Politieopleiding

Auteur Topic: Politieopleiding  (gelezen 353534 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

robie123

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 4
Reactie #270 Gepost op: 28 maart 2014, 04:03:54
Ik zit met een vraagje.
Helaas werd mijn contract niet verlengd bij de politie.
Ik zat in de opleiding en was net begonnen aan mijn laatste jaar.
Door problemen tussen mij en mijn traject begeleider, ben ik er op slinkse wijze uit gewerkt.
In de tussentijd heeft hij mijn dosier juridisch dicht getimmerd, en was in beroep gaan niet meer mogelijk.

En nu de vraag,
Kan ik in de toekomst nog solliciteren bij de politie?
Logische wijs wel bij een ander korps.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #271 Gepost op: 28 maart 2014, 09:46:16
Zonder meer informatie waarom je er uit gewerkt bent is daar geen zinnig antwoord op te geven. Het kan gaan van onvoldoende functioneren (misschien), tot fraude of diefstal (kansloos).
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


robie123

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 4
Reactie #272 Gepost op: 28 maart 2014, 22:02:34
Dag Dinozzo,
Bedankt voor u snelle reactie.
Mijn ontslag is op basis van onvoldoende motivatie en inzet.
Ook zou ik niet integer zijn.
Ondank beoordelingsformulieren waarop collega's een andere mening hebben en een aanbevelingsbrief van de politieacademie,
Zijn dit de punten die op het ontslag besluit genoemd zijn.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #273 Gepost op: 28 maart 2014, 22:47:01
U mag gewoon je zeggen hoor. Zo oud ben ik nog niet  O0

Onvoldoende motivatie, inzet en vooral de integriteit moeten onderbouwd worden. Wat is de onderbouwing en waaraan werd aan de integriteit getwijfeld?
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #274 Gepost op: 28 maart 2014, 23:39:33
Citaat van: robie123 link=msg=1254565 date=1396040554
Dag Dinozzo,
Bedankt voor u snelle reactie.
Mijn ontslag is op basis van onvoldoende motivatie en inzet.
Ook zou ik niet integer zijn.
Ondank beoordelingsformulieren waarop collega's een andere mening hebben en een aanbevelingsbrief van de politieacademie,
Zijn dit de punten die op het ontslag besluit genoemd zijn.
Niet de minste punten... En de organisatie kennende moet je het heel bont maken eer je eruit vliegt. Ik schat dan ook in dat een volgende sollicitatie weinig vruchtbaar zal verlopen, tenzij je aantoonbaar 180 graden gedraaid bent.


robie123

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 4
Reactie #275 Gepost op: 31 maart 2014, 21:17:34
De onderbouwing over motivatie en inzet was, dat ik te weinig met mijn studie bezig was.
Ik was te veel gefocust op het draaien van noodhulp diensten.
Ondank dat heb ik wel al mijn examens in 1x gehaald.
Mijn coach was hier erg kritisch over en was van mening dat ik geen aandacht meer had voor de basis werkzaamheden.
Hierdoor zouden mijn prioriteiten verkeerd liggen.
De onderbouwing over integriteit was dat ik te laat was voor een verkeerscontrole en dit niet had vermeld.
Wel had ik dit de volgende dag door gegeven aan mijn coach, maar dat was voor mijn traject begeleider te laat en onvoldoende.

@Frank im snap dat dit zo overkomt.  Wel moet ik zeggen dat ik in het korps, aspiranten voor minder heb zien vertrekken.
Via de vakbond kwam ik er achter dat er nog 7 aspiranten, uit het zelfde korps in beroep wilden gaan tegen het besluit.
Tevens was er een aspirant die op vrijdag was ontslagen, maar door een gebrek aan dossier opbouw, woensdag weer aan het werk kon


AureliusM

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • A'dam
Reactie #276 Gepost op: 12 april 2014, 01:09:59
Citaat van: robie123 link=msg=1255173 date=1396293454
De onderbouwing over motivatie en inzet was, dat ik te weinig met mijn studie bezig was.
Ik was te veel gefocust op het draaien van noodhulp diensten.
Ondank dat heb ik wel al mijn examens in 1x gehaald.
Mijn coach was hier erg kritisch over en was van mening dat ik geen aandacht meer had voor de basis werkzaamheden.
Hierdoor zouden mijn prioriteiten verkeerd liggen.
De onderbouwing over integriteit was dat ik te laat was voor een verkeerscontrole en dit niet had vermeld.
Wel had ik dit de volgende dag door gegeven aan mijn coach, maar dat was voor mijn traject begeleider te laat en onvoldoende.


