moet je er weer mee lopen en heb je het nodig.

9910001
9910001


benII

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 274
  • pluk de dag voor je in een vaas eindigt
Reactie #5 Gepost op: 14 juli 2004, 14:05:20
ik zal ervan uitgaan dat het een bijzondere gelegenheid was. :-X


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #6 Gepost op: 15 juli 2004, 13:28:24
Ik heb de andere discussie ook gelezen, maar ik heb zelf een heel helder standpunt.

In Uniform/herkenbare kleding in functie geen alcohol.
Op en in de buurt van de post geen alcohol.
Een feestje op of bij de post lijkt me niet slim, daar zijn strandtenten genoeg voor...

Verder als je als medewerker herkenbaar/niet herkenbaar en in functie of niet in functie in de buurt van je post bent geen alcohol...

Stel je moet toch ff assisteren om een of andere redenen. dan zit je met een probleem.
Wil je op het strandliggen doe dat dus eigenlijk niet in je eigen werkgebied, of anders zonder alcohol of bij een incident ben je zodanig gecamoufleerd dat je niet aanwezig bent.

Maar ja, misschien ben ik wel een puritein op dit gebied..


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #7 Gepost op: 17 juli 2004, 16:16:18
Max,

Zeer terechte opmerking

Peter,

Het voorkomt een hoop gelazer als er iets gebeurd of als Max langs komt.


Ernst Brokmeier

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 528
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #8 Gepost op: 19 juli 2004, 16:27:36
Bij ons eenvoudige regel: Na zessen en als het materiaal is opgeruimd...dus zolang er nog wat te doen is niet. Daarbij natuurlijk altijd met mate en beleid.
[img]/img]


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #9 Gepost op: 20 juli 2004, 09:58:37
Dat kan als je een brigade bent die nooit wordt opgeroepen. Als je wél eens wordt opgeroepen en dat gebeurd ook wel eens "na zessen" kun je in de problemen komen. Ook al heb je maar een of twee biertjes op. Als alles goed gaat heb je kans dat het met een sisser afloopt. Als er ook maar iets fout gaat en een van de omstanders/politie ruikt de ook al na "ééntje"  aanwezige bierlucht lees ik de volgende dag geen kranten.

Geen gehoor geven aan de oproep met de mededeling "we hebben allemaal een biertje op" is ook niet goed voor de PR.  ;D
Ik snap niet wat er zo gezellig is aan bier. Bij onze club is het reuze gezellig en er wordt wat afgelachen, helemaal zonder drank!!

Als je drank wil, ga je toch naar de kroeg? (of naar de sportkantine ;D  ;D).

Henk