Politieopleiding

Auteur Topic: Politieopleiding  (gelezen 349621 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Keltic

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 39
Reactie #410 Gepost op: 10 september 2015, 18:52:31

Dank voor je reactie. Hoeveel uur heb je echt les in de eerste 8 maanden. En hoeveel uur moet je thuis besteden aan zelfstudie.

Dagen zijn in het begin redelijk gevuld. Mijn ervaring is wel dat geen week er uiteindelijk uitziet zoals op het rooster gepland stond. Iets met planning en politieacademie...😬
Het valt mee wat je thuis moet doen. Veel opdrachten zijn groepsopdrachten die je dus op school doet, maar je juridische kennis zul je toch ook echt thuis moeten opdoen. Hoeveel is moeilijk aan te geven. Ga je voor een 5 1/2 of voor een 9? 😉


Rickkky

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 93
  • Aspirant hoofdagent Midden-Nederland
Reactie #411 Gepost op: 19 september 2015, 22:57:54
Ik vroeg me af hoe jullie dat (gaan) doen met een tas. Ik heb n.l ook 10 jaar gewerkt en ben daardoor ook helemaal uit dat school sfeertje.
Je moet volgens mij heel wat mee gaan slepen. n.l een uniform, sport kleding en natuurlijk de benodigde schoolspullen. Gaan jullie, of dragen jullie, 1 tas of meerdere? Of krijg je een tas van de politie?
Ben benieuwd hoe jullie dat gaan doen? of gedaan hebben?


Prio1

  • Generalist GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 547
Reactie #412 Gepost op: 19 september 2015, 23:15:54
Citaat van: Rickkky link=msg=1373917 date=1442696274
Ik vroeg me af hoe jullie dat (gaan) doen met een tas. Ik heb n.l ook 10 jaar gewerkt en ben daardoor ook helemaal uit dat school sfeertje.
Je moet volgens mij heel wat mee gaan slepen. n.l een uniform, sport kleding en natuurlijk de benodigde schoolspullen. Gaan jullie, of dragen jullie, 1 tas of meerdere? Of krijg je een tas van de politie?
Ben benieuwd hoe jullie dat gaan doen? of gedaan hebben?
Goede vraag! Ben ik ook benieuwd naar. Zijn de kluisjes groot??
Mijn uitspraken kunnen nooit in verband worden gebracht met welke organisatie dan ook.


0501

  • Dienst Infra | Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 523
Reactie #413 Gepost op: 19 september 2015, 23:16:07
Je krijgt op de academie gewoon een kledingkast waar je je spullen in kwijt kan. Tijdens het korpskwartiel moet je die ontruimen en al je spullen weer mee naar huis of mee naar het korps nemen.

Een rugzak/tas is voor je gewone schooldag is meer dan voldoende. Ik zelf had ook altijd een laptop mee, vond in erg handig en is gewoon toegestaan in de klas.
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


Danekato

  • Aspirant Eenheid Midden-Nederland
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 94
Reactie #414 Gepost op: 20 september 2015, 10:12:33
Ik weet niet of alle PA's dezelfde lockers hebben. Zo ja, dan raad ik aan om er 2 te nemen!


RubenM

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 18
Reactie #415 Gepost op: 30 september 2015, 16:49:16
Goedemiddag, zojuist heb ik te horen gekregen dat ik door ben naar het eindgesprek op 15 oktober voor politiekundige. Ik ben benieuwd hoe het hier aan toe gaat en wat er gevraagt kan worden. Heeft er toevallig iemand ervaring met dit eindgesprek?


Rickkky

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 93
  • Aspirant hoofdagent Midden-Nederland
Reactie #416 Gepost op: 30 september 2015, 17:13:50
Citaat van: 0501 link=msg=1373922 date=1442697367
Je krijgt op de academie gewoon een kledingkast waar je je spullen in kwijt kan. Tijdens het korpskwartiel moet je die ontruimen en al je spullen weer mee naar huis of mee naar het korps nemen.

Een rugzak/tas is voor je gewone schooldag is meer dan voldoende. Ik zelf had ook altijd een laptop mee, vond in erg handig en is gewoon toegestaan in de klas.

Thx, duidelijk.

Citaat van: RubenM link=msg=1376127 date=1443624556
Goedemiddag, zojuist heb ik te horen gekregen dat ik door ben naar het eindgesprek op 15 oktober voor politiekundige. Ik ben benieuwd hoe het hier aan toe gaat en wat er gevraagt kan worden. Heeft er toevallig iemand ervaring met dit eindgesprek?

Gefeliciteerd!! Bestudeer de 4 kernwaarde van de politie goed en bedenk in wat voor vorm deze op jou slaan. Maar het belangrijkste is: Blijf je zelf!


RubenM

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 18
Reactie #417 Gepost op: 2 oktober 2015, 11:18:54
Citaat van: Rickkky link=msg=1376135 date=1443626030
Thx, duidelijk.

Gefeliciteerd!! Bestudeer de 4 kernwaarde van de politie goed en bedenk in wat voor vorm deze op jou slaan. Maar het belangrijkste is: Blijf je zelf!

Bedankt voor je reactie Ricky, ik ga er meteen mee aan de slag. Jullie succes met de opleiding!


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #418 Gepost op: 2 oktober 2015, 12:54:10
En weet ook wat het inhoudt om politiekundige te zijn, waarom dit en niet de opleiding tot hoofdagent? Wat zijn jouw drijfveren om bij de politie te werken en bij welke opleiding passen die?
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #419 Gepost op: 4 januari 2016, 17:37:08
Resulaten ICTO in vogelvlucht

https://www.youtube.com/watch?v=0N0nKtuC3BM
Politieacademie
Gepubliceerd op 4 jan. 2016
Citaat
Het programma "ICTO-leren en ontwikkelen met ICT" is een programma binnen de Politieacademie, specifiek gericht op het stimuleren en verbeteren van het gebruik van ICT om de kwaliteit van het leren en ontwikkelen van politiemedewerkers te vergroten.
Samen sterk in de hulpverlening!