@Frank im snap dat dit zo overkomt.  Wel moet ik zeggen dat ik in het korps, aspiranten voor minder heb zien vertrekken.
Via de vakbond kwam ik er achter dat er nog 7 aspiranten, uit het zelfde korps in beroep wilden gaan tegen het besluit.
Tevens was er een aspirant die op vrijdag was ontslagen, maar door een gebrek aan dossier opbouw, woensdag weer aan het werk kon

Bovenstaande is iets waar veel jonge adspiranten op stuk lopen. Daar ik het persoonlijk onzin vind. Ik heb liever een enthousiaste en welwillende collega op de auto dan iemand die zijn voldoening haalde uit het maken van werkstukken.
Helaas zien de teamleiders/traject begeleiders dat anders. Misschien dat ze daarom ook die functie hebben. Uitgerangeerd 998765


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #277 Gepost op: 12 april 2014, 20:05:51
Nou dat vind ik niet. Als ik aspiranten in hun tweede stage (oude bestel) hoor klagen dat ze niet in de auto mogen maar op de fiets moeten dan denk ik dat er iets mist. Zeker als ze pas een uurtje in dienst zijn en de fiets nog geen 30 minuten hebben bereden. Ze willen allemaal naar de noodhulp toe, maar het politiewerk leren kan niet zonder de basis op straat. Mensen aanspreken, signaleren, zelfs boeven vangen doe je op de voet en fiets, zelfs op de scooter. In de auto vis je overal grotendeels achteraan om een pleistertje te plakken.

Ik ben serieus blij als ik eens niet een noodhulpdienst heb, zodat ik lekker op de fiets kan of op de voeten in de avonduren door de buurten waar vaak ingebroken wordt. Je ziet en hoort zoveel meer dan als je er met de auto doorheen crost.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


AureliusM

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • A'dam
Reactie #278 Gepost op: 12 april 2014, 20:08:16
Citaat van: DiNozzo link=msg=1257823 date=1397325951
Nou dat vind ik niet. Als ik aspiranten in hun tweede stage (oude bestel) hoor klagen dat ze niet in de auto mogen maar op de fiets moeten dan denk ik dat er iets mist. Zeker als ze pas een uurtje in dienst zijn en de fiets nog geen 30 minuten hebben bereden. Ze willen allemaal naar de noodhulp toe, maar het politiewerk leren kan niet zonder de basis op straat. Mensen aanspreken, signaleren, zelfs boeven vangen doe je op de voet en fiets, zelfs op de scooter. In de auto vis je overal grotendeels achteraan om een pleistertje te plakken.

Ik ben serieus blij als ik eens niet een noodhulpdienst heb, zodat ik lekker op de fiets kan of op de voeten in de avonduren door de buurten waar vaak ingebroken wordt. Je ziet en hoort zoveel meer dan als je er met de auto doorheen crost.

Misschien had ik het wat breder moeten brengen. Het gaat mij niet om een auto, maar over het maken van werkstukken. Dat is geen politiewerk en vind het derhalve niet eerlijk dat iemand daar op afgerekend wordt.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #279 Gepost op: 12 april 2014, 21:57:24
Daar ben ik het helemaal mee eens. Elke twee weken een reflectieverslag schrijven over wat je gedaan hebt, ook al heb je geen bijzonderheden mee gemaakt. Een stuk over 20 presentaties over hetgeen de docent net uitgelegd heeft enzovoort. Dat kan allemaal veel minder.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein