drank

Auteur Topic: drank  (gelezen 18139 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Ernst Brokmeier

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 528
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #30 Gepost op: 7 april 2005, 21:25:57
maar wat doen we dan met die flesjes rose en bier in de koelkast??..is toch zonde om weg te gooien?  8)
Bij ons wordt 's zomers regelmatig in het weekend ge-bbq'd, 's avonds na een dag hard werken,(op 1 van de twee mooiste terrassen van Zandvoort, namelijk die van beide posten). Wij (althans een gedeelte) drinken dan heerlijk een verdient drankje, happend aan een sateetje en genietend van de prachtige ondergaande zon: da's dus de beloning voor vrijwilligers die zich uren per dag/week/jaar uitsloven!
[img]/img]


Rescue Ranger

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,587
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #31 Gepost op: 7 april 2005, 21:40:34
maar wat doen we dan met die flesjes rose en bier in de koelkast??..is toch zonde om weg te gooien?  8)
Bij ons wordt 's zomers regelmatig in het weekend ge-bbq'd (op 1 van de twee mooiste terrassen van Zandvoort, namelijk die van beide posten), avonds na een dag hard werken, en wij (althans een gedeelte) drinkt dan heerlijk een verdient drankje, happend aan een sateetje en genietend van de prachtige ondergaande zon: da's dus de beloning voor vrijwilligers die zich uren per dag/week/jaar uitsloven!



Helemaal terecht, zolang je maar niet brallend over het balkon gaat. En draag zorg dat er altijd toch een ploeg "nuchter" is.

owww,vreemde gedachtgang ???
Wat is er mis om een verse ploeg te laten uitrukken,komen die ook aan hun uitrukjes.En die 10 minuten wachten zouden ze anders ook moeten als er niet nagepraat zou hoeven worden.

En waarom voor paal staan?omdat je een feessie hebt?en door die pilsjes niet meer de uitruk kan doen.je hebt pas klote als je durft te zeggen,jongens de uitruk is voor jullie..proost

Juist na een uitruk heb je tijd voor een goede evaluatie en een biertje na de goede of slechte afloop kan je mensen juist laten beseffen dat je als vrijwilliger soms minder prettige dingen te doen hebt. Gun je mensen die tijd!!!
En idd, toon dan ballen door tegen de RAC/ CPA of Kustwacht te zeggen, gaarne een ander alarmering ivm evaluatie, borreltje, feestje. Zolang het geen dagelijks terugkeerend fenomeen wordt kan je je dat als vrijwilliger veroorloven.
Of zorg dat er altijd een reserve ploeg "nuchter" is. Dan moet je dus ten aller tijden een meerdere ploegen systeem hebben zoals vele brandweer korpsen.
Elke hulpverlening start met communicatie.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #32 Gepost op: 8 april 2005, 00:06:16
Dus je moet twee ploegen hebben want je moet kunnen drinken?

Ik vind dat drinken niet zo belangrijk dat ik er 10 minuten dat een uitruk langer duurt en een tweede alarmploeg voor over heb.
Anders duurde het ook... , nee zo snel mogelijk, het kan iemands leven redden! Gezellig napraten gun ik iedereen, maar drank is daar niet voor nodig, dat is een misverstand. De meeste feestjes met drank waren helemaal niet zo leuk...

Henk


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #33 Gepost op: 8 april 2005, 00:45:26
De discussie loopt wel erg vreemd.

Zolang je in uniform bent, dan drink je geen alcohol en ook geen alcoholvrij bier.  

Ik ben jaren lid van een carnavalsvereniging geweest.
Hoe vreemd het ook mag klinken, voor ons gold de regel dat men in "officiële kleding" wel bier mag drinken, maar dat men moet voorkomen dat men "aangeschoten" raakt, oftewel dat buitenstaanders kunnen merken dat hij/zij alcohol op heeft.

De tweede waarschuwing was tevens de laatste, de derde keer kon je vertrekken....

Zodra je geen uniform meer aan hebt, mag je wat mij betreft gerust alcohol drinken, maar ook hier geldt dat in kennelijke staat verlaten van de post de reputatie van de organisatie kan schaden.

Als je dienst er op zit, dan is nog maar de vraag of je opnieuw mag uitrukken bij een alarm. Ook voor hulpverleners gelden de werktijd regelgevingen.

Een hulpverlener die (over)vermoeid is, vormt voor zichzelf en het s.o. een ongewenste risicofactor.

Een discussie of alcohol altijd meer kapot maakt dan je lief is, hoort niet bij dit onderwerp.


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #34 Gepost op: 8 april 2005, 10:09:39
Ik ben het eens met je EHBO-er, de discussie over drank moet gaan over de inzetbaarheid en de professionele houding en niet over dat drank meer kapot maakt dan je lief is.

Als je een feestje geeft, moet de dekking in het gebied met vergelijkbare uitruktijden en aankomst tijden gegarandeerd blijven. en daar zijn meerdere oplossingen voor...

Je snijd ook wel een ander punt aan. Oververmoeidheid en werktijden. Hier gelden ook voor vrijwilligers gewone arbeidstijden regelementen. Maar je moet je ook afvragen of je niet altijd een extra ploeg achter de hand houd, die je kan opschalen om dat de andere ploeg een (te) intensieve inzet heeft gehad..

