Politieopleiding

Auteur Topic: Politieopleiding  (gelezen 349582 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #90 Gepost op: 2 april 2011, 16:09:38
Poe, dat is inderdaad een lastige vraag. Ik vraag mij ook af of wij daar hier een antwoord op kunnen geven. Ik zou het namelijk echt niet weten.
Ik zelf zie er geen probleem in maar dat zegt natuurlijk helemaal niets.
Ik zou je bij deze adviseren om deze vraag voor te leggen bij werving en selectie. Dit kan via http://www.kombijdepolitie.nl/Pages/default.aspx
Links bij de contact gegevens staan een telefoonnummer en/of een optie om een mail te sturen. Dan krijg je in ieder geval een goed antwoord.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Aspirant

  • Geďnteresseerde in politie
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 11
Reactie #91 Gepost op: 2 april 2011, 16:39:33
Hallo Red,
Hartelijk bedankt voor je reactie op mijn kennelijk inderdaad lastige vraag!
Ik had echt hoop op een positief antwoord omdat er hier ook ervaren politiemensen op dit forum schrijven. Maarrrr, ik ga inderdaad even een telefoontje wagen aan het adres wat je opgaf. Ik kan zelf helaas dinsdag pas bellen maar als ik hoor of het wel of geen probleem is, laat ik het op dit forum ook gelijk weten want ik zal toch ( hopelijk!?) niet de enige persoon van alle inwoners in NL zijn die een antidepr. gebruikt en bij de politie wilt?? Dat zou wat zijn zeg haha!   Heel erg bedankt in ieder geval en ik hoop dat er misschien nog andere leden dit lezen en misschien wel inhoudelijk hierover meer vertellen. Wel kan ik me ook voorstellen dat het als het geen probleem is of twijfelachtig is dat het dan per persoon verschillend kan zijn per situatie en geschiedenis denk ik. Nou ja, ik wacht hier evt reacties af en dinsdag kan ik hopelijk iets meer vertellen.                                                                  

Groeten!    098uo


Aspirant

  • Geďnteresseerde in politie
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 11
Reactie #92 Gepost op: 7 april 2011, 10:24:15
Goedemorgen 8)!
Zoals beloofd zou ik laten weten over het hoe en wat bij het gebruik van lichte antidepressiva en solliciteren bij de politie. Het hoeft inderdaad gelukkig!
geen probleem te vormen. Er wordt door de bedrijfsarts onder andere 'gekeken' naar hoe je nu in het leven staat en hoe je met dingen om kan gaan die ooit gebeurd zijn. Gelukkig is er niet gelijk bij voorbaat dus al een nee. Je moet het wel invullen bij de medische- en psychologische vragenlijst en aan de hand daarvan wordt er zn. dieper op in gegaan werd verteld. O0 Ben ik blij? YESSSS!!! Ik moet eerst nog een sollicitatie doen en ook dan de uitnodiging maar afwachten en dan zijn er nog heel wat stappen waar ik dan doorheen moet maar elke stap is er één, zo zie ik het maar. :)

Ik ben alleen benieuwd, ik moet nog gaan solliciteren en wil eerst kijken bij welk korps ik graag zou willen werken, kan iemand mij vertellen inhoudelijk wat voor rekenvragen en plaatjes etc worden gevraagd en hoeveel zijn het er ten opzichte van de andere vragen? Is het 1 rekentest, 1 taaltest en 1 inzicht test ( dus met die kubussen en dobbelstenen) of is het alles in 1 vragenlijst?
Ik ben op neurocampus.com een hele goede site om dit soort opdrachten te oefenen begonnen en dit is ontzettend handig. Je moet van niveau 1 tot 3 en zo kun je dus heel goed merken of je het gaat snappen of dat je nog wat langer op niveau 2 moet oefenen. Je kan namelijk pas verder als je 'tentamen' hebt gedaan voor niv 2. Echt een aanrader deze site voor als je op wat voor onderdeel dan ook ervaring wil krijgen of beter en sneller wilt worden.

