En dan mag je voorbij de afzetting en gebeurt dit.........

Auteur Topic: En dan mag je voorbij de afzetting en gebeurt dit.........  (gelezen 8827 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

tower-ladder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,406
Reactie #20 Gepost op: 8 augustus 2010, 00:43:10
In Californië schrijft de wet voor dat een hulpdienstvoertuig ten alle tijde een rode lamp moet voren die permanent brandt.(tijdens een emergency)Heeft te makenn met een verloren rechtzaak ergens lang geleden waar de tegenpartij een schade vergoeding kreeg omdat zij zei dat de rode knipperlamp niet brandde. (was natuurlijk net een sec. uit toen zij keek) Sinds die tijd is de regel dat de alarmverlichting aanblijft en er minstens één rode lamp permanent aan de voorzijde aan is. Net als in NEW York waar de brw voertuigen twee wisselende oranje lampen aan de achter zijde hebben, ook weer een aparte regel, aparte staat.
Citaat
Ben benieuwd waar Towertje nu weer mee gaat komen als onderbouwing voor zijn mening dat fotografen niet onder het lint door mogen - kan al haast niet wachten
Jullie mogen vna mij wel onder/over het lintje heen, maar ik vraag me af of jullie wel over de gevolgen nadenken, dat heb ik al eerder ergens gezegd.
Ik zou haast zeggen, ik wacht op het moment dat het fout gaat en we ........... helaas tot de conclusie komen dat de verzekeringsmaatschappij inderdaad moeilijk doet.
Maar die ellende wens ik niemand toe omdat ik dat zelf van heel dichtbij heb meegemaakt. Dus voor iedereen die me niet gelooft, blijf gewoon lekker doorgaan, stop je hoofd in de wolken, en laten we hopen dat je nooit wakker wordt in die nachtmerrie. En voor wie toch ongerust is geworden, of mijn ongelijk wil bewijzen, bel eens met je ziektekostenverzekeraar en stel hem de vraag?
Citaat
Wat zien we 'ontploffen'
Opslag van lichtmetalen, o.a. titanium, bij verhitting en blussen met water geeft dit waterstofgas wat hoogst explosief is, waardoor het metaal uit elkaar spat en een regen van gloeiend hete metaaldeeltjes wordt weg geslingerd.
Als de temperatuur van het water dat via het zolderraam naar binnen wordt gespoten gelijk is aan de temperatuur van het water dat via de voordeur naar


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,398
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #21 Gepost op: 8 augustus 2010, 01:19:55
Maar die ellende wens ik niemand toe omdat ik dat zelf van heel dichtbij heb meegemaakt.
Dus weet je waarschijnlijk ook waarop de weigering van de verzekeringsmaatschappij is gebaseerd. En die vraag had ik je dus al gesteld.
Je kan wel van alles roepen, maar kom nu eens met feiten....


KoenL

  • http://www.koenlaureij.nl
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 346
    • Koen Laureij Fotografie
Reactie #22 Gepost op: 8 augustus 2010, 02:15:07
Een eindeloze discussie waar een ieder zijn gelijk wil hebben. Ik ben het met je eens Tower-ladder, maar bedenk ook dat wanneer je netjes achter het lint staat je gevaar kan lopen. Ondanks dat je je aan de regels houdt kan het toch niet best aflopen.

Denk aan:
- De vuurwerkramp in Enschede (Film: Fireworks disaster Enschede)
- Brand op de Rabobank torens in Utrecht waar een gasfles op het dak ontplofte (Film: Nieuws enorme brand Rabobank Utrecht;hoor+zie gasfles explosie in de tower !)
- Explosie in bio-massa centrale Sittard (Film: Explosie Biomassacentrale Sittard)
- Grote brand in Wageningen waar ook gasflessen ontplofte (Film: Gas explosion on roof burning flat)

Ik ga geen pogingen doen achter het lint te komen als er explosiegevaar is of als er gevaarlijke stoffen vrijkomen. Dat een ander dat risico wel wil lopen prima, maar denk (zoals Tower-ladder ook al zei) aan de gevolgen.
Freelance fotograaf in Utrecht en omstreken voor diverse media. Een selectie van mijn werk is te zien op mijn website www.koenlaureij.nl.


MORCIK

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 354
Reactie #23 Gepost op: 22 augustus 2010, 19:43:14
Heb dit in nederland nog niet zien gebeuren?

Een bekend voorbeeld is Marcel van Nieuwenhuizen die van heel dichtbij de vuurwerkramp fotografeerde en niet overleefde. Het was een bevlogen fotograaf volgens intimi. Prima, het zal ongetwijfeld mooie beelden opleveren maar mij niet gezien. Net zoals fotografen die naar oorlogsgebieden afreizen om daar hun potentiële world press photo te schieten. Noem het maar een levensstijl om dergelijke risico's te nemen, ieder z'n meug. Wie ben ik om iemand anders daarvan te weerhouden?


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #24 Gepost op: 23 augustus 2010, 09:42:53
Ik kan er zo niets over terugvinden maar was bij aanvang van de brand niet onbekend dat er vuurwerk was opgeslagen? Beste kans dat hij het niet wist. Net zoals dat jij (of brandweermensen) vlakbij een gewone brand kan staan en er dan net zo goed iets kan ontploffen. Dat risico loop je altijd.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein