Politieopleiding

Auteur Topic: Politieopleiding  (gelezen 349668 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Professor in fictie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 416
  • ^Samen sta je sterk^
Reactie #100 Gepost op: 7 april 2011, 16:37:31
Dag Nikki,

Als je solliciteerd krijg je een grote envelop met daarin ook voorbereidingsmateriaal voor deelA. Hierin staan oefenopgaven van de onderdelen die je krijgt. Verder krijg je een schrijftoets schrijf bv een klachten brief en sollicitatiebrief of zoiets.

De kast op lukt iedereen wel sommige rennen erop met een aanloop, andere gaan met een of beide knieeën erop. Haalt voor de tijd weinig uit.

Ik vind zelf de kast af het minst prettig, veilig van de kast af kost wel tijd. (veilig= doorveren en met handen de grond aantikken). Verder moet het wel te doen zijn. Zorg dat je het parcours extreem goed kent. Bij Ronde 4 ben je behoorlijk gedesoriënteerd en vermoeid. Daar zit denk ik de moeilijkheid in. Laat ook je teamgeest naar voren komen tijdens de FVT.

Succes
Freude am Fahren


JackM

  • HBT, ICET SAVER methodiek
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 896
Reactie #101 Gepost op: 11 april 2011, 08:21:02
Vorige week deel B gehad van de selectie.. Psych. gesprek viel me zelf erg mee, de vragenlijst invullen is vooral goed lezen en blijven nadenken om niet tegenstrijdig te lijken. Rollenspel is toch iets waar je niet van kan zeggen of je het goed hebt gedaan. Ik heb er zelf een goed gevoel , nu maar wachten op die enveloppe en z.s.m. doorsturen naar het korps, en dan weer afwachten of ik uitgenodigd word!
Wees duidelijk, niet halfbakken, en vooral : recht voor de raap wanneer nodig,dan kom je het verste.


Aspirant

  • Geďnteresseerde in politie
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 11
Reactie #102 Gepost op: 11 april 2011, 11:14:50
Goedemorgen allemaal 8)
Jorien, Professor en Red, sorry dat ik nu pas weer reageer op jullie reacties! Mijn laptop is vastgelopen en ik kreeg een knalblauw scherm en ....it was over :'( :'(  Computer gecrasht! Kon niet op een beter moment gebeuren :(  Sorry en ik hoop niet dat jullie dachten van 'nou antwoord gegeven en weg is mevrouw!' 'en bedankt"  >:(
Na het lezen van je mail Jorien dacht ik WAUW!! ik kreeg gewoon een glimlach op mijn mond van het compliment wat je gaf. Ook je gedachte over mijn instelling gaf mij extra moed om door te zetten. Dus wat heb ik gedaan? Ik heb een online-sollicitatie formulier ingevuld en ik werd zojuist gebeld door afdeling werving en selectie en ik mag as donderdag op sollicitatiegesprek komen!  098uo  098uo  Eerst is er een bijeenkomst met informatie over het korps en daarna volgt een intake gesprek en moet ik alle diploma's meenemen. Spannend zeg! Als ik door het intake gesprek kom dan moet ik nog aardig wat deuren door, pfffffff, wat ik het ergste vind én slopend is, is dat wachten elke keer van of je weer naar het volgende deel gaat :-\
Juist omdat ik het zó graag wil ( tja, net als iedereen die schrijft natuurlijk) is het zo spannend.

Echt heel fijn van jullie dat je allemaal wat te vertellen hebt en ook wilt delen zodat ik en anderen toch weer wat verder komen en de tip over de sporttest vind ik ook wel prettig om nu te weten en ga ik proberen thuis dit een beetje na te bootsen. Tja en ik denk dat bij de psych. testen eigenlijk niet eens uit moet maken of je de zelfde, maar anders geformuleerde vragen wel met ( extra) oplettendheid moet invullen  98uiye, dit omdat als je gewoon jezelf bent en blijft én je jezelf toch het allerbeste kent dit op eerlijkheidsniveau wordt ingevuld ook zal kloppen, tenminste dat dénk ik?
Ik kan kan het mis hebben hoor, maar als ik iets zou invullen van mijzelf wat niet klopt, ik dat; ook al zóu ik het willen omzeilen in de testen; het in gesprekken wel naar voren komt 998765? Val je alsnog door de mand ;D niet handig 98uiye

