drank

Auteur Topic: drank  (gelezen 18125 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #40 Gepost op: 8 april 2005, 12:36:04
Julie hebben al een beleid !!

Maar bij jullie sluiten de tent waarschijnlijk na 18:00 uur.., word er geen dienstverlening meer verleent,
Strandbezoekers na 18:00 uur worden niet meer geholpen als ze in de problemen zitten..

Offe begrijp ik het nu verkeerd..???


Ernst Brokmeier

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 528
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #41 Gepost op: 8 april 2005, 13:00:06
Julie hebben al een beleid !!

Maar bij jullie sluiten de tent waarschijnlijk na 18:00 uur.., word er geen dienstverlening meer verleent,
Strandbezoekers na 18:00 uur worden niet meer geholpen als ze in de problemen zitten..

Offe begrijp ik het nu verkeerd..???
ja..het is een of/of beleid. Er staat als je goed leest: als het materiaal opgeruimd is etc..dus als het mooi weer is en we tot 10 uur 's avonds bezig zijn dan wordt er dus niet gedronken...er wordt in ieder geval nooit gedronken voor 18.00.
Dienstverlening wordt het gehele jaar door 24/365 verleend. Hiervoor is een alarmeringsploeg beschikbaar en Ja zomers zit hier enige overlap met de postbemanningen bij. Er is dus een losse groep voor alarmeringen 's nachts, 's avonds, buiten het seizoen etc..
[img]/img]


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #42 Gepost op: 8 april 2005, 13:08:25
Helemaal toppie.. ben trots op jullie ;D


Rescue Ranger

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,587
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #43 Gepost op: 8 april 2005, 13:14:01
Citaat
Gebruik van alcohol is toegestaan, nadat het materiaal is opgeborgen, de post is opgeruimd en na 18.00 uur

Dit is inderdaad één van de reglementen die we in 1996 zijn gestart met het eerste "paperback uitvoeringen" van het richtlijnen boek van de Zandvoortse Reddingsbrigade
Elke hulpverlening start met communicatie.


Jeff

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 308
Reactie #44 Gepost op: 8 april 2005, 13:55:29
Wij melden ons eerst uit voordat het bier opengaat... Verder ben ik van mening, als je in staat bent om te rijden(volgens de wet), ben je ook in staat om te varen. Je blijft toch een vrijwilligersclub, dan moet een biertje toch kunnen na alle werkzaamheden.


Matthijs

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 140
  • samenwerkend kunnen we meer.
    • Ontwerpers en bouwers van maatwerk interieurs
Reactie #45 Gepost op: 8 april 2005, 18:56:42
Wij melden ons eerst uit voordat het bier opengaat... Verder ben ik van mening, als je in staat bent om te rijden(volgens de wet), ben je ook in staat om te varen. Je blijft toch een vrijwilligersclub, dan moet een biertje toch kunnen na alle werkzaamheden.

Ja je kan best rijden met een biertje, maar wat zal het so ervan denken als je met een dranklucht na een (1)biertje gaat hulpverlenen ???

Matthijs


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #46 Gepost op: 9 april 2005, 16:42:05
Ik denk zelf dat als je leden hebt die drank belangrijker vnden dan de hulpverlening, je je ledenbestand maar wat moet gaan opschonen. Of een andere insteek moet zoeken: niet al maar roepen dat "erkenning" en "professionalisering" zo belangrijk voor je zijn. Het is "of, of" en niet "en, en".

Henk


Lars Carree

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 194
  • "Huil maar niet zuster, de broeder troost je wel"
Reactie #47 Gepost op: 9 april 2005, 16:51:41
Een biertje moet kunnen. Op onze post is de regel maar 18.00 en als de materialen zijn opgeruimd. Dit houdt op een mooie dag dus in dat het pas om 23.00 op tafel komt. aar dat houd niet in dat er elke dag bier wordt gedronken. Ik denk zelf ong. 1x per week

Ook zorgen wij ervoor dat er een minimale ploeg, 4 man, nuchter blijft om hulp te verlenen mocht het nodig zijn.

En Henk...! bier heeft totaal niks met professionalisering te maken. Kijk eens naar de koelkast op een brandweerkazerne, koelkast op een knrm-boothuis en zelfs bij de politie (en dit is uit ervaring).

Als er iets gebeurt en iemand heeft drank op, ook al één slokje, dan word deze niet ingezet. Of wel, maar dan als koffie-verzorger en warme soep mocht het nodig zijn. Maar in de hulpverlening krijgt deze persoon geen rol....


Annemiek

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,285
  • Reddingsbrigade
Reactie #48 Gepost op: 9 april 2005, 17:02:15
Ik denk zelf dat als je leden hebt die drank belangrijker vnden dan de hulpverlening, je je ledenbestand maar wat moet gaan opschonen. Of een andere insteek moet zoeken: niet al maar roepen dat "erkenning" en "professionalisering" zo belangrijk voor je zijn. Het is "of, of" en niet "en, en".

Henk 

Ik vind niet dat je het moet zien als mensen die drank belangrijker vinden dan de hulpverlening...
Het is een afsluiting van de dag,de dienst zit erop en dus mag er best wat gedronken worden.Het is de eigen tijd van de leden op dat moment.
Je kan niet eisen dat je leden nooit mogen drinken omdat ze elk moment paraat moeten kunnen staan.
Dan moet je echt piketdiensten invoeren waarbij men weet dat ze die week dienst hebben en dus een week zonder drank moeten doorkomen.
En zie dat maar eens voor elkaar te krijgen bij een RB.
  Ta


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #49 Gepost op: 9 april 2005, 17:32:17
7In mijn opinie mag een personeelsfeesie best en ook wel elke week, maar ook daar blijf je professionele houding houden ook al ben je niet in uniform.

Post kan twee dingen betekenen en misschien is daar enige verwarring over.
A: een post waar mensen om hulp komen
B: het gebouw waar je samenkomt, lessen krijgt etc.

Ik bedoel variant B met uitzondering van de ruimtes waar hulpvragers komen.