Ik hoop dat iemand iets meer weer of mag vertellen over de inhoudelijke kant van de testen. Er wordt wel op het topic genoemd dát je deze testen moet doen maar niet wat je kan verwachten ín deze testen. 98uiye Ook hebik op FVT.nl gekeken en las ik dat je niet met je voet op de kast mag komen om er overheen te lopen ( in de horizontale versie) en en als je er overheen moet 'springen' in de eerste ronde, mag je geen benen gebruiken om erover heen te komen, echter ik heb een agent gesproken en die zij dat ze met oefenen wel met een been een afzet mochten doen om erop te komen en ook dat je best een been neer mag zetten omdat er in het verleden en soms nog, wel eens mensen iets te enthousiast eroverheen gaan en dan op de grond terechtkomen ipv door te kunnen rennen ;D :o dus is hoe 'streng' is het als je daadwerkelijk daar de sport test gaat doen?
Het is zo zonde om hier van te voren al zo zenuwachtig om te moeten worden omdat je je bij jezelf af gaat vragen hoe kom ik anders over die kast? ??? :-\
Nou een hoop vragen weer maar daar is dit formum gelukkig ook voor gemaakt en ik ben er erg blij en tevreden mee want je kan er een hoop van 'leren' O0

Groeten van Nikki


Breaky

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 147
Reactie #93 Gepost op: 7 april 2011, 10:56:25
Ik hoop dat iemand iets meer weer of mag vertellen over de inhoudelijke kant van de testen. Er wordt wel op het topic genoemd dát je deze testen moet doen maar niet wat je kan verwachten ín deze testen. 98uiye Ook hebik op FVT.nl gekeken en las ik dat je niet met je voet op de kast mag komen om er overheen te lopen ( in de horizontale versie) en en als je er overheen moet 'springen' in de eerste ronde, mag je geen benen gebruiken om erover heen te komen, echter ik heb een agent gesproken en die zij dat ze met oefenen wel met een been een afzet mochten doen om erop te komen en ook dat je best een been neer mag zetten omdat er in het verleden en soms nog, wel eens mensen iets te enthousiast eroverheen gaan en dan op de grond terechtkomen ipv door te kunnen rennen ;D :o dus is hoe 'streng' is het als je daadwerkelijk daar de sport test gaat doen?
Het is zo zonde om hier van te voren al zo zenuwachtig om te moeten worden omdat je je bij jezelf af gaat vragen hoe kom ik anders over die kast? ??? :-\
Nou een hoop vragen weer maar daar is dit formum gelukkig ook voor gemaakt en ik ben er erg blij en tevreden mee want je kan er een hoop van 'leren' O0

Groeten van Nikki

Goedemorgen Nikki,

Ik kan je wel iets meer vertellen betreft de testen.
Allereerst zou ik graag willen weten waarom je meteen als "hoofdagent" wil solliciteren, je weet natuurlijk dat dit een stuk pittiger is dan dat je als "agent" solliciteert. Een vriend van mij heeft zijn HBO opleiding compleet afgerond, en ging meteen voor het hoogste (hoofdagent) en dat heeft hem gestruikeld. Dus ik zou hier goed over na denken. Natuurlijk verschilt dit wel per persoon!

Zo te zien ben je nog niet in sollicitatie.
Voordat je met de sport test begint, moet je al heel wat testen zijn doorstaan. Ik zou me dus eerst concentreren op de eerste testen die je krijgt. Als eerste dus een Nederlandse test, ik moet eerlijk zeggen dat dit echt meevalt. Mensen met een buitenlandse afkomst hebben hier meer moeite mee. Als je rustig de vragen beantwoord en de tijd wat je er voor krijgt goed benut kom je een heel eind. Vervolgens krijg je een 1 op 1 gesprek, hier zou ik mij echt enorm goed op voorbereiden. Je moet echt weten waarom je bij de politie wil werken, en wat je ambities zijn en wat zijn joun positieve en negatieve eigenschappen etc etc.

