Offcieel brandweerfotograaf

Auteur Topic: Offcieel brandweerfotograaf  (gelezen 28876 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,398
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #80 Gepost op: 10 september 2010, 22:41:32
Ik zie op je site ook foto's staan van inzetten waar geen brandweer aan te pas komt. Onder welke noemer sta je er dan?.
Persoonlijk vind ik het geen verstandige keuze van de brandweer om  toe te staan dat er foto's op een privé site geplaatst mogen worden. Ik denk niet dat dit jouw en de weinige officiële brandweerfotografen in NL ten goede komt. Lijkt me dat het wachten is op de eerste persfotograaf die een klacht indient voor belangenverstrengeling.
De belangenverstrengeling heeft in het verleden wel plaats gevonden. Juist de nieuwe regeling zorgt er voor dat dat niet meer gebeurd. Mocht het wel gebeuren dan hang ik bij voorlichting aan de lijn ;-)
Bovendien moet je niet vergeten dat www.brandweerhoofddorp.web-log.nl, www.brandweerbeverwijk.nl, www.brandweerijmuiden.nl en mogelijk nog meer sites in Kennemerland geen officiële sites zijn. Dan zou daar ook niets meer op mogen en dat lijkt mij niet de bedoeling.
Op dit moment functioneren brandweerfotografen en persfotografen zeer goed naast elkaar.


Mike!

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 91
  • 112ijmond.nl
    • 112ijmond.nl
Reactie #81 Gepost op: 10 september 2010, 22:53:24
Wat ik hier nog over kan zeggen is dat wij hoofdzakkelijk brandweer gerelateerde zaken in beeld brengen. Maar wij doen niet alleen brandweergerelateerde zaken kunnen ook andere Veiligheidregio gerelateerde zake zijn. Het komt inderdaad zo nu en dan voor dat ik bij een incident ben met waar alleen ggd tp is. (dit zijn overgens vaak wel de serieuze inzetten met ovdg enz) Overgens staan er ook foto's op mijn site die van andere fotografen zijn. Die over het algemeen meer ggd vastleggen dan mij. Maar het komt zo nu en dan voor, omdat dit de oorsprong van mijn site is. (en mijn mening is dat dit soort incidenten over het algemeen voor iedereen is vast te leggen en ik ga niet dichter bij dan andere fotografen. (samengevat ik ben gewoon aanwezig en niet in een speciale hoedanigheid, tenzij dat uiteraad wordt verzocht)

wat mij betreft wil ik de discussie hierbij laten en me aansluiten bij de zojuist geplaatste reactie van een collega fotograaf die voor de pers werkt (ko van leeuwen)  aangezien wij afspraken hebben gemaakt en er binnen mijn district alles goed verloopt. Ik snap je punt, maar daarom zijn deze dmv van afspraken afgedekt en gelukkig kunnen wij fotografen (ongeacht doel en bedrijf waar ze voor werken) in harmonie met elkaar omgaan. En als er dingen zijn kun je dat onderling bespreekbaar maken. O0 mocht dat niet lukken dan is er altijd nog zoals Ko zegt de persvoorlichting. Maar wat mij betreft komt het niet zo ver.  :)


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #82 Gepost op: 11 september 2010, 13:07:28
Wat ik hier nog over kan zeggen is dat wij hoofdzakkelijk brandweer gerelateerde zaken in beeld brengen. Maar wij doen niet alleen brandweergerelateerde zaken kunnen ook andere Veiligheidregio gerelateerde zake zijn. Het komt inderdaad zo nu en dan voor dat ik bij een incident ben met waar alleen ggd tp is. (dit zijn overgens vaak wel de serieuze inzetten met ovdg enz) Overgens staan er ook foto's op mijn site die van andere fotografen zijn. Die over het algemeen meer ggd vastleggen dan mij. Maar het komt zo nu en dan voor, omdat dit de oorsprong van mijn site is. (en mijn mening is dat dit soort incidenten over het algemeen voor iedereen is vast te leggen en ik ga niet dichter bij dan andere fotografen. (samengevat ik ben gewoon aanwezig en niet in een speciale hoedanigheid, tenzij dat uiteraad wordt verzocht)

wat mij betreft wil ik de discussie hierbij laten en me aansluiten bij de zojuist geplaatste reactie van een collega fotograaf die voor de pers werkt (ko van leeuwen)  aangezien wij afspraken hebben gemaakt en er binnen mijn district alles goed verloopt. Ik snap je punt, maar daarom zijn deze dmv van afspraken afgedekt en gelukkig kunnen wij fotografen (ongeacht doel en bedrijf waar ze voor werken) in harmonie met elkaar omgaan. En als er dingen zijn kun je dat onderling bespreekbaar maken. O0 mocht dat niet lukken dan is er altijd nog zoals Ko zegt de persvoorlichting. Maar wat mij betreft komt het niet zo ver.  :)

Mike, je verhaal is duidelijk. Ik zal het hier bij laten.
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.