Politieopleiding

Auteur Topic: Politieopleiding  (gelezen 349638 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #80 Gepost op: 9 december 2010, 23:22:22
Tja, omscholen? Ik gok dat ze gewoon de gehele opleiding moeten doorlopen. Bij mij in de klas zaten wat ex-millitairen en die kregen dus mooi geen vrijstellingen.

He wat een toeval bij mij in de klas ook hjag hjag


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #81 Gepost op: 9 december 2010, 23:24:52
Waar komen die soldaten vandaan dan..? Of heb ik wat gemist op het forum/in het nieuws?
Denk inderdaad dat een nieuwsitems bent kwijt geraakt. Defensie moet 10000 soldaten kwijt en 1 miljard eurie bezuinigen. Was vorige maand al in het nieuws.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #82 Gepost op: 9 december 2010, 23:29:43
He wat een toeval bij mij in de klas ook hjag hjag

Nou zeg, je zou bijna denken dat we bij elkaar in de klas hebben gezeten...... bnhycf
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #83 Gepost op: 9 december 2010, 23:32:22
Waar komen die soldaten vandaan dan..? Of heb ik wat gemist op het forum/in het nieuws?
Citaat
Personeel Defensie misschien naar politie
»
Toegevoegd: woensdag 8 dec 2010, 17:02

Medewerkers van Defensie die hun baan kwijtraken, kunnen misschien terecht bij de politie. Minister Hillen van Defensie gaat met minister Opstelten (Veiligheid en Justitie) de mogelijkheden daarvoor bespreken.

Defensie gaat 1 miljard euro bezuinigen en verwacht dat er zo'n 10.000 banen verdwijnen. Hillen schrijft aan de Kamer dat gedwongen ontslagen niet zijn uit te sluiten en dat Defensie er alles aan zal doen om overtollig personeel naar ander werk te begeleiden.

Hillen komt dit voorjaar met concrete plannen. Sluiting van kazernes beschouwt de minister als een reële mogelijkheid.
  


Vigilance

  • 4 streper eenheid Den Haag
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 508
  • Homo sacra res homini
Reactie #84 Gepost op: 9 december 2010, 23:43:29
Kom zelf bij de KMar vandaan en ben iets meer zakgeld gaan krijgen

Bij mij in de klas (en in andere klassen) zitten ook mensen die bij defensie vandaan komen en die zeggen stuk voor stuk dat het salaris bij Defensie beter was.
maar goed.. bij de politie heb je erg weinig uitzendingen naar het buitenland..


sylvester1986

  • Gast
Reactie #85 Gepost op: 10 december 2010, 12:58:02
Ik heb in ieder geval geen klagen op dit moment juhf bkll


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #86 Gepost op: 10 december 2010, 16:48:56
Bij mij in de klas (en in andere klassen) zitten ook mensen die bij defensie vandaan komen en die zeggen stuk voor stuk dat het salaris bij Defensie beter was.
maar goed.. bij de politie heb je erg weinig uitzendingen naar het buitenland..

Dat is hem precies, het salaris voor sommige defensieonderdelen is zo goed vanwege de uitzendingen. Bij mij op de afdeling zitten er ook
genoeg die van het ene groene naar het andere groen zijn overgestapt en die hebben het allemaal over dat hun basissalars er bij ons
beter is dan bij defensie. Het enige verschil was dat je daar leuk kom vangen met de uitzendng.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Dion Manschot

  • Hulpverlening Noord-Holland
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 81
  • Don't Stop Believing
    • 112NHN
Reactie #87 Gepost op: 24 maart 2011, 16:50:14
Ik heb gesolliciteerd voor agent bij het korps Noord-Holland Noord.

Heb 30 maart voorlichting, ben heel jong dus de kans dat ze mij aannemen acht ik zeer klein maar ik kreeg wel een klein beetje hoop toen ik dit artikel las : http://www.politie.nl/noord-holland_noord/nieuws/politiekorpsnoordhollandnoordkrijgtextrapersoneel.asp


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #88 Gepost op: 25 maart 2011, 10:32:46
Oansluting op plysje-akademy
Learlingen fan de Friese Poort kinne tenei better trochstreame nei it plysje-ûnderwiis. Tongersdei is dêr troch minister Opstelten, de plysje-akademy en de regionale opliedingssintra in konvenant foar ûndertekene. Doel is om de trije-jierrige oplieding 'handhaver, toezicht en veiligheid' oanslute te litten by it plysje-ûnderwiis.
Yn septimber giet de oplieding los. Wa't dy mei in diploma ôfslút, kin fuort ynstreame by de plysje-akademy.
www.omropfryslan

Leerlingen van de Friese Poort kunnen better doorstromen naar het politie-onderwijs. Donderdag is door minister Opstelten, de politie-academie en de regionale opleidingscentra een convenant ondertekend. Doel is om de driejarige opleiding 'handhaver, toezicht en veiligheid' aan te laten sluiten bij het politie-onderwijs. In september gaat de opleiding van start. Wat er met een diploma afsluit kan voortaan instromen bij de politie-academie.