Nu sla ik even een heel stuk over, om even op de sport test terug te komen. Hier is volgens mij al heel veel over verteld op het forum. Wat mij is verteld is dat je de kast met je voeten niet mag aanraken, hier heb ik een mooi filmpje over gevonden. (is wel iets gedateerd, maar ik neem aan nog dezelfde manier van lopen). Ook zou ik je is graag willen doorverwijzen naar: Sporttest etc. Hier staat alles betreft de sporttest.

Selectie politie deel A


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #94 Gepost op: 7 april 2011, 11:01:35

Allereerst zou ik graag willen weten waarom je meteen als "hoofdagent" wil solliciteren, je weet natuurlijk dat dit een stuk pittiger is dan dat je als "agent" solliciteert. Een vriend van mij heeft zijn HBO opleiding compleet afgerond, en ging meteen voor het hoogste (hoofdagent) en dat heeft hem gestruikeld. Dus ik zou hier goed over na denken.

Dit is echt onzin....  ;)
Allereerst is hoofdagent niet het hoogste, dit is namelijk niveau 4 van de opleiding. (Je hebt ook nog niveau 5 en 6, bachelor en master)
De niveau 4 opleiding is gewoon toegankelijk met een vmbo, en in sommige regio's met een havo diploma. Het is een mbo-4 opleiding. Zeker met een HBO diploma moet het geen enkel probleem zijn om de niveau 4 opleiding te doen. De sollicitatie tot agent en hoofdagent is ongeveer hetzelfde. Je moet gewoon alle keuringen doen.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Breaky

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 147
Reactie #95 Gepost op: 7 april 2011, 11:04:11
Oke excuses, dit is namelijk mij verteld. Ik zou liever onderaan de ladder willen beginnen om zodoende genoeg ervaring op te doen om vervolgens hoofdagent te worden. Maargoed dat ben ik persoonlijk.

Edit: Dit is al wel een tijdje geleden, pak 'm beet twéé jaar. Dus ik weet niet of hier nog verschil in zit.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #96 Gepost op: 7 april 2011, 11:05:59
Oke excuses, dit is namelijk mij verteld. Ik zou liever onderaan de ladder willen beginnen om zodoende genoeg ervaring op te doen om vervolgens hoofdagent te worden. Maargoed dat ben ik persoonlijk.

agent-hoofdagent scheelt een trapje, en neem van mij aan, dat als je als hoofdagent kan beginnen, dat je dat zeker moet doen. Je staat dan namelijk onderaan de ladder, maar 2 treetjes hoger als de surveillant en agent.  ;)
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Breaky

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 147
Reactie #97 Gepost op: 7 april 2011, 11:09:04
agent-hoofdagent scheelt een trapje, en neem van mij aan, dat als je als hoofdagent kan beginnen, dat je dat zeker moet doen. Je staat dan namelijk onderaan de ladder, maar 2 treetjes hoger als de surveillant en agent.  ;)

Oké prima, verwijder dat stukje dan maar van m'n verhaal. Waarschijnlijk was dit twee jaar geleden anders, maargoed waarschijnlijk zit het tussen de oren  ^-^


Aspirant

  • Geďnteresseerde in politie
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 11
Reactie #98 Gepost op: 7 april 2011, 11:50:54
Hallo Joriën,

