Politieopleiding

Auteur Topic: Politieopleiding  (gelezen 352202 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

jvo91

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 31
Reactie #330 Gepost op: 26 juni 2015, 14:16:16
Wie weet kan iemand hier mijn vraag beantwoorden!
Al met DUO en Werving & Selectie gebeld..

Niemand durft 100% zeker uitspraak te geven heb ik de indruk, ook bij DUO niet. Bij werving en selectie van de politie snap ik, omdat zei niet gaan over waar mijn vraag over gaat (uitspraak over geld betalen ja/nee).

Maar mijn vraag: Gesolliciteerd voor de politiekundige bachelor, en op dit moment een HBO bachelor aan het volgen aan een hogeschool waarvoor ik dus studiefinanciering ontvang. Nu is mijn vraag of wanneer ik hopelijk de selectie haal en de opleiding ook zou halen mijn opgebouwde studieschuld alsnog omgezet gaat worden in een gift. Omdat de voorwaarden voor het omzetten naar een gift zijn dat je een bachelor diploma moet halen binnen 10 jaar nadat je voor het eerst stufie hebt ontvangen.

De vrouw van DUO zei ja als je bachelor haalt wordt het in principe omgezet, of het nu een bachelor is aan de politie academie of een instelling als Avans,Fontys, InHolland of wat dan ook..!

Bij werving en selectie vertelde mevrouw me ook dat de Politiekundige echt een officieel Bachelor geregistreerde opleiding is dus ja dan lijkt het me dus dat ik me opgebouwde studieschuld eventueel omgezet kan krijgen naar een gift als ik dan binnen 10 jaar de politieacademie afrond.

Zijn er hier personen die me kunnen vertellen dat het niks uit maakt misschien uit eigen ervaring?
Groetjes Jane


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #331 Gepost op: 26 juni 2015, 15:33:59
Uit eigen ervaring weet ik dat je schuld niet omgezet wordt naar een gift. Een klasgenoot van mij heeft hier namelijk ook mee te maken gehad.
Verschil zit hem in het feit dat - ondanks erkende HBO opleiding - het geen 'openbare' opleiding is en je deze uitvoert in dienst van een organisatie. Je hebt ook geen recht op studiefinanciering, Ov-kaart of andere voordelen die de reguliere HBO instellingen wel hebben.

Mits de regelgeving niet veranderd is, helaas pindakaas.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


jvo91

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 31
Reactie #332 Gepost op: 26 juni 2015, 18:54:15
Citaat van: silque link=msg=1358263 date=1435325639
Uit eigen ervaring weet ik dat je schuld niet omgezet wordt naar een gift. Een klasgenoot van mij heeft hier namelijk ook mee te maken gehad.
Verschil zit hem in het feit dat - ondanks erkende HBO opleiding - het geen 'openbare' opleiding is en je deze uitvoert in dienst van een organisatie. Je hebt ook geen recht op studiefinanciering, Ov-kaart of andere voordelen die de reguliere HBO instellingen wel hebben.

Mits de regelgeving niet veranderd is, helaas pindakaas.

Dankje voor je reactie Silque! Hoe jij het uitlegt leek mijzelf ook zo te zijn inderdaad! De mevrouw van DUO klonk ook echt niet 100% overtuigd van haar zaak vandaar dat ik het hier nog maar eens vroeg. Van de week nog maar eens bellen hoe het nu precies zit en ze me anders maar door moeten verbinden naar iemand die het echt zeker weet!! Bedankt in iedergeval


Waus

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 387
Reactie #333 Gepost op: 26 juni 2015, 18:55:40
Citaat van: jvo91 link=msg=1358303 date=1435337655
Dankje voor je reactie Silque! Hoe jij het uitlegt leek mijzelf ook zo te zijn inderdaad! De mevrouw van DUO klonk ook echt niet 100% overtuigd van haar zaak vandaar dat ik het hier nog maar eens vroeg. Van de week nog maar eens bellen hoe het nu precies zit en ze me anders maar door moeten verbinden naar iemand die het echt zeker weet!! Bedankt in iedergeval
dit soort dingen zou je schriftelijk moeten aanvragen...


regaz

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 74
Reactie #334 Gepost op: 1 juli 2015, 17:23:02
Hallo,

Ik heb 2 vragen uit interesse;

Als politie, neem je je werk mee naar huis?
Wordt je als politie gehaat (tijdens en buiten je werk?)

