Politieopleiding

Auteur Topic: Politieopleiding  (gelezen 349580 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Geronimo

  • Sollicitant Politiekundige Den Haag
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 15
Reactie #420 Gepost op: 7 november 2016, 14:33:44
Nu het einde van het sollicitatietraject stukje bij beetje in zicht komt, raak ik ook steeds meer benieuwd naar de inhoud en verhouding van de opleiding. Voor jullie beeld: ik wacht op de uitnodiging voor het BGO voor de opleiding Politiekundige Eenheid Amsterdam, 4-jarig.

Waar ik stiekem al wel een beetje benieuwd naar ben, is de invulling van de opleiding. Zo vraag ik mij af wanneer de beëdiging over het algemeen plaatsvindt (begreep dat die per eenheid verschilt, misschien is er toch in globale lijn iets over te zeggen...)

Daarnaast ben ik benieuwd wanneer je bijvoorbeeld start met de trainingen en cursussen omtrent het vuurwapen, de ROI etc.

Zijn er mensen, bij voorkeur PoKu (4-jarig) die hier iets over kunnen zeggen?


Daniel!

  • i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Reactie #421 Gepost op: 7 november 2016, 19:48:28
Citaat van: Geronimo link=msg=1456319 date=1478525624
Zo vraag ik mij af wanneer de beëdiging over het algemeen plaatsvindt (begreep dat die per eenheid verschilt, misschien is er toch in globale lijn iets over te zeggen...)
Niks zinnigs over te zeggen aangezien het heel erg verschilt per eenheid en dan ook weer per lichting kan verschillen.

Citaat van: Geronimo link=msg=1456319 date=1478525624
Daarnaast ben ik benieuwd wanneer je bijvoorbeeld start met de trainingen en cursussen omtrent het vuurwapen
Bij mij was het vanaf week 2 of 3 van de opleiding o.i.d.

Citaat van: Geronimo link=msg=1456319 date=1478525624
de ROI etc.
Met ROI bedoel je rijopleiding? Die is in het tweede leerjaar.


Sheppard

  • Aspirant Hoofdagent eenheid Limburg
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 215
Reactie #422 Gepost op: 7 november 2016, 20:42:00
Citaat van: Geronimo link=msg=1456319 date=1478525624
Nu het einde van het sollicitatietraject stukje bij beetje in zicht komt, raak ik ook steeds meer benieuwd naar de inhoud en verhouding van de opleiding. Voor jullie beeld: ik wacht op de uitnodiging voor het BGO voor de opleiding Politiekundige Eenheid Amsterdam, 4-jarig.

Waar ik stiekem al wel een beetje benieuwd naar ben, is de invulling van de opleiding. Zo vraag ik mij af wanneer de beëdiging over het algemeen plaatsvindt (begreep dat die per eenheid verschilt, misschien is er toch in globale lijn iets over te zeggen...)

Daarnaast ben ik benieuwd wanneer je bijvoorbeeld start met de trainingen en cursussen omtrent het vuurwapen, de ROI etc.

Zijn er mensen, bij voorkeur PoKu (4-jarig) die hier iets over kunnen zeggen?

Niet dat het erg is, maar daar vraag je nu allemaal pas naar? :p


Geronimo

  • Sollicitant Politiekundige Den Haag
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 15
Reactie #423 Gepost op: 7 november 2016, 20:48:24
Citaat van: Sheppard link=msg=1456375 date=1478547720
Niet dat het erg is, maar daar vraag je nu allemaal pas naar? :p

Thanks voor je reacties! Ik vraag er inderdaad nu pas naar, zijn nou niet bepaald relevante feiten voor de sollicitatieprocedure als je het mij vraagt ;-) meer leuk om te weten en een indicatie te hebben wat wanneer plaatsvindt. Nogmaals bedankt!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
https://www.youtube.com/watch?v=sGPAHne2ZEY
Politieacademie
Gepubliceerd op 6 dec. 2016
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Samen sterk in de hulpverlening!


Mo12345

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 30
Reactie #426 Gepost op: 9 juli 2019, 21:40:40
Iemand enig idee wanneer er weer nieuwe vacatures voor politiekundige online komen ?


LuukPol

  • Politie Noord-Nederland
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 228
Reactie #427 Gepost op: 9 juli 2019, 22:05:16
Iemand enig idee wanneer er weer nieuwe vacatures voor politiekundige online komen ?

In Noord-Nederland dit en komend jaar helaas niet. Zelfs werving & selectie lijkt het niet te weten, al kunnen dit soort beslissingen (voorlopig geen instroom) ook ineens weer teruggedraaid worden... Spannond hè?


Mo12345

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 30
Reactie #428 Gepost op: 9 juli 2019, 22:59:30
In Noord-Nederland dit en komend jaar helaas niet. Zelfs werving & selectie lijkt het niet te weten, al kunnen dit soort beslissingen (voorlopig geen instroom) ook ineens weer teruggedraaid worden... Spannond hè?

Ik dacht dat ze zo erg opzoek waren naar collega's? 17.000 in 5 jaar tijd? Maar geen vacatures.... Ik snap er niks van...


LuukPol

  • Politie Noord-Nederland
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 228
Reactie #429 Gepost op: 10 juli 2019, 23:16:20
Je hebt helemaal gelijk! In andere eenheden zijn overigens af en toe wel vacatures. Het is omdat wij officieel nu overbezet zijn maar we vragen ons zelf ook af hoe we dat in de nabije toekomst gaan oplossen. We krijgen hoe dan ook te maken met een flink tekort omdat de mensen die over twee jaar aangenomen worden ook niet direct inzetbaar zijn. Bovendien heeft de academie ook een beperkte capaciteit en nu al moeite om docenten te werven...