Dank je voor je reactie. Ook al zou het misschien nu dus niet meer opgaan, ik zal toch even zeggen waarom ik kies voor de functie hoofdagent ;)
Ik heb alle informatie en werken als agent en hoofdagent verhalen op de site heel goed gelezen en gekeken wat nu precies het verschil was tussen agent en hoofdagent ( ik wist overigens eerst niet eens van het hoofdagentschap af  :) maar ik vind de extra 'verantwoordelijkheid' van naar meldingen rijden als ongevallen of andere dingen die je als 'eerste'  dan moet gaan regelen als, dus hoofdagent, erg aansprekend. Het net íets meer verantwoordelijkheden hebben zeg maar. Dat heeft van mij zelf uit helemaal niets te maken met dat een agenten opleiding dan 'minder' is of minder verantwoordelijk, want iedereen is belangrijk in die functie die hij of zij moet doen! Ik heb daarnaast ook bewust de keuze gemaakt om voor niv 4 als hoofdagent te kiezen omdat ik nu ook een mbo-4 opleiding met diploma al ( sinds '96) op zak heb. Ik heb daarna jaren lang in de zorg gewerkt en ook dan groei je als mens in kennis en maatschappij. Je ontplooit vanzelf in je werk ( en privé). Omdat ik zelf ook er aan toe ben weer nieuwe dingen te moeten leren nieuwe uitdaging te hebben maar vooral, wel weer in een dienstverlenende functie met en voor mensen te werken, maar nu in een blauw uniform ipv dat witte, heb ik voor dit niveau gekozen.
Ik heb ook nog een cursus op HBO master niveau gevolgd en een examen en diploma gehaald en dat was pittig maar ik kon het wel.
Misschien zou ik bij wijze van spreke zelfs nog kunnen kiezen voor niv 5 de bachelor maar dat wil ik niet eens. Ik wil op straat komen, ín uniform en niet eerst maar 3 maandjes op straat en dan semi-kantoorwerk doen. Daar ben ik het type mens niet voor  ;D

Omdat ik verder wil groeien als persoon wil ik graag een stapje omhoog voor mijzelf. Niet om een bepaald niveau te wíllen hebben maar omdat dit gewoon aansluit bij wat ik nu zelf ben op dit niveau. Stel dat om wat voor reden dan ook ik door de testen en alles heen kom maar het advies van de politie is om voor agent te gaan zal ik dat ook dolgraag doen, zelfs als ik surveillant zou mogen gaan volgen alleen om dan ahw door te kunnen, zal ik dat met beide handen aangrijpen want mijn motto is en blijft, de aanhouder wint!  098uo

Het klopt dat er heel veel op de site te vinden is over de sport test etc maar juist dan zoiets als wat ik in de eerdere mail vroeg over hoe te moeten springen etc, dát soort vragen of antwoorden zie je dan net niet, ook niet op de site van de politie zelf 98uiye.
Ik ben hoe dan ook een beginnende hardloper en erg fanatiek om mijn doel te bereiken én ik begin met fietsen ( mountainbike) en ik wil ergens kijken om erachter te komen hoe ik die *^>?? kast kan overwinnen  :( ;D want wat is nou 110cm hoog?! mijn benen zijn al 1 meter lang haha dus waar kan een mens zich druk om maken ;D
Kom gerust met antwoorden terug hoor of advies of de-advies want ik sta altijd open voor dit soort dingen! Hoe dan ook alvast bedankt voor je eerdere uitleg en video'tje!


Breaky

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 147
Reactie #99 Gepost op: 7 april 2011, 13:59:10
Bedankt voor je uitleg, nu kan ik het iets meer inbeelden waarom je voor hoofdagent kiest.
Dit soort vragen kun je dus ook op je 1 op 1 gesprekje verwachten, want je kiest nu voor hoofdagent maar wat zijn je ambities?. Ik zou me gewoon goed voorbereiden op dit soort gesprekjes, dan kom je al een heel eind.

Leuk om te horen dat je fanatiek bezig bent met de voorbereidingen voor de sport test, goed bezig!  O0.
Je hebt in ieder geval naar mijn mening een goede instelling, en met een juiste instelling kom je heel ver.

Veel succes, en ik zou gewoon hier op het forum een beetje blijven rond snuffelen. Forum staat helemaal vol met leerzame informatie. Laat je ons meer weten over de voortgang van de sollicitatieprocedure? Altijd leuk om te horen!