Vreemd vind ik wel, dat in een post flesjes bier en rose te zijn te vinden en dat vrijwilligers RECHT hebben op een feesie..
In mijn opinie mag een personeelsfeesie best en ook wel elke week, maar ook daar blijf je professionele houding houden ook al ben je niet in uniform.


Rescue Ranger

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,587
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #35 Gepost op: 8 april 2005, 10:22:46
Je snijd ook wel een ander punt aan. Oververmoeidheid en werktijden. Hier gelden ook voor vrijwilligers gewone arbeidstijden regelementen. Maar je moet je ook afvragen of je niet altijd een extra ploeg achter de hand houd, die je kan opschalen om dat de andere ploeg een (te) intensieve inzet heeft gehad..

Dus Peter, toon ballen en laat ook een andere ploeg op komen. Het gaat niet om het biertje, als alcoholische versnapering, maar om de evaluatie en het rustmoment. De meeste vrijwilligers hebben naast hun vrijwillige inzet ook een baan. En er is geen ARBO commissie de ATB controleert op een reddingspost.

Vreemd vind ik wel, dat in een post flesjes bier en rose te zijn te vinden en dat vrijwilligers RECHT hebben op een feesie..
In mijn opinie mag een personeelsfeesie best en ook wel elke week, maar ook daar blijf je professionele houding houden ook al ben je niet in uniform.


Ehh, Peter. Er is een nuance verschil wat de één ziet als personeelsfeest en de ander als een gezellige zomerdagafsluiting. Tijdens personeels feestjes is niemand in operationele kleding, maar na het opruiemn vanhet materiaal en het schoonmaken van de reddingspost ga ik genieten op het balkon van de reddingspost en mag ik dan GEEN biertje nemen? Terwijl ik de zon onder zie gaan met de wetenschap dat ook ik morgen weer op dit strand actief bezig ben met één van de operationele en preventieve taken van de reddingsbrigade.
Elke hulpverlening start met communicatie.


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #36 Gepost op: 8 april 2005, 10:48:32
Wat mag of niet mag, bepaald je bestuur van jou clubje.
 ;D

Dus Peter, toon ballen en laat ook een andere ploeg op komen.
 Dat doen we ook..

Het gaat niet om het biertje, als alcoholische versnapering, maar om de evaluatie en het rustmoment.
Ons bestuur beleid zegt geen alcohol, en/of drugs of andere geestverruimende middelen op de post.. Die evaluatie en rust moment is natuurlijk erg belangrijk. maar helaas zonder biertje, maar een cola mag natuurlijk wel..

De meeste vrijwilligers hebben naast hun vrijwillige inzet ook een baan. En er is geen ARBO commissie de ATB controleert op een reddingspost.
Tja, bekend probleem, maar wel iets als operationeel verantwoordelijk manager of als bestuur rekening mee te houden..

Ehh, Peter. Er is een nuance verschil wat de één ziet als personeelsfeest en de ander als een gezellige zomerdagafsluiting. Tijdens personeels feestjes is niemand in operationele kleding,
Toppie, zo zou ik het ook doen, en een oproepclubje paraat of wel op feesie, maar dan geen alcohol.

maar na het opruiemn vanhet materiaal en het schoonmaken van de reddingspost ga ik genieten op het balkon van de reddingspost en mag ik dan GEEN biertje nemen? Terwijl ik de zon onder zie gaan met de wetenschap dat ook ik morgen weer op dit strand actief bezig ben met één van de operationele en preventieve taken van de reddingsbrigade.
Helaas Rolf, ga lekker genieten van de ondergaande zon. maar helaas op de post zonder dat lekkere koude biertje. Wil je beslist dat biertje, moet je naar het terrasje iets verder op, maar dan zonder herkenbare kleding..
Tenminste volgens ons beleid dan..


Ernst Brokmeier

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 528
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #37 Gepost op: 8 april 2005, 11:27:56
En er is geen ARBO commissie de ATB controleert op een reddingspost.
Wij hebben wel een arbo commissie.... ;D
maar goed is al het bovenstaand niet vergelijkbaar met de vrijdagmiddagborrel op kantoor??
[img]/img]


Rescue Ranger

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,587
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #38 Gepost op: 8 april 2005, 11:28:31
Wat mag of niet mag, bepaald je bestuur van jou clubje.
 ;D

Ben ook heel blij met een berstuurslid als Erny

;D
Elke hulpverlening start met communicatie.


Ernst Brokmeier

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 528
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #39 Gepost op: 8 april 2005, 11:55:31
Ben ook heel blij met een berstuurslid als Erny

;D
Onderstaande stond al in het boek voordat ik het bestuur betrad  8)

Strandboek deel 3: bestuur & richtlijnen, Hoofdstuk 4: Taakomschrijvingen, lid 3: Taakomschrijving posters, staat als 1 van de punten:
•Gebruik van alcohol is toegestaan, nadat het materiaal is opgeborgen, de post is opgeruimd en na 18.00 uur.
[img]/img]