drank

Auteur Topic: drank  (gelezen 18219 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #20 Gepost op: 5 april 2005, 21:36:57
8.ALCOHOL EN VERDOVENDE MIDDELEN

Het is de medewerkers niet toegestaan tijdens de diensten alcohol en/of verdovende middelen te gebruiken, hiervan onder invloed te zijn, of (zichtbaar) in bezit te hebben.

Als men na de dienst in burgerkloffie nog even napraat, dan is dit verbod niet van kracht. En terecht .....


bAdemArk

  • Reddingsbrigade
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 547
  • Homo Sapiens Non Urinat In Ventum
    • RB Zwolle
Reactie #21 Gepost op: 5 april 2005, 22:59:28
Uiteraard is dit mogelijk (tenzij je nog moet rijden, natuurlijk)...

bAdemArk


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #22 Gepost op: 6 april 2005, 08:33:46
8.ALCOHOL EN VERDOVENDE MIDDELEN

Het is de medewerkers niet toegestaan tijdens de diensten alcohol en/of verdovende middelen te gebruiken, hiervan onder invloed te zijn, of (zichtbaar) in bezit te hebben.

Als men na de dienst in burgerkloffie nog even napraat, dan is dit verbod niet van kracht. En terecht .....

Lijkt me te gek, na de dienst een grote Joint 8) rond laten gaan ... Jij boft maar EHBO'r !

Henk


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #23 Gepost op: 6 april 2005, 10:00:21
Volgens mij loopt elders een vergelijkbare discussie :

http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=6656.0,
dit gaat over Roken door Rode Kruisers op de werkplek.
Maar de zelfde argumentatie gaat ook hier op.

Ik ben van mening dat je tijdens je werk niet rookt.
In de pauze heb geen bezwaar. Maar zeker niet binnen de eerste hulp posten..
Of je nu voor een rode kruis organisatie werkt of voor reddingsbrigade of een EHBO vereniging.

Je bent een professionele organisatie en je mag van medewerkers ook een professionele beroepshouding verwachten.
Dat betekend dat als je met  "klanten" praat geen sigaret in je mond of in je hand hebt, geen alchohol drinkt.
Natuurlijk kan je extra rookpauzes inlassen. maar dan zorg je voor een aflossing.

Verder heeft je werkgever (in dit geval het RK) te zorgen voor een rookvrije werkplek en ben je meestal op een openbaar toegankelijk terrein. Ook in de buitenlucht vind ik dat je een professionele beroepshoudig moet hebben.
Als dat problemen geeft met je bezetting is dat een probleem die moet oplossen. en niet om roken tijdens je hulpverleningen of bewaking toe te staan..

Voor onze organisatie geld zelfs, dat we niet in de buurt van de voertuigen, vaartuigen, eerste hulp en reddingsmaterialen, eerste hulp posten, roken.

Iedereen die zich niet conformeert aan de spelregels, moet een ander spelletje gaan spelen.
Verder maakt het niet uit of je wel of niet betaald word, dat is echt een onzin-argument.. Een vrijwillige werknemer heeft niet meer privilages als een betaalde werknemer..


Dezelfde argumenten als voor roken gelden ook voor drank, met dat verschil, dat middelen, ook geneesmiddelen, en drank je waarnemingsvermogen en reactie vermogen beinvloeden en je na het nuttigen van alcohol dus niet meer inzetbaar bent.. en dus ook niet meer ingezet mag worden..


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #24 Gepost op: 6 april 2005, 12:31:16
Lijkt me te gek, na de dienst een grote Joint 8) rond laten gaan ... Jij boft maar EHBO'r !

Henk

Dit zegt meer over jouw beleving van napraten dan over de mijne ...


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #25 Gepost op: 6 april 2005, 12:36:45
8.ALCOHOL EN VERDOVENDE MIDDELEN

Het is de medewerkers niet toegestaan tijdens de diensten alcohol en/of verdovende middelen te gebruiken, hiervan onder invloed te zijn, of (zichtbaar) in bezit te hebben.

Als men na de dienst in burgerkloffie nog even napraat, dan is dit verbod niet van kracht. En terecht .....

 



Terecht?? Mmm, bij ons blijft het verbod op het gebruik van verdovende middelen ook bij het napraten (en zelfs daarna nog) gewoon van kracht.

Henk


Matthijs

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 140
  • samenwerkend kunnen we meer.
    • Ontwerpers en bouwers van maatwerk interieurs
Reactie #26 Gepost op: 7 april 2005, 10:05:07
Waarom zou je zo nodig alcohol of verdovende middellen moeten gebruiken? Het tast je hersenen en je organen aan :'(

He boys we gaan lekker de kroeg in om ons lijf te vernietigen, wie gaat mee?

Matthijs


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #27 Gepost op: 7 april 2005, 10:36:44
Bovendien ben je bij het napraten de aangewezen ploeg om direkt weer in de boot te springen bij een vaak voorkomend nieuw alarm, en als je dan een verse ploeg moet laten komen omdat jij "aan de drank bent" sta je toch mooi voor paal en kost dat een extra 10 minuten!  ;D

Henk


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #28 Gepost op: 7 april 2005, 19:25:29
Bovendien ben je bij het napraten de aangewezen ploeg om direkt weer in de boot te springen bij een vaak voorkomend nieuw alarm, en als je dan een verse ploeg moet laten komen omdat jij "aan de drank bent" sta je toch mooi voor paal en kost dat een extra 10 minuten!  ;D

Henk
owww,vreemde gedachtgang  ???
Wat is er mis om een verse ploeg te laten uitrukken,komen die ook aan hun uitrukjes.En die 10 minuten wachten zouden ze anders ook moeten als er niet nagepraat zou hoeven worden.

En waarom voor paal staan?omdat je een feessie hebt?en door die pilsjes niet meer de uitruk kan doen.je hebt pas klote als je durft te zeggen,jongens  de uitruk is voor jullie..proost


uitkijk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 961
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #29 Gepost op: 7 april 2005, 19:49:07
Ben het volkomen met Henk eens. Bemanning op station en wij maar niet snappen waarom die @%*reddingboot zich nog niet inmeldt. Gewoon geen geestverruimende middelen.

Kees  :)