Spannend ook Jemama! Ik zal ook voor je duimen haha O0


Aspirant

  • Geďnteresseerde in politie
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 11
Reactie #103 Gepost op: 11 april 2011, 11:20:02
O ja! Stomme vraag misschien e050 maar wat is qua kleding donderdag een advies? ik heb wel een pak maar iets zegt mij dat dat misschien iets té is?
Is een mooie spijkerbroek met een blouse ( net overhemd) en nette laarzen ook mogelijk of passend bij hoe zo'n bijeenkomst/ sollicitatie gaat?
Thanx alvast! e050


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #104 Gepost op: 11 april 2011, 11:25:37
O ja! Stomme vraag misschien e050 maar wat is qua kleding donderdag een advies? ik heb wel een pak maar iets zegt mij dat dat misschien iets té is?
Is een mooie spijkerbroek met een blouse ( net overhemd) en nette laarzen ook mogelijk of passend bij hoe zo'n bijeenkomst/ sollicitatie gaat?
Thanx alvast! e050

Een pak zou ik niet doen. Optie nette blouse is wel een goede O0 Het is vooral belangrijk dat je er goed in voelt omdat dat ook iets doet met je uitstraling. Succes in ieder geval donderdag.

gr
Mike


Breaky

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 147
Reactie #105 Gepost op: 11 april 2011, 11:28:18
Citaat
Na het lezen van je mail Jorien dacht ik WAUW!! ik kreeg gewoon een glimlach op mijn mond van het compliment wat je gaf. Ook je gedachte over mijn instelling gaf mij extra moed om door te zetten.

Erg fijn om te horen! Ik ben in ieder geval blij dat ik je extra moed heb gegeven om door te zetten. Ik zou zeggen gewoon je tanden erin zetten en niet meer los laten!  0098

O ja! Stomme vraag misschien e050 maar wat is qua kleding donderdag een advies? ik heb wel een pak maar iets zegt mij dat dat misschien iets té is?
Is een mooie spijkerbroek met een blouse ( net overhemd) en nette laarzen ook mogelijk of passend bij hoe zo'n bijeenkomst/ sollicitatie gaat?
Thanx alvast! e050

Ik zou niet in een pak gaan, gewoon een mooi overhemd of blouse met een nette spijkerbroek eronder.
Lekker luchtje op, schoenen gepoetst, haar netjes en gaan met die banaan!

Veel succes donderdag!  O0


Aspirant

  • Geďnteresseerde in politie
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 11
Reactie #106 Gepost op: 11 april 2011, 11:36:13
Hoi Joriën,
Ik meende het hoor, iedereen hier heeft wel een leuke of handige ervaring en dat geeft wel houvast vind ik!
Ook bedankt voor je tip met de kleding. Toch weer iets om even minder zorgen om te maken  :o De eerste indruk moet wel goed zijn!
Ik ben al begonnen met poetsen van mijn schoenen dus donderdag kan ik voor ik het gebouw in stap gauw op mijn schoenen kijken om te zien of mijn haar nog goed zit  ;D


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #107 Gepost op: 11 april 2011, 11:56:31
Nou dat klinkt erg goed! Bij welk korps mag je op gesprek komen?
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Aspirant

  • Geďnteresseerde in politie
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 11
Reactie #108 Gepost op: 11 april 2011, 12:31:40
Ik ga bij korps Midden-Holland solliciteren. Ben echt benieuwd hoe alles zal gaan en wat ik kan (gaan) verwachten..
Er stond bij de vacature bij dat de opleiding in april zal starten maarrehhhh... dat wordt dan wel een sneltest zeg !


JackM

  • HBT, ICET SAVER methodiek
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 896
Reactie #109 Gepost op: 11 april 2011, 13:12:03
Voornaamste tip : wees lekker jezelf.
Doe kleren aan waar je je fijn in voelt en wat een goede uitstraling geeft  O0
Voor de intake zou ik me niet al te veel zorgen maken , zorg dat je goed op de hoogte  bent van de opleiding die je wilt doen, wees je bewust van de voor en nadelen die je kan tegenkomen als agent en wees bewust wat nou eigenlijk de functies van de politie zijn.
Ze zullen ongetwijfeld vragen naar je motivatie, dus denk daar goed over na, kom niet met de standaard zin "ik wil mensen helpen", maar geef echt voorbeelden waaruit blijkt dat je weet waar je over praat en dat je het echt wilt.  O0
Wees duidelijk, niet halfbakken, en vooral : recht voor de raap wanneer nodig,dan kom je het verste.