Politieopleiding

Auteur Topic: Politieopleiding  (gelezen 352117 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #360 Gepost op: 12 juli 2015, 15:47:33
Citaat van: Jims link=msg=1361616 date=1436699325
Ook tijdens het hele selectieproces wordt je geduld flink op de proef gesteld.
In de jaren erna ook...  :D


Mailo-nl

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 15
Reactie #361 Gepost op: 13 juli 2015, 13:36:24
Net met de lunch even langs de sportzaal gelopen in Apeldoorn. Zag iedereen weer hard knokken en ploeteren! Zag er goed uit.
Heel veel succes nog met de rest van de dag. Laat even weten hoe het is gegaan!


djeffrey

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 59
Reactie #362 Gepost op: 13 juli 2015, 16:16:35
Citaat van: jvo91 link=msg=1358303 date=1435337655
Dankje voor je reactie Silque! Hoe jij het uitlegt leek mijzelf ook zo te zijn inderdaad! De mevrouw van DUO klonk ook echt niet 100% overtuigd van haar zaak vandaar dat ik het hier nog maar eens vroeg. Van de week nog maar eens bellen hoe het nu precies zit en ze me anders maar door moeten verbinden naar iemand die het echt zeker weet!! Bedankt in iedergeval

Heb je inmiddels al een definitief antwoord? Ik ben hier namelijk ook zeer benieuwd naar....


djeffrey

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 59
Reactie #363 Gepost op: 13 juli 2015, 16:47:12
Ik vroeg me trouwens ook af hoe de opleiding N5 er precies uitziet, ik hoor/lees meerdere dingen namelijk. Ik heb begrepen dat het een 'propedeutisch' karakter heeft en dat er ook met kwartielen wordt gewerkt, moet ik dit zien zoals er op een reguliere Hbo opleiding wordt gewerkt? Zijn er twee semesters/vier kwartielen waarin je studiepunten moet behalen, en zijn er per kwartiel ook tentamenweken of wordt dit anders ingepland? Moet je het eerste jaar ook 60 studiepunten behalen, of moeten dit er bijvoorbeeld minimaal 54 zijn?

Hoe hoog is ongeveer het stop percentage het eerste jaar? Zijn er (oud)studenten waarvan er mensen uit diezelfde klas zijn gestopt en wat waren de redenen? Persoonlijk zou ik niet weten waarom iemand zou stoppen, maar lag dit aan de leerling zelf? Of werden ze van de academie 'getrapt' omdat ze ergens niet aan voldeden of iets dergelijks?


PWB

  • Senior GGP A’dam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,079
Reactie #364 Gepost op: 13 juli 2015, 16:52:04
Ik heb wel eens van een agent gehoord dat het in zijn klas destijds wel voorkwam dat studenten moesten stoppen met de opleiding nadat er bijvoorbeeld bepaalde toetsen niet gehaald werden.
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


djeffrey

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 59
Reactie #365 Gepost op: 13 juli 2015, 16:58:01
Citaat van: PWB link=msg=1361796 date=1436799124
Ik heb wel eens van een agent gehoord dat het in zijn klas destijds wel voorkwam dat studenten moesten stoppen met de opleiding nadat er bijvoorbeeld bepaalde toetsen niet gehaald werden.

Dat lijkt me ook wel logisch. Stel je haalt de (ik noem maar iets) toets recht of de schietvaardigheden toets niet, dan ben je gewoon niet bekwaam. Maar ik ga ervan uit dat je hier wel een aantal kansen (2/3?) voor krijgt toch? Ik bedoel het kan zijn dat je 9/10 vakken makkelijk haalt, en gewoon moeite hebt met een bepaald vak...


mark21

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 91
Reactie #366 Gepost op: 13 juli 2015, 17:23:07
Citaat van: Mailo-nl link=msg=1361777 date=1436787384
Net met de lunch even langs de sportzaal gelopen in Apeldoorn. Zag iedereen weer hard knokken en ploeteren! Zag er goed uit.
Heel veel succes nog met de rest van de dag. Laat even weten hoe het is gegaan!

ik ben helaas niet door. Ben gezakt op de cognitieve capaciteitentest baal er goed van..
Zag nog een groepje van 4/5 agenten kijken bij de ramen van de sportzaal, was jij dat toevallig ? ;)


Mehmet40

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 11
Reactie #367 Gepost op: 13 juli 2015, 17:26:37
Citaat van: Mehmet40 link=msg=1360725 date=1436274288
Hoi allemaal,

Ik had op de politie vacature van april gesolliciteerd voor regio Amsterdam (Surveillant).
Ik ben de eerste 3 selectie dagen doorgekomen, heb een positieve uitslag van de psychologische onderzoek.
Ik wachtte op de telefoontje voor het eindgesprek, Heb helaas de bericht gekregen dat ik momenteel op 'Hold-on' ben gezet aangezien de klas van week 41 vol zit.
Achten jullie de kans reëel dat er in 2016 een nieuwe klas komt voor Surveillant Amsterdam?


Daniel!

  • i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Reactie #368 Gepost op: 13 juli 2015, 17:45:20
Als je 'zekerheid' wil kun je die vraag het beste even voorleggen aan W&S, Mehmet. Denk niet dat iemand hier op het forum daar uitsluitsel over kan geven O0


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #369 Gepost op: 13 juli 2015, 18:28:05
Citaat van: djeffrey link=msg=1361797 date=1436799481
Dat lijkt me ook wel logisch. Stel je haalt de (ik noem maar iets) toets recht of de schietvaardigheden toets niet, dan ben je gewoon niet bekwaam. Maar ik ga ervan uit dat je hier wel een aantal kansen (2/3?) voor krijgt toch? Ik bedoel het kan zijn dat je 9/10 vakken makkelijk haalt, en gewoon moeite hebt met een bepaald vak...
De indeling van de niveau 5 opleiding verschilt iets van de reguliere opleidingen. De reguliere opleidingen bestaan uit een aantal proeven en testen die op de academie en in de praktijk afgelegd moeten worden. Hiervoor zijn maximaal 3 herkansingen mogelijk, dus 4 proeven. De regel is echter dat het na 3 keer einde opleiding is.

De uitval door ongeschiktheid is niet heel hoog. Meestal vallen er over complete lichtingen maar enkelen af. Wel hadden wij er een aantal die stopten omdat het politievak toch niet de droombaan was die ze voor ogen hadden.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein