Politieopleiding

Auteur Topic: Politieopleiding  (gelezen 349799 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #400 Gepost op: 3 september 2015, 22:24:52
Citaat van: sjoerdiej link=msg=1370337 date=1441306492
Oke, opzich zou ik niet gelijk op pad willen.
Maar het lijkt me wel handig om al tijdens de opleiding de motoropleiding te volgen. Mocht het dan ooit nodig zijn dan heb je de opleiding alvast gevolgd....  O0

Volg dan meteen de opleiding tot ruiter, ME-chauffeur, AE-er, traangasschutter, biker enz. Kan ook allemaal van pas komen.

Motorrijder is een neventaak die heel gewild is. Bij sommige bureaus kan je vrij snel na de opleiding op de motor belanden, maar vaak kost het je heel wat jaren voordat je er voor in aanmerking komt. Het is dan zonde om een opleiding te laten liggen want als je iets jaren niet doet ga je dingen verleren.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


0501

  • Dienst Infra | Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 523
Reactie #401 Gepost op: 3 september 2015, 23:41:38
Citaat van: DiNozzo link=msg=1370348 date=1441311892
Volg dan meteen de opleiding tot ruiter, ME-chauffeur, AE-er, traangasschutter, biker enz. Kan ook allemaal van pas komen.

Motorrijder is een neventaak die heel gewild is. Bij sommige bureaus kan je vrij snel na de opleiding op de motor belanden, maar vaak kost het je heel wat jaren voordat je er voor in aanmerking komt. Het is dan zonde om een opleiding te laten liggen want als je iets jaren niet doet ga je dingen verleren.

Inderdaad. Daarnaast heb je nu ook te maken met behoorlijke wachttijden bij de Politieacademie aangezien die tegenwoordig de opleiding geven voor iedereen in het land. Reken er maar op dat je komende jaren nog niet zal motorrijden helaas ;)
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


Prio1

  • Generalist GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 547
Reactie #402 Gepost op: 4 september 2015, 07:45:31
Citaat van: DiNozzo link=msg=1370348 date=1441311892
Volg dan meteen de opleiding tot ruiter, ME-chauffeur, AE-er, traangasschutter, biker enz. Kan ook allemaal van pas komen.
Je hoeft niet alles te kunnen he, verspreid de kennis over je mensen..... Ik snap je opmerking wel maar je snapt mijn vraag ook wel ;)

Citaat van: 0501 link=msg=1370359 date=1441316498
Inderdaad. Daarnaast heb je nu ook te maken met behoorlijke wachttijden bij de Politieacademie aangezien die tegenwoordig de opleiding geven voor iedereen in het land. Reken er maar op dat je komende jaren nog niet zal motorrijden helaas ;)
Aha dit wordt nu natuurlijk landelijk uitgevoerd. Als mijn opleiding goed loopt en ik pas binnen de eenheid zal ik het gewoon ooit eens vragen aan mijn teamchef. Nee heb je en Ja kun je altijd krijgen 998765
Mijn uitspraken kunnen nooit in verband worden gebracht met welke organisatie dan ook.


Hendriksje

  • Hoofdagent | Den Haag
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 187
Reactie #403 Gepost op: 6 september 2015, 22:35:58
Een nieuwtje binnen de opleiding. De politieacademie is een landelijke pilot aan het draaien voor een zogeheten 'horecaweek'. Een week lang intern op Ossendrecht, naast de al reeds aanwezige groepsdagen in Ossendrecht.

Ik heb samen met de andere studenten van mijn lichting aan deze pilot mee mogen doen. Een onwijs leuke toevoeging aan het eind van de opleiding. Je wordt getest op het niveau dat zij van een hoofdagent mogen verwachten.

Inhoudelijk mag ik er hier niet veel meer over vertellen. Behalve dat het in tertiel 8 plaats vind en dat ik het persoonlijk een hele mooie toevoeging vind.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #404 Gepost op: 6 september 2015, 22:46:18
Wat zijn de groepsdagen in Ossendrecht? Is dat niet de oude driedaagse?
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Hendriksje

  • Hoofdagent | Den Haag
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 187
Reactie #405 Gepost op: 6 september 2015, 22:48:45
Ja inderdaad. De benaming veranderen ze om het kwartaal.. Zit een hele studie achter.


Keltic

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 39
Reactie #406 Gepost op: 7 september 2015, 19:16:29
Ben benieuwd. Vanaf 5 oktober start mijn tertiel 8. Ik ben absoluut voor dit soort meerdaagse oefeningen.


Bram23

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 74
Reactie #407 Gepost op: 9 september 2015, 15:19:41
Ik ben eigenlijk wel heel nieuwsgierig hoe het leven er op de politie academie er uit ziet. En dan met name de eerste 8 maanden. Wat voor vakken krijg je? Hoe ziet een lesweek eruit. Wat is de verhouding tussen les en zelfstudie?


Keltic

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 39
Reactie #408 Gepost op: 9 september 2015, 22:02:24

Ik ben eigenlijk wel heel nieuwsgierig hoe het leven er op de politie academie er uit ziet. En dan met name de eerste 8 maanden. Wat voor vakken krijg je? Hoe ziet een lesweek eruit. Wat is de verhouding tussen les en zelfstudie?

De eerste 8 maanden zitten vol met lessen over recht, bevoegdheden,  de eerste casuïstieken, staatsinrichting etc. Verder wordt er tijdens casustieken veel aan uniformgewenning gedaan en sta je veel in de sportzaal om je aanhoudingstechnieken te leren. Daarbij natuurlijk het gebruik van je eerste geweldsmiddelen zoals wapenstok en pepperspray. Verder is het een heel schools sfeertje. Als je zoals ik bijna 18 jaar ergens anders gewerkt hebt, moet je daar wel heel erg aan wennen. Voor iedereen die net van het MBO afkomt, zal de overgang niet zo groot zijn. Al met al had ik meer verwacht van de opleiding. Nu is het vooral een kwestie van afvinken en uitzitten.


Bram23

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 74
Reactie #409 Gepost op: 10 september 2015, 14:04:27
Citaat van: Keltic link=msg=1371599 date=1441828944
De eerste 8 maanden zitten vol met lessen over recht, bevoegdheden,  de eerste casuïstieken, staatsinrichting etc. Verder wordt er tijdens casustieken veel aan uniformgewenning gedaan en sta je veel in de sportzaal om je aanhoudingstechnieken te leren. Daarbij natuurlijk het gebruik van je eerste geweldsmiddelen zoals wapenstok en pepperspray. Verder is het een heel schools sfeertje. Als je zoals ik bijna 18 jaar ergens anders gewerkt hebt, moet je daar wel heel erg aan wennen. Voor iedereen die net van het MBO afkomt, zal de overgang niet zo groot zijn. Al met al had ik meer verwacht van de opleiding. Nu is het vooral een kwestie van afvinken en uitzitten.

Dank voor je reactie. Hoeveel uur heb je echt les in de eerste 8 maanden. En hoeveel uur moet je thuis besteden aan zelfstudie.