Cameratoezicht: even lachen tegen de (beveiligings)camera

Auteur Topic: Cameratoezicht: even lachen tegen de (beveiligings)camera  (gelezen 49898 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

sylvester1986

  • Gast
Reactie #30 Gepost op: 5 januari 2012, 19:22:14
Ik sluit mij ook aan bij o.a. Caprice O0


Bull-Terrier

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 47
Reactie #31 Gepost op: 5 januari 2012, 21:06:51
In 1948 schreef George Orwell de roman "Big Brother, is watching you". Dat beschrijft het jaar 1984 waarin je als burger overal in de gaten wordt gehouden, ook door camera's.
Zoek maar eens op google naar deze Roman en bedenk dat dit in 1948 is geschreven. Oftewel de (boze) overheid wil totale controlle over zijn burgers.


kens62

  • Kerninstructeur C2000
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 627
Reactie #32 Gepost op: 5 januari 2012, 21:52:09
Nu de eerste reacties binnen zijn wil ik graag van jullie weten wat jullie er van vinden dat ik een trend denk te zien in het gebruiken van beelden die aan moeten tonen dat burgers en/of hulpverleners en de daaraan gekoppelde juridische / tuchtrechtelijk consequenties.
Al mijn berichten zijn louter op persoonlijke titel en kunnen nooit op welke wijze dan ook in verband worden gebracht met de mening van mijn werkgever


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #33 Gepost op: 5 januari 2012, 22:08:28
Nu de eerste reacties binnen zijn wil ik graag van jullie weten wat jullie er van vinden dat ik een trend denk te zien in het gebruiken van beelden die aan moeten tonen dat burgers en/of hulpverleners en de daaraan gekoppelde juridische / tuchtrechtelijk consequenties.
Het kan voor en tegen je werken, hoewel mijn gevoel zegt dat het in de meeste gevallen gebruikt zal worden als consequentiemiddel in negatieve zin. Dan heb ik het niet over de veiligheidscams die in de stad hangen maar over de cams in het algemeen. Daarbij vind ik dat er wat door te veel instanties gecamd wordt wat mij het idee geeft dat er geen controle is op al die instanties wat er maar op los cammen. Voorbeeldje zijn de ANPR cams. Geïntroduceerd door de politie om drugsrunners etc. op te sporen. Op een gegeven moment kreeg ik een brief van Rijkswaterstaat over een onderzoek naar files op de door mij gevoerde routes (WTF Wie geeft mijn gegevens ongevraagd aan RWS voor iets waar ik helemaal geen zin in heb? De belastingsdienst rijdt er ook al mee rond. Ik heb dan wel geen belastingsschuld maar toch. Nou las ik laats dat het allemaal gekoppeld gaat worden en dat zelfs het UWV er toegang toe krijgt om even te kijken of ik zwart werk? Waar houd dit op? Total control, Big Brother? Allemaal leuk maar zoals ik al zei waar houd het op!
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


Kolkkie

  • Verzorgende-IG i.o., Sportmasseur, EHV-er, Fotograaf (niet-HV)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 523
Reactie #34 Gepost op: 8 januari 2012, 16:26:12
Nou las ik laats dat het allemaal gekoppeld gaat worden en dat zelfs het UWV er toegang toe krijgt om even te kijken of ik zwart werk? Waar houd dit op? Total control, Big Brother? Allemaal leuk maar zoals ik al zei waar houd het op!

Het houd pas op wanneer het hele land vol is gehangen met camera's, alle inwoners hun DNA onvrijwillig hebben afgestaan en een RFID-tag in hun lijf hebben gekregen  >:( :(

Het ultieme Big Brother is watching you!

Verder ben ik het roerend met Caprice eens! Het gaat mij eigenlijk al veel te ver. Je moet verdikkie voor een ID-kaart al vingerafdrukken afgeven. Ik zie nog eens gebeuren dat men (overheid/justitie/enz) hier wat mee gaat doen.
Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #35 Gepost op: 8 januari 2012, 16:43:43
Verder ben ik het roerend met Caprice eens! Het gaat mij eigenlijk al veel te ver. Je moet verdikkie voor een ID-kaart al vingerafdrukken afgeven. I
Hoeft niet, maar dan krijg je geen nieuwe ID kaart ;)


kens62

  • Kerninstructeur C2000
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 627
Reactie #36 Gepost op: 8 januari 2012, 17:58:16
Als jullie het goed vinden dan wil ik deze topic graag toespitsen op de gevolgen van al die camera's die onze werkzaamheden op de gevoelige plaat vastleggen :D

Wie heeft hiermee al eens in een negatieve vorm ervaringen mee gehad omdat hij/zij is aangesproken omdat er op de gevoelige plaat onjuiste gedragingen zijn geconstateerd?
Al mijn berichten zijn louter op persoonlijke titel en kunnen nooit op welke wijze dan ook in verband worden gebracht met de mening van mijn werkgever


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #37 Gepost op: 8 januari 2012, 22:06:29
Dat bedoel ik dus. Wat is vreemd doen? Ik mag trouwens zo vreemd doen als ik wil. Betekend niet meteen dat je criminele activiteiten doet of wat te verbergen hebt.
Je zegt het goed. Aan mijn vrienden... precies aan de mensen waar ik het aan toe wil vertrouwen!
FB & Twitter koppelen dom en doordacht? Verklaarje nader?

Met "vreemd" doen bedoelde ik uiteraard geheimzinnige/verdachte dingen (maar ik had wel verwacht dat een ieder dat wel zou snappen).

FB en Twitter? Tja, als je erg gehecht bent aan je privacy en overal waar je komt en bent berichtjes plaatste met je locatie eraan gekoppeld, kun je zo volgen waar iemand heen gaat.... Sommigen plaatsen bijna elk uur (soms meer) een tweet en als je die gekoppeld hebt aan je locatie....  ::)

En FB alleen voor vrienden? Welkom in 2012!  ::) (bijna) niks is (echt) goed beveiligd en/of afgeschermd op internet... en al helemaal niet op gratis diensten als o.a. FB


Kolkkie

  • Verzorgende-IG i.o., Sportmasseur, EHV-er, Fotograaf (niet-HV)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 523
Reactie #38 Gepost op: 9 januari 2012, 09:22:29
Hoeft niet, maar dan krijg je geen nieuwe ID kaart ;)

En die ID kaart heb je uiteindelijk wel verplicht nodig voor een hoop doeleinden (op werk verplicht, op reis naar het buitenland verplicht), dus word je gedwongen om toch je vingerafdrukken af te geven  ;)
Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #39 Gepost op: 9 januari 2012, 10:21:11
Inderdaad, je wordt dan gedwongen.