Gr.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #335 Gepost op: 1 juli 2015, 17:28:49
Wat is de definitie van Mee naar huis, en van Gehaat? Op straat, door je vrienden, door je vrouw/man? Een beetje vage vraag.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


regaz

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 74
Reactie #336 Gepost op: 1 juli 2015, 17:30:49
Citaat van: DiNozzo link=msg=1359317 date=1435764529
Wat is de definitie van Mee naar huis, en van Gehaat? Op straat, door je vrienden, door je vrouw/man? Een beetje vage vraag.

Dat je je werk mee naar huis neemt, dus dat je thuis zit te piekeren van hoe erg die ene situatie was.

Gehaat op straat tijdens je werk
Gehaat buiten je werk door vrienden


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #337 Gepost op: 1 juli 2015, 17:37:22
Ik heb geen vrienden die mij haten vanwege mijn werk. Deden ze dat, dan waren het ook mijn vrienden niet meer. Waar je wel flauw van kan worden zijn alle verhalen op feestjes. Iedere keer hetzelfde riedeltje over bekeuringen en te hard rijdende politieauto's.

Of je je werk meeneemt is persoonlijk. Doe je dat wel dan ga je het niet lang volhouden is mijn overtuiging. Je krijgt nogal wat voor je kiezen aan lijken, ongevallen, geweld etc. Dat moet je kunnen loslaten anders loopt de emmer snel over.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #338 Gepost op: 1 juli 2015, 17:38:18
Citaat van: Sollicitant1995 link=msg=1359319 date=1435764649
Dat je je werk mee naar huis neemt, dus dat je thuis zit te piekeren van hoe erg die ene situatie was.

Gehaat op straat tijdens je werk
Gehaat buiten je werk door vrienden

Ik vind dat je maar vreemde vragen stelt....

Ja, soms neem je je werk mee naar huis. De een reageert heftiger als de ander op heftige situaties.

Of je gehaat wordt op je straat tijdens je werk, die vraag is simpel te beantwoorden: "Ja." Er zijn zat mensen in dit land die een gruwelijke hekel hebben aan de politie, en er zijn er ook zat die je zonder moeite wat aan willen/kunnen doen.

En je weet zelf wat voor vrienden je hebt. Zijn ze over het algemeen positief of negatief over de politie? In het tweede geval adviseer ik je om of niet bij de politie te gaan, of afstand te nemen van die vrienden.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


regaz

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 74
Reactie #339 Gepost op: 1 juli 2015, 17:53:12
Citaat van: DiNozzo link=msg=1359326 date=1435765042
Ik heb geen vrienden die mij haten vanwege mijn werk. Deden ze dat, dan waren het ook mijn vrienden niet meer. Waar je wel flauw van kan worden zijn alle verhalen op feestjes. Iedere keer hetzelfde riedeltje over bekeuringen en te hard rijdende politieauto's.

Of je je werk meeneemt is persoonlijk. Doe je dat wel dan ga je het niet lang volhouden is mijn overtuiging. Je krijgt nogal wat voor je kiezen aan lijken, ongevallen, geweld etc. Dat moet je kunnen loslaten anders loopt de emmer snel over.

Hartstikke bedankt voor de toelichting.

Mijn emmer zal nooit vollopen haha! De vragen stel ik enkel uit interesse. Niemand in mijn vriendenkring is tegen de politie, maar wilde weten hoe iemand ermee omgaat als dat wel het geval is.

Interessante vak!