drank

Auteur Topic: drank  (gelezen 18332 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Lars Carree

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 194
  • "Huil maar niet zuster, de broeder troost je wel"
Reactie #60 Gepost op: 10 april 2005, 10:57:25
Henk,
het strand van zandvoort is echt niet om 18.00 leeg. Dit strand is zomers nooit leeg, ook niet s'nachts.

Als je mijn vorig bericht leest zorgen wij er altijd voor dat er een minimale uitrukploeg nuchter is. Zodat er tenminste 1 hulpverleningsboot, 1 hulpverleningsvoertuig en een centralist stanby zijn.

En de rest van de aanwezige, ja die kunnen dan wel een drankje nemen. Als tenminste de materialen zijn opgeruimd.

Soms is dat al om 20.00, op een (slechte) rustige stranddag. Maar meestal zal dat rond 22.00 en regelmatig pas om 2.00 ivm een langdurende zoekactie.


Annemiek

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,285
  • Reddingsbrigade
Reactie #61 Gepost op: 10 april 2005, 11:02:49
Annemiek, kijk als een brigade het zo doet vind ik het prima, drank na afloop en altijd daar aanwezig: één uitrukploeg nuchter. En met de brandweer schermen als zijnde "professioneel",  ??? ik zou niet alles wat de brandweer doet per definitie professioneel noemen, zo van de brandweer doet het dus is het professioneel

Ik vind het onverkoopbaar als je als reddingsbrigade met een man of tien op de post zit en er komt iemand binnen gerend, wijzend op het SO voor de kust dat alsmaar vaker onder water verdwijnt. Ja mijnheer rustig mijnheer, we piepen even een ploeg op die is hier met tien minuten... Zou zeggen, neem een stoel dan gaan we wellicht naar een mooie redding kijken... Biertje??

Henk

In het geval dat men nog op de post zit,al is deze gesloten, (ze zien je toch wel zitten) zouden er eigenlijk een aantal alcohol-vrij moeten blijven.
Maar als iedereen naar huis gaat en daar gaat pimpelen,prima,de dienst zit er toch op!
  Ta


Albert Dijkstra

  • Gast
Reactie #62 Gepost op: 10 april 2005, 11:05:54
Wedden dat ze ons niet zien zitten annemiek?... :D


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #63 Gepost op: 10 april 2005, 11:59:22
Henk,
het strand van zandvoort is echt niet om 18.00 leeg. Dit strand is zomers nooit leeg, ook niet s'nachts.

Als je mijn vorig bericht leest zorgen wij er altijd voor dat er een minimale uitrukploeg nuchter is. Zodat er tenminste 1 hulpverleningsboot, 1 hulpverleningsvoertuig en een centralist stanby zijn.

En de rest van de aanwezige, ja die kunnen dan wel een drankje nemen. Als tenminste de materialen zijn opgeruimd.

Soms is dat al om 20.00, op een (slechte) rustige stranddag. Maar meestal zal dat rond 22.00 en regelmatig pas om 2.00 ivm een langdurende zoekactie.

Daar ben ik het dus helemaal mee eens. Maar ik nam zandvoort als voorbeeld omdat ik dacht dat RR daar bij zit en die het prima vindt samen met Jeff en Erney daar een biertje te drinken met alles dicht en de mensen te verwijzen naar de volgende ploeg die hopelijk wel nuchter is gebleven:

en toch blijft het lastig..hik...volgende situatie: kom net thuis..bijna 5 uur...paar glaastjes op. ben niet op de post, maar op mijn nachtkastje ligt wel een pieper. Als die dus nu af gaat ga ik niet naar het strand (gelukkig zijn er nog meer

Maar hopelijk niet allemaal...

Henk


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #64 Gepost op: 10 april 2005, 12:03:51
Wedden dat ze ons niet zien zitten annemiek?... :D

Dat is ook zo wat, je verstoppen omdat je op dat monent even geen hulp wil verlenen...

Henk


Lars Carree

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 194
  • "Huil maar niet zuster, de broeder troost je wel"
Reactie #65 Gepost op: 10 april 2005, 12:26:59
Klopt RR en Erny zitten ook bij Rb. Zandvoort net als ik.
Daarom kunnen RR en Erny drinken en blijf ik altijd nuchter... :laugh:


bAdemArk

  • Reddingsbrigade
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 547
  • Homo Sapiens Non Urinat In Ventum
    • RB Zwolle
Reactie #66 Gepost op: 10 april 2005, 15:13:29
Dat is ook zo wat, je verstoppen omdat je op dat monent even geen hulp wil verlenen...

Henk

Het is natuurlijk makkelijk praten over drank op een post, als je zelf geen hulppost hebt. :D

Maar na afloop een biertje kan m.i. het beste gewoon in het clubhuis (met mate), of in mijn geval ('s zomers) op de camping. De andere campinggasten zullen ongetwijfeld zien dat de mensen van de strandwacht een biertje doen, maar ik heb daarover nog nooit iets negatiefs gehoord. Bovendien zijn de hulpposten op dat moment onbezet en de alarmploeg is standby voor de alarmcentrale. Dus ik maak me er dan ook niet echt druk om.

Zo af en toe is er (na de drukte, dus 's avonds) wel eens een BBQ op het strand, waarbij een aantal aangewezen leden (alarmploeg) nuchter blijft. Dus dat gedeelte is dan ook afgedekt.

Eigenlijk is er niets mooiers dan op het strand een lekker koel biertje te drinken na een lange dag van drukte. Daarvoor kunnen we gelukkig bij post van de buren terecht! En zij lusten ook wel eens een campingbiertje van ons....  ;D

Ik zie de zomer nu al weer helemaal zitten!

bAdemArk


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #67 Gepost op: 10 april 2005, 16:22:23
Het is natuurlijk makkelijk praten over drank op een post, als je zelf geen hulppost hebt. :D


Ik zie de zomer nu al weer helemaal zitten!

bAdemArk

Ja, maar wij zijn vaak wel van 11.00 - 18.00 uur op de boot.  Daar krijg je met warm weer ook dorst van.  ;D

Henk


Albert Dijkstra

  • Gast
Reactie #68 Gepost op: 10 april 2005, 17:28:13
Henk, waaruit trek je de conclusie dat wij ons verstoppen omdat we geen hulp willen verlenen? ? ?


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #69 Gepost op: 10 april 2005, 18:14:11
Wedden dat ze ons niet zien zitten annemiek?... :D

Hieruit. ;D
En drinken doe je omdat je dat wil, ook al kun je daarna geen hulp meer verlenen.
Sorry als ik daar niets van begrijp, als niet drinker bedoel ik. Ik zet mijn schoenen en mijn pak zo neer dat ik ze zo snel mogelijk aan kan trekken. Ik kijk wat de snelst mogelijke weg is naar de boot. Om de dag gaat iemand kijken (ook 's winters) of de boot er nog puik en uitrukgereed bij ligt. Als ik een aktie hoor en het is net even te ver weg erger ik me groen.

De gedachte dat ik een uitruk zou moeten missen voor een biertje...
Sorry als ik daar niets van begrijp.

Henk