Aspirant

  • Geïnteresseerde in politie
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 11
Reactie #89 Gepost op: 2 april 2011, 14:55:22
Hallo allemaal!

Ik ben sinds vandaag nieuw hier en heb hier al heel wat onderwerpen doorgebladerd sinds een week of twee.
Ik ben zeer serieus bezig om zo veel mogelijk informatie in te winnen over het hoe en wat bij de politie en hoe het zit met de selectie en de testen daarbij. Ik zou graag de opleiding tot hoofdagent gaan volgen ( ik heb mbo-4 als vooropleiding in de zorg). Ik herken hier gelukkig ook dezelfde onzekerheden bij anderen die ook over de opleiding nadenken en daarbij de selectieprocedure als lastige drempel zien.
Ik las bijvoorbeeld zelfs iemand met de vraag hoe je de competentie test doorkomt met dyscalculie en vond het 'fijn' te lezen dat er dus meer mensen zijn die met ditzelfde 'probleem' rondlopen en ook onzeker zijn om door die rekentest en afbeeldingen te komen. Helaas heb ik vaak nog best lang bedenktijd nodig voor bijv een kubus en letters daarop en hoe die kubus is als deze opgevouwen zou worden en waar  dan de letters uitkomen die op de opengevouwen kubus staan. Ik hoop niet dat er veel van dat soort opdrachten/ vragen tussen zitten maar dat is voor mij best een punt waar ik tegenop zie als het zover is.
Met oefenen thuis heb ik ze gelukkig vaker goed dan fout, maar ik moet er te lang over nadenken. Maar goed, dat is allemaal te oefenen.

De sporttest vind ik dan iets minder "eng" omdat ik erg bezig ben om mijn conditie op te pimpen door te fietsen en hard te lopen. Ik denk dat iedereen best wel goed kan trainen ( interval) hiervoor als je dit beroep echt wil gaan doen en je dus die sport test moet overleven. Als je maar wilt!

Nu heb ik zelf een ander punt waar ik wat over wil weten maar wat ik op welk forum en politiewebsite dan ook die ik bezoek, nergens hier iets over kan vinden.
Ik heb nog geen sollicitatieformulier ingevuld ( wat ik nog liever gisteren dan vandaag wil doen!) maar wat bij mij een kleine 'angst' is, is wordt je überhaupt wel uitgenodigd voor de rest van de selectieprocedure als je na het vragenformulier bij tbv de medische keuring, bij medicatie gebruik moet invullen dat je in een afbouwschema zit van een licht soort antidepressiva? Het wordt alleen al klinkt heeeel zwaar maar ik heb deze enkele jaren moeten gebruiken ivm een "niet lekker in mijn vel gezeten te hebben periode" Ik was door het jarenlange gepest worden op school ( van kleutertijd t/m verpleegkundige opleiding toe) erg onzeker geworden en mijn eigen identiteit verloren eigenlijk. Die periode om daarmee om te gaan en achter allerlei dingen van mijzelf te komen heb ik vervolgens bijna 18 jaar in de zorg gewerkt tot 2010. Ik functioneer net als ieder ander "normaal" iemand ( even uitgaande van normaal en de beschrijving daarvan in de nederlandse- en gezondheidsbegrippen ;)) en ben gelukkig al aan het afbouwen om verder tot niets of misschien de laagste dosering nodig te hebben om mij goed en lekker te voelen en te kunnen functioneren.

Kortom, een heel verhaal, maar ik wil graag vragen aan een ieder die reeds in het polititevak werkend is ( in uniform) of je wel gewoon door de selectieprocedure mag  en kan en je ondanks dit medicijngebruik, ook gewoon in opleiding mag tot agent of hoofdagent? Ik kan mij voorstellen dat veel mensen bij voorbaat al een negatief beeld hebben of krijgen bij mensen die dit soort medicatie nodig hebben en dan een hulpverleningsberoep willen gaan doen en dan ook nog eens een bij de politie; denken van ja hoor, weer zo'n gek!; maar hoe is dit in de praktijk?

Kan je toegelaten worden tot een opleiding met deze medicatie waarvan sowieso al een afbouwschema wordt gehanteerd?
Er zijn toch van alle bijna 50.000 agenten toch ook wel agenten of andere rangen die dit medicijn ook nodig hebben of ooit hebben nodig gehad door misschien een traumatische ervaring te hebben meegemaakt? ( privé of in het werk).

Wie kan mij hopelijk een positief antwoord geven en zeggen dat ik wel kan solliciteren hiermee?
Alvast bedankt voor jullie reactie(s)! :-*

Groeten van een zorgverlener en iemand die heel graag het politievak in wil! O0