Politieopleiding

Auteur Topic: Politieopleiding  (gelezen 349834 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #390 Gepost op: 11 augustus 2015, 14:32:40
Citaat van: Daniel! link=msg=1366642 date=1439292003
Maar in principe heeft het toch geen gevolgen als jij als student - door een afspraak - een toetsmoment mist. Aangezien je kennelijk 'onbeperkt' mag herkansen (als je het niet te gek maakt natuurlijk).
Volgens mij was dat de reden van deze discussie ;-) Inderdaad dan heeft het geen consequenties.

Overigens heb ik het ook al eens andersom meegemaakt, locatie geregeld, een maatje geredeld, vrije middag via werkgever, waren ze bij de planning vergeten om een examinator te vragen...
Hobby Bobby eenheid Den Haag


jss179

  • VAP-AT
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 123
Reactie #391 Gepost op: 11 augustus 2015, 14:39:54
Citaat van: Daniel! link=msg=1366636 date=1439290958
Mensen die een normale deeltijd opleiding volgen die hebben toch ook alle tentamens doordeweeks? Daar gaat de school ook niet even zeggen 'oh heb je een afspraak? Dan zorgen we wel dat er in het weekend speciaal een docent naar school komt om een paar tentamens af te nemen.'  ;)

Dat ligt aan de instelling waar ze die opleiding volgen. Ik heb vaak genoeg een tentamen gemaakt op een zaterdag.


Wolfs

  • HAP, eenheid Amsterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 387
Reactie #392 Gepost op: 15 augustus 2015, 10:04:23
Via de politieacademie heb ik interessante radiofragmenten gevonden over onder andere de vernieuwde opleiding. Leuk om te luisteren: http://www.radio1.nl/item/306358-De%20serie:%20de%20politie%20in%20de%20klem%20(5).html
De misdaad is al georganiseerd. Nu de politie nog.


Maxell01

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 345
Reactie #393 Gepost op: 15 augustus 2015, 20:20:59
Citaat van: kaasje link=msg=1366661 date=1439296360
Volgens mij was dat de reden van deze discussie ;-) Inderdaad dan heeft het geen consequenties.

Overigens heb ik het ook al eens andersom meegemaakt, locatie geregeld, een maatje geredeld, vrije middag via werkgever, waren ze bij de planning vergeten om een examinator te vragen...

Politieacademie, praat me er niet van los zand, communicatie beneden 0, afspraken hoezo. Je moet overal zelf achteraan en iedereen veegt elkaars kont schoon.
Daarom is de motivatie bij vrijwilligers 0,0 op het laatst van de opleiding en blij dat ze van de pa af zijn.


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #394 Gepost op: 17 augustus 2015, 10:23:03
Citaat van: Maxell01 link=msg=1367350 date=1439662859
Politieacademie, praat me er niet van los zand, communicatie beneden 0, afspraken hoezo. Je moet overal zelf achteraan en iedereen veegt elkaars kont schoon.
Daarom is de motivatie bij vrijwilligers 0,0 op het laatst van de opleiding en blij dat ze van de pa af zijn.
Klopt.

Bij ons hebben ze het zo bont gemaakt dat ze examens ongeldig wouden laten verklaren voor fouten die zij hadden gemaakt en dat ze halverwege de examens de manier van examineren hebben aangepast. Je kan volgens mij beter op InHolland zitten...
Hobby Bobby eenheid Den Haag


Prio1

  • Generalist GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 547
Reactie #395 Gepost op: 3 september 2015, 08:06:51
Volgende maand start ik met de opleiding tot hoofdagent, momenteel ben ik in het bezit van mijn motorrijbewijs A1 & A2.
En ik wil in maart voor de laatste keer afrijden voor mijn volledige A rijbewijs.
Zijn er voor politie studenten in bijvoorbeeld hun laatste jaar al mogelijkheden om mee te doen aan bijvoorbeeld de motor surveillance opleiding. Of een andere rijopleiding op de motor?
Nou weet ik dat je in militaire dienst je rijbewijzen krijgt van je werkgever, zijn hier nog afspraken voor bij de politie? Anders kan ik mooi voor mijn A rijbewijs gaan op kosten v/d werkgever?? e050
Mijn uitspraken kunnen nooit in verband worden gebracht met welke organisatie dan ook.


Wolfs

  • HAP, eenheid Amsterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 387
Reactie #396 Gepost op: 3 september 2015, 08:31:01
Citaat van: sjoerdiej link=msg=1370239 date=1441260411
Zijn er voor politie studenten in bijvoorbeeld hun laatste jaar al mogelijkheden om mee te doen aan bijvoorbeeld de motor surveillance opleiding. Of een andere rijopleiding op de motor?
Nou weet ik dat je in militaire dienst je rijbewijzen krijgt van je werkgever, zijn hier nog afspraken voor bij de politie? Anders kan ik mooi voor mijn A rijbewijs gaan op kosten v/d werkgever?? e050

Naar mijn weten mag je pas beginnen aan de motor surveillance opleiding als je na de opleiding een x aantal jaren goed hebt gefunctioneerd als hoofdagent. Je bent namelijk als motorrijder altijd solo. Volgens mij vergoed de baas ook niet je rijbewijs...
De misdaad is al georganiseerd. Nu de politie nog.


0501

  • Dienst Infra | Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 523
Reactie #397 Gepost op: 3 september 2015, 09:26:53
Voorheen zijn er nog weleens studenten op de motor gezet als het bureau een tekort had aan motorrijders, dit is echter de laatste jaren niet meer zo.

Je hoeft niet een bepaald aantal jaar ervaring te hebben als hoofdagent om de motoropleiding in te gaan.
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


Prio1

  • Generalist GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 547
Reactie #398 Gepost op: 3 september 2015, 20:54:52
Citaat van: 0501 link=msg=1370242 date=1441265213
Voorheen zijn er nog weleens studenten op de motor gezet als het bureau een tekort had aan motorrijders, dit is echter de laatste jaren niet meer zo.

Je hoeft niet een bepaald aantal jaar ervaring te hebben als hoofdagent om de motoropleiding in te gaan.
Oke, opzich zou ik niet gelijk op pad willen.
Maar het lijkt me wel handig om al tijdens de opleiding de motoropleiding te volgen. Mocht het dan ooit nodig zijn dan heb je de opleiding alvast gevolgd....  O0
Mijn uitspraken kunnen nooit in verband worden gebracht met welke organisatie dan ook.


Dion

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,214
Reactie #399 Gepost op: 3 september 2015, 21:46:41
Citaat van: sjoerdiej link=msg=1370337 date=1441306492
Oke, opzich zou ik niet gelijk op pad willen.
Maar het lijkt me wel handig om al tijdens de opleiding de motoropleiding te volgen. Mocht het dan ooit nodig zijn dan heb je de opleiding alvast gevolgd....  O0
Als dat eens was hoe het werkte bij de